• Martinaa

MAJ 2010 del 3

Hej alla majbrudar! Dags för ny tråd! Här är den gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3439272-1.html

Tänkte vi kunde köra en liten datumlista med samtliga här i första inlägget. Hur mycket information ni vill ha med väljer ni själva. Skriv ert datum så ska jag lägga in er (och rätta mig om jag skrivit fel nånstans eller om något ändras).
    KV = Kyrklig vigsel
    BV = Borglig vigsel

1 MAJ

8 MAJ
    Lilleke

14 MAJ
    Ninnalotta

15 MAJ
    Snuttfia - Borås
    Fröken Strössel - Utomhus
    CiaLovesAndreas
    johi77
    Martinaa - 25 år, Borås, KV
    a n n a
    EmMagnus
    20100515
    maj2010

22 MAJ
    BlueBride
    l8ol

29 MAJ
    Nu gifter vi oss
    MV85
    UBW
    Mamli
    SofieOchJamie
    clin
    Tattoo82

Nu kör vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-03 13:36
    Okej ändring! Eftersom jag inte kan ändra redan publicerat inlägg så har jag gjort en egen lista och laddat upp här: www.martinaa.se/datum.asp (ja, jag är ledig idag och har inget att göra )

Meddela mig om något ska ändras eller uppdateras!

Kom igen nu brudar och se om vi kommer över 1000 inlägg i den här tråden!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 3
  • Bluebride

jag brukar vara frisk i maj, sep/okt och Feb/mar är de jobigaste, får inte vara bland sjuka barn å hur enkelt e det?

CiaLovesAndreas skrev 2009-10-01 20:04:14 följande:
    Inget som jag går och oroar mig för.
  • CiaLovesAndreas
    Bluebride skrev 2009-10-01 20:07:58 följande:
    jag brukar vara frisk i maj, sep/okt och Feb/mar är de jobigaste, får inte vara bland sjuka barn å hur enkelt e det?
    Det är ju inte lätt.
  • snuttfia

Hallåj! Vad mycket det var att läsa idag, kul!

När det gäller blommor så är jag inne på pioner, älskar dem! Kanske några ranukler för att fylla ut lite och något småblommigt. Tror jag skulle nysa ihjäl mig av liljekonvaljer, de luktar starkt! Men de är supersöta. Tulpaner är ju både fina och billiga men jag tål inte dem heller tyvärr... Köper dem ändå på våren och så nyser jag och nyser jag tills de vissnat men kan ändå inte låta bli

Jahapp, vad mer då. Kul att ha beställt klänning också :) Vill gärna se bilder sen!

Festhäftet ska visst min toastmadame göra, jag skulle bidra med bordsplacering och lite text om alla som ska komma. Sen ska jag göra omslaget också, men det har jag inte sagt än, vill inte att hon ska upptäcka exakt hur petig jag är redan nu :-P Men jag vill nog gärna att allt ska matcha hyfsat iaf.

• Bluebride

Tips vad man ska ha i festhäftet både vuxna och barn

• Martinaa

Jag har gjort ett vanligt festhäfte, och ett speciellt till barnen med pussel, pyssel och bilder att färglägga!

• EmMagnus

Hejsan tjejer,
    Har haft en helt galen vecka och inte ens hunnit vara inne och kolla vad ni har skrivit.
    Välkommen alla nya, shit vad många vi är nu.

Jag har iaf beställt min drömklänning nu, den finns i mitt galleri,
    Igår var jag hos min brudtärna och fixade mina naglar och då hade hon världens finaste överraskning till mig. Hon jobbar som förskollärare (och extraknäcker som nagelteknolog) och en av hennes barns mamma är en av Sveriges bästa scrappare (heter det så?) och min brudtärna hade lånat med sig en massa saker från henne och sen fick vi komma och kolla på hennes grejer och fick massa tips på hur vi skulle göra alla korten. Varken jag eller min tärna har nånsin scrappat eller gjort kort själva så vi behöver verkligen alla tips vi kan få. Vi fick låna en embossingvärmare och stansverktyg med stansar och stämplar, så på lördag ska vi till Helsingborg och handla grejer så att vi kan göra lite tester.
    Tack Martinaa och Snuttfia för att ni har gett mig så mycket tips och idéer (utan att ni antagligen vet om det) så att jag har vågat försöka göra alla korten själva.

Tack tack tack!!!

• Martinaa

Me?? Hihi. Vassego!

Dock har du inget galleri som man kan titta i..

• EmMagnus
    Martinaa skrev 2009-10-01 21:13:59 följande:
    Me?? Hihi. Vassego! Dock har du inget galleri som man kan titta i..
    Jag LOVAR att lägga upp bilder när det finns nått att fota, min förhoppning är att göra lite tester på söndag för att se hur det blir. Då tar jag gärna emot synpunkter.

Nu fattade jag vad du menade, lägger upp klänningen på en gång!
  • EmMagnus

Martinaa : kolla nu om du kan se mitt galleri!

• Martinaa

Nix, finns inget. Tror du måste välja om det ska vara publikt eller nåt sånt...

Svar på tråden MAJ 2010 del 3