Inlägg från: CeKe |Visa alla inlägg
  • CeKe

Juli 2010 del 3

ingen aning egentligen... tror de flesta klänningarna är sydda så att de går att ta in och ut något.. Är det snörning så är det väl också lättare om vikten varierar lite. Själv har jag inget val, den ska börja sys nu, så för mig blir det att hålla vikten fram tills nästa sommar! =)ska ha dragkedja...

men om jag var du, skulle jag nog vänta lite till, om din plan är att gå ner lite. Eller fråga det ställe som du ska beställa från!

• CeKe

Uhhuu, ingen höjdare. För er som funderar på att få bort några kilon, kan jag tipsa om viktklubb.se. Med hjälp av den sidan o en massa motion lyckades jag tappa 15 kg =) mellan maj och september förra året! Sen kan man fortsätta med det för att hålla vikten, vilket inte är såå dumt..

KatjaB skrev 2009-09-14 08:42:40 följande:
    Läste i en tråd om en tjej som köpt lite för liten klänning o sen så hann hon inte gå ner och klänningen passade inte. Kul att panikbanta veckan innan bröllopet..
  • CeKe

Tackar, nu har jag äntligen hittat mitt efterlängtade flöte på prickiform! Något lättare att stämpla 60 flöten än att rita allihopa för hand =)

Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-09-14 13:50:10 följande:

CeKe skrev 2009-09-11 12:47:03 följande:
    Det finns flera tillverkare som säljer marina stämpelmotiv. Jag är faktiskt kortmakare (gör personliga kort på beställning) och kan den där världen ganska bra. Jag kan inboxa dig länkar till flera e-butiker med marina motiv om du vill.
  • CeKe

Superfina kort!! Själv har jag redan fått hem stämplen med flötet-gick ju superfort! Men den va så otroligt liten, att jag får nog leta vidare =)

källerudd skrev 2009-09-14 19:39:38 följande:
    kika gärna in i galleriet och säg vad ni tycker...Jag är sååå nöjd =)
  • CeKe

Hmm, där sa du nåt. Vi har i o f sig inte frågat killen som vi skulle vilja ha som toastmaster ännu (en kusins man), men fick höra av mamsen för någon dag sen att de väntar barn.. Barnet lär ju ploppa ut strax innan bröllopet, så vi kanske ska tänka om vi också! Men vi ska fråga honom när vi träffar honom, så får han ju ta ställning själv! Annars funkar det att kolla med brorsan min också =)

• CeKe

I kyrkan är barn välkomna, men sedan vill vi köra barnfritt! Annars får vi ett barnkalas på ca 35-40 ungar i åldrarna 1-12 år, varav de flesta är under 5... Däremot kommer min sambos yngsta syster att vara 6 år när vi gifter sig och hon är såklart välkommen även under middagen.

Men det är visst en lite känslig fråga =) Vi har ju själva inga barn och anser inte heller att fester med alkohol och barn går ihop, så därför får gästerna helt enkelt ordna med barnvakt på något sätt efter kyrkan. Kan kan tyckas va egoistiskt, men så vill vi ha det =)

• CeKe

Självklart får ammande barn vara med!

• CeKe

Och jag har fått tips om att inte göra så, utan att verkligen vara tydlig med att det är en barnfri fest, om man nu vill ha det. Men det borde ju funka att göra som ni, kan man ju tycka!!

källerudd skrev 2009-09-16 19:19:08 följande:
    Jag funderade oxå på hur man skulle skriva det..Diskuterade saken med min mamma och hon sa att det kan man absolut inte skriva (alla gör ju dock som de vill, men så tyckte hon) Hon sa att man istället för att skriva tex Fam xx på kuväret skriver man bara föräldrarnas namn. Är det så att någon är osäker frågar de annars betyder ju det att bara de som står nämda är bjudna...alltså bara xx och xy Så vi kommer att göra på det viset...
  • CeKe

Jag håller med Katja B. Om det inte spelar er så stor roll om barnen kommer med eller inte, går det ju att göra som ni tänkt. Vill ni dock ha ett barnfritt bröllop, så ska ni nog vara tydliga med det... vad nu än mamsen tycker om saken =)

Vad jag märkt, verkar lite lite ibland som att folk som har barn liksom tar för givet att barna är med i de vuxnas namn, eller hur jag nu ska förklara vad jag tänker. Är det någon som verkligen inte kan hitta barnvakt och frågar om de kan ta med sig sina små, så får ni ju då istället fundera på hur ni ska ställa er till det..

För oss kan det antagligen bli så för ett par, och då har vi redan bestämt oss för att göra ett undantag för dem.

• CeKe

åhhh, på tal om nåt annat håller jag på o bli tokig. Ska träffa sömmerskan på lördag, köpa tyger etc. Vill bara att det ska vara över, för nu vet jag inte längre varken ut eller in när det gäller tyger, färger, vidd på kjolen etc! Det ska bli så UNDERBART skönt när alla de valen är klara! Då kanske jag kan sluta fundera över saken och börja plugga på kvällarna, som är det som jag boooorde göra!

Svar på tråden Juli 2010 del 3