Inlägg från: snuttfia |Visa alla inlägg
  • snuttfia

    MAJ 2010 del 3

    Har du provkastat puffat ris ute när det blåser lite? Jag kan tänka mig att de är för lätta för att komma speciellt långt, men jag har inte provat så jag vet inte. Ungarna brukar försöka kasta på varandra inne men lyckas dåligt Plus att om det är blött så smälter de rätt fort... Blomblad låter superfint, blir nog bra bilder :)


    SofieochJamie skrev 2009-10-13 14:49:39 följande:
    Vi ska kasta puffat ris och blomblad. Puffat ris är ju vitt och fint och syns nog bra på bilderna och blomblad är ju himla fint också. Ska göra små strutar av tårtunderlägg och ha några av varje att dela ut till gästerna.
  • snuttfia

    Oj så spännande med eventuelle tillökningar här :) Hoppas ni får de svar ni önskar...

    Jag var in och kollade på brudklänningar idag, ensam bara för att det var rea när jag gick förbi. Provade inget då jag var själv, men jag blev sååååå kär i en klänning där och ville så gärna prova den... Men men, tyvärr hade de bara rea månaden ut och jag lär inte få med mig nån som smakråd innan dess, synd för det var riktigt bra priser faktiskt, tillräkligt bra för att jag övervägde att inte beställa från Kina. Men nu får det nog bli Kina ändå om jag inte tar mig dit igen innan rean är slut... Har jobbat lite på hemsidan också och tycker det är rätt kul när man väl kommit igång, bra att börja i tid för det tog mycket tid såklart. Det gör ju alltid det. Men den ska ju helst vara klar när inbjudningarna går ut och snart börjar jag skriva uppsats och kommer att ha så lite tid över då gissar jag.

  • snuttfia

    Ah, ja då är det mycket som snurrar i huvudet vet jag. Ettan var väldigt oplanerad, jag hade tiom spiral då så jag kan definitivt förstå att det är splittrat. Men jag är så glad att det blev ett hoppsan-jippie-barn ändå fast timingen var rätt kass. Tror att det blev bättre än om vi planerat det faktiskt :) Jag har inget emot lite OT ibland

    Jag bor utanför Borås men pluggar i Göteborg så det är där jag har kollat. Egentligen har ju tärnan lovat att hänga på, men hon jobbar ju heltid och det känns så bökigt när hon måste ta ledigt och så... Det går säkert att fixa men man vill ju inte vara till besvär när hon ändå är så snäll och engagerar sig :)


    CiaLovesAndreas skrev 2009-10-20 15:53:59 följande:
    snuttfia,Har väldigt splittrade tankar ang. en ny graviditet. Detta var inte alls planerat. Men skulle det vara bebis så kommer vi självklart behålla det!Det kommer dock innebära stora förändringar rent praktiskt. T.ex. så måste vi leta nytt boende då vi har väldigt liten hiss. Finns inte en chans att få in en syskonvagn där.Förlåt för att det blev OT.Åh, vad skoj att du blev kär i en klänning. Men synd att du inte har nån som du kan dra med så du får prova den. Vart bor du?
  • snuttfia

    Ja, vad heter stället nu? Johans nånting? Högst upp på Linnégatan uppe vid Linnéplatsen nästan... De hade inte jättemycket klänningar men jag tyckte det fanns mycket fint och tanten var så trevlig och glad :) Har ju hört skräckhistorier om snobbiga expediter så jag var lite nervös innan Men det var ju mitt på dagen en vardag också så de har väl inte jättemycket att göra just då heller...


    pingst2010 skrev 2009-10-20 22:04:00 följande:
    Snuttfia , var i göteborg var du och kolla rean på brudklänningar ? vill oxå kolla . .
  • snuttfia

    Jag blev helt osäker så jag kollade upp det på eniro nu :) Johans högtidskläder heter de. Kommer inte ihåg att jag sett något Tonys på linégatan men nu när du säger det ska jag hålla ögonen öppna nästa gång jag åker förbi. Vet att det finns två till affärer nere vid järntorget, Ramonas (?) och kanske Tonys då? Var in på ena men det var så mycket folk så jag orkade inte be om hjälp och det känns ju helt omöjligt att gå och blädra bland klänningarna själv...


    Martinaa skrev 2009-10-20 22:53:47 följande:
    Snuttfia:Det var inte Tonys du var på? Har för mig att det låg på Linnégatan, fast å andra sidan låg det kanske nåt mittemot också?? Jag har inga positiva upplevelser från Tonys nämligen. Var en ung man som jobbade då och jag kände mig bara i vägen så gick efter bara nån minut utan att ha provat nån klänning.
  • snuttfia

    Idag har jag smitit in på en guldaffär och provat vigselringar. har varit in flera gånger på olika ställen och stått med näsan tryckt mot glaset och dregglat lite men idag tog jag en nummerlapp och fick hjälp av en väldigt trevlig och duktig tjej som inte verkade tycka det var konstigt att gå och kolla på ringar utan man Gissa om jag blev förvånad när jag provade en enstensring med klofattning (som jag aldrig ens funderat på utan tycker är så långt ifrån jag som man kan komma)som jag blev störtkär i! Ujuj, så opraktiskt... Den blir inte alls bra på bild så sambon tror nu jag är galen, hehe. provade även en med nedsänkta princesslipade stenar på rad som var jättesöt med, den är nr 2 på önskelistan. Har ju titanring som förlovningsring men hon sa att det skulle bli snyggt om jag mattade ned förlovningsringen och så hade en orhodenderad vitguldsring till och det tror jag med. Men ska ändå gå och kolla med en annan guldsmed som sa att de kunde göra en sån ring vi vill ha i titan och se om nån av ringarna går att göra där. Vet inte riktigt vilka fattningar man kan göra... Har då aldrig sett en klofattning i titan vad jag minns...

    Åh, vad jag längtar till jag får ha två ringar nu, kan det aldrig bli maj??? Vill ju gifta mig idag typ

  • snuttfia

    inga bäbisplaner här heller, har fullt upp med småtrollen här hemma och vi tycker det räcker så bra så. Vi har pratat om en eventuell sladdis sen men tvivlar på att vi orkar med det. Det är bara 18 mån mellan våra så det har bitvis varit rätt tungt, men nu är det mest kul för de har så roligt ihop (när de inte slåss, hehe).

    Jag frågade min frisör sist jag klippte mig om jag skulle börja spara då och hon tyckte det var dumt att spara för en dag bara. Hon sa att det var bättre att trivas med håret till vardags (och jag gillar inte att ha för långt hår) och bara man har ordentliga längder (jag tror hon menade inte allt för uppklippt utan mer pageaktigt även om det är kort) så går det att fixa fin frisyr med hjälp av löshår som de sätter fast tillfälligt. Så jag ska glatt gå och klippa mig kort igen så fort jag har en minut över eller två. Nu går det till axlarna ungefär men jag vill ha det så kort att jag inte kan sätta det i svans för kan jag det så ids jag inte fixa och gör det vareviga dag ;) Plus att det tar så lång tid att blåsa det torrt...

    Var in till den guldsmed vi har funderingar på idag och skulle fråga om man kunde göra titanring med klofattning, men hon som designade och tillverkade var sjuk så inte blev jag något klokare för det... Nåja, det är ju ingen brådska och jag tvivlar ändå på att det går. Frågade på titanringar.com och de kunde inte det så gissar jag att det inte går på vårt ställe heller. Så isåfall så måste jag välja mellan vitguld med klofattning eller titan med nedsänkta stenar på rad... knepigt!

  • snuttfia

    Puh, nu har jag skickat in en artikelanalys till läraren och har faktiskt några dagar "ledigt" innan nästa delmoment börjar. Imorgon sticker jag till Kiel och det ska bli såååå skönt!

    Tror jag ska använda mån-tis till att fixa med bröllopsplanering och sånt om barnen är friska. Sonen har haft tredagarsfeber eller nåt och jag bara hoppas att dottern inte får det nu. Ska bli härligt att få ett par dagar då man verkligen kan fixa med allt sånt som inte riktit hinns med annars. Vad nu det ska var. Lite bröllopshemsida kanske och så ska jag börja jakten på inbjudningskort igen. De prov jag fick från vistaprint var inte alls bra tryckta, skulle nog kunna göra lika bra i bläckstråleskrivaren. Snart ger jag upp och gör egna, det tar nog kortare tid :P Måste maila vårt festställe och be om förslag på menyer och sånt också, vet fortfarane inte vad vi vill ha för mat... Och så var det klänning då... Ja, vette katten vad jag vill ha nu. Snart kör jag mjukisbyxor och t-shirt som klädkod så kan jag ha samma som jag har hemma med ungarna

  • snuttfia

    Men det var väl det knäppaste jag hört... Borde det inte vara bättre för dem med att veta lite i förväg? Vad menar de då, att hindersprövningen skulle gå igenom? Hur vanligt är det då? Nä, jag skulle leta annan lokal så man vet att man har nånstans att vara... Men det är ju jag... Fast å andra sidan är det ju samma regler för alla så ingen annan (som ska gifta sig) kan boka tidigare... Men om man ska ha annan fest då? Får man nån sorts förtur då eftersom man inte har nån hindersprövning att vänta på? Vi skulle boka hembygdsgård mitt ute i ingenstans och den var minsann redan bokad i somras och där bor ju jättefå människor... Så nog måste det hända att den där lokalen kan bli bokad fast nån annan vill vara där också... Kan man inte preliminärboka då? Så får hon iaf prata med er innan hon ger lokalen till nån annan?


    jaao skrev 2009-10-30 13:58:59 följande:
    Hm, ringde och bratade med tjejjen som har hand om lokalen vi vill gifta oss i... man fick inte boka den förän hindersprövningen var godkänd och den är ju "bara" giltig i 4månader, vilket betyder att vi inte kan skicka ut inbjudningskorten förän i februari typ... Jag ville så gärna ha det bokat så man VET men hon sa att hon aaaldrig varit med om att någon inte fått det datum man önskat...uh...nej, men jag kanske inte vill ha en tid kl.8 på morgonen *surar lite*
  • snuttfia

    Jag har många fler spå min sida än vad han har på sin... Hans sida blir 7 plus barn och på min sida har jag tänkt bjuda 27 tror jag plus barn... Han vill inte bjuda mer än en kompis och har ingen stor släkt. Han är nöjd och jag är nöjd, vi bryr oss inte om hur många vi är från varje sida så länge båda känner att de fått bjuda de som betyder nåt...

    Festprogram ska toastmadamen fixa, blir spännande att se vad hon hittar på. Tycker att det är trevligt att läsa och spara sen men jag sparat på allt möjligt konstigt ;)

    Hemma från Kiel nu, har haft en toppenhelg men känner mig lite sliten, hehe. Jag hittade en bröllopsaffär som skulle vara lätt att hitta till men vi letade och letade och hittade den aldrig. Sambon frågade när jag kom hem varför jag inte använde gpsen i mobilen men det tänkte jag då aldrig ens på. Nåja, det gjorde inte så mycket, vi hade skoj ändå. Bröllopsaffärer finns det ju hemma också :) Tid är det sämre med, snart väljer jag en klänning jag gillar och beställer från Kina och hoppas på det bästa. Är som inte så sugen att gå och prova egentligen...

  • snuttfia

    Bluebride: Hehehe, jag har inte sett de citaten från barn innan. Har iof inte varit på många bröllop så kanske därför. Kanske jag lånar några till hemsidan om det är ok, festprogrammet gör toastmadamen och jag vill inte lägga mig i det. Jag är kontrollfreak så om jag väl börjar så slutar jag nog aldrig och då blir det nog inte så bra

    Johi: Det var en underbart söt klänning :) Men jag vet ju inte hur stor dottern är i maj, hon vaxer så det knakar just nu... Iof så har den ju inga ärmar så storleken kanske inte är så noga egentligen... *funderar* Hade tänkt beställa från kina när jag ändå beställer klänningen men nu får jag fundera lite igen... Runt jul och nyår finns det ju många vackra klänningar i affärerna.

  • snuttfia

    Fina :) Alla har varit jätteduktiga med sitt pysslande! Jag får nog ta och dra igång mitt också snart... Vilket århundrade som helst nu...


    CiaLovesAndreas skrev 2009-11-13 13:35:17 följande:
    Nu ska det funka. Tack för hjälpen majsan!
  • snuttfia

    Härligt, då får ni ju säkert superfint om ni är där :) Ring och hör exakt vad de ska renovera så ni vet att de fixar det ni inte var nöjda med bara :) Vilken tur man kan ha ibland!


    Tattoo82 skrev 2009-11-15 21:40:29 följande:
    Åååhh, nu blev jag skitglad igen! Har ju tvekat på vår festlokal (är jag den sista som inte bokat det än?) för att allt inte var så fräscht där. Så såg jag på hemsidan nu att stället är stängt för renovering jan-feb!!!
  • snuttfia

    Hur många har köpt/betällt/bestämt klänning än? Jag velar och velar och börjar bli smått nervös nu... Jag ska beställa från Kina så jag får en som ser ut som jag vill men vill vara i tid så jag hinner få tag i en ny om det blir pannkaka. Tycker det verkar vara många som redan har köpt sin, eller är det bara som jag tror eftersom jag går och funderar så mycket på det?

  • snuttfia

    Vi satsar också på två nätter i bröllopssvit. Det blir nog ingen resa för oss, tror det blir svårt nog att få ihop till bröllopet. Men nån gång kanske vi kommer iväg. Vi har en drömresa då vi åker till San Fransisco och bilar till Vegas sen... Det gör jag nog helst utan åksjuka ungar i bilen Så när de blir större och det känns ok att lämna dem så kanske vi åker på den resan bara jag och han... Fast svärmor betalade svägerskans bröllopsresa när hon gifte sig så vem vet, kanske vi också får en resa i present. Då blir det nog något enkelt som en vecka vid medelhavet eller en långweekend i nån storstad, längre än så vill vi nog inte lämna barnen som är rätt små än. Vi kommer nog inte att önska oss något utan tar kanske ut en liten kuvertavgift istället. Huvudsaken för oss är att vi har möjlighet att fira med nära och kära och resa det kan vi ju alltid göra en annan gång :)


    Hillena skrev 2009-11-17 18:48:30 följande:
    För vår del så ska vi nog vänta med bröllopsresa. Direkt efter bröllopet ska vi vara lediga men då vill vi bara vara hemma med varandra och ta det lugnt tillsammans. Ska ta hotell i minst två nätter för att få rejäl avkoppling. Sen tar vi nog smekmånad i någon storstad för vi båda har varit och rest jättemycket på varma ställen förut och känner oss mer lockade av Paris, Venedig eller Barcelona.
  • snuttfia

    Vilken snygg ring! Visst är det så att det är ett spår utskuret i förlovningsringen och stenarna sitter båda på vigselringen eller ser jag fel? Snyggt var det då. Och jättekul med korten som ser ut som julkort tills man öppnar kuvertet :) Synd att du inte får se hur förvånade de blir... :)


    patrikoannika skrev 2009-11-22 16:19:15 följande:
    Där har svärmor köpt sin klänning som hon ska ha på vår stora dag. Ha ha.... Undrar varför inte hon blev tillfrågad?! Vi har pysslat inbjudningskort i helgen. Kika gärna in i mitt galleri! Där finns även en bild på ringen som jag kanske ska ha.
  • snuttfia

    Och min lille kille vägde 950 gram och var 35 cm lång när han föddes ;)Men sen var han ordentligt knubbig i jämförelse med lillasyrran som är som en sparris Lång och smal är hon, han var kort och knubbig som bäbis :)

    Vår fotograf (min lillebror) undrade idag om jag hade planerat vad jag ville ha för bilder från bröllopet. Öh, nä, det har jag inte riktigt än... Har ni?

  • snuttfia

    Fanns det en scen? Det missade jag... Hmmm... måste nog ta och åka dit och fota lite nån gång, känner att jag knappt minns hur det såg ut längre...


    Martinaa skrev 2009-11-28 18:04:59 följande:
    Vårt värdpar kommer sitta längst ut på ena "tungbordet", typ närmast "scenen" så alla förhoppningsvis kan se dem tydligt när de står upp och säger något. Diskutera saker med dem vad som ska göras osv hoppas jag vi slipper på kvällen då det är upp till dem att planera festen och vi bara ska sitta och njuta! Vill de fråga nåt får de självklart göra det, men då får de allt lyfta på rumpan och komma och prata med oss! ^^
Svar på tråden MAJ 2010 del 3