Inlägg från: CeKe |Visa alla inlägg
  • CeKe

Juli 2010 del 3

Förresten, måste berätta att jag och Kece blev båtägare idag =) Och nu har vi fått hem vår pärla också! Känns helt super =)

(Om nån är nyfiken finns hon med i galleriet...) Namn har hon inget, så vi tänkte köra igång en namntävlig i samband med inbjudningskorten.. som även vi tänkte skicka ut i början av februari.

• CeKe

Tackar och tack för namnförslaget! Ska genast skriva upp det =) Kul grej att bli uppkallade efter båtar =) Keces yngsta syster har fått sitt andranamn efter en traktor *ler*

Hante skrev 2009-10-25 19:34:31 följande:
    Jättefin båt - vi tyckte den passar att heta Afrodite, ska bli kul att småsmåningom få höra vad det blev för namn. Vi är uppkallade i vår familj efter båtar.... blev så gott som född på en båt med.
  • CeKe

Hej! Japp, just det ankaret. Om du vet var det är måste jag ju även berätta att min mamma är en av dem som driver café Kvarnudden =)

Låter fint med flöjten. Så ni var inte på Kalles äng och var med i dragkampen? =) Hehe, kul grej... Själva var vi hemma i midsomras (utanför Gävle) men jag har firat flera midsomrar där nere tidigare.

Korallbruden skrev 2009-10-25 20:51:22 följande:
    Är det klippan där valborgsfirandet brukar vara?En av mina bästa vänner har sin stuga precis bakom caféet. Det är tydligen populärt som både viksel och barndopsplats Vi friade midsommar där iår och någon spelade "du gamla, du fria" på flöjt. Grymt vackert. Jag fick gåshud
  • CeKe

Ooo, jag tycker det låter jättefint =) Men jag förstår att det inte är det lättaste att tänka om... Åk dit och kika & se om det kan va nåt! Vem vet, ni kanske blir alldeles kära i stället trots allt =)

KatjaB skrev 2009-10-26 16:44:47 följande:
    haha, efter en traktor Nu har vi ju världens ilandsproblem men Simons mammas kompis är ägare till en herrgård och de har ett orangeri som vi kunde hyra om vi ville vigas i närheten och ha festen där. Och det låter ju bra, men nu hade jag ju liksom planerat allt redan, och så är det en timmes bilresa från stan istället för 20 minuter. Men det är ju jättefin omgivning och då skulle vi kunna vigas i en gammal slottsruin. Dock finns ju ingen scen och jag tror att det bara är ett enda stort rum.. dvs allas barn kanske blir rastlösa efter en stund.
  • CeKe

Hehe, japp =)

För mig är det för tillfället ett underbart sätt att smita undan tentaplugg.. tänk va mycket annat som blir gjort innan tenta.. sitter just o fundrar på att börja storstäda =) Men ska nog hejda mig och försöka se till att jag skrapar ihop tillräckliga poäng på onsdag...

Korallbruden skrev 2009-10-26 17:17:56 följande:
    Hej Ceke! börjar tro att vi har samma bröllopstorgstider
    KatjaB: är det på en herrgård vore det väl super om det gick att övernatta där? Låter riktigt trevligt!
  • CeKe
    källerudd skrev 2009-10-26 20:13:14 följande:
    Haha fanns ingen gång som min lägenhet var så ren som innan en tenta =) Lycka till...Igår gjorde jag ett gäng inbjudningskort till, så nu är det nog bara 10 kvar ungefär. Beroende lite på hur många vi ska bjuda..är inte klar med inbjudningslistan ännu hmmIgår fattade jag ett beslut om klänning oxå. Innan jul ska jag ha fattat ett beslut så jag kan beställa i början på nästa år..Jaja oki inget riktigt beslut, men ett del beslut iaf =)
    Skratt! Gillar verkligen ditt beslut =) Vet du vad du är ute efter? jag har helt lagt ner att kolla på klänningar och det är så SKÖÖÖÖNT! Det känns verkligen som att det var det jobbigaste av allt.. eller det lär ju visa sig =)

Jag har också jobbat på våra inbjudningskort idag (konstigt va med tentan i åtanke) och det går framåt så sakteliga *ler* och gillar dem!
  • CeKe

Gillar båda klänningarna! Gillar den sneda skärningen i kjolen, eller vad det kallas =) Själv låter jag sy upp en som jag inte alls provat och känner mig helt lugn i det, otroligt nog! Kan ju dock va bra att prova ngn som påminner, för att du ska se hur drömklänningen kanske skulle se ut på dig. Själv provade jag utifrån typ att se hur stor kjol jag gillade, olika urringningar etc och tänkte egentligen inte så mycket på klänningarna i helhet (speciellt eftersom jag inte fastnade för någon av dem jag prövade...)

Lycka till!

källerudd skrev 2009-10-26 20:26:18 följande:
    Hmm ja har ju provat några klänningar, gillade en starkt...men sen har jag en klänning som jag bara sett på bild och det är en sån där drömmklänning, men vet inte om jag vågar sy upp en då jag inte alls provat något som liknar den... Har iaf beslutat mig för lång nu..Va inne på kort från början. Båda klänningarna finns i mitt galleri!
  • CeKe

Fina skor. Går det inte att kolla med ngn skomakare om de kan lägga i nån extrasula eller liknande, om det inte är skönt/snyggt att lägga i en lös?

KatjaB skrev 2009-10-27 19:59:41 följande:
    Fan också! Vill ju inte gärna köpa ett par andra skor nu, bara pga en halv storlek, hälen lyfter lite när jag går.. kanske går det att ha nåt inlägg i?Lägger in foton på skorna i galleriet
  • CeKe
    Korallbruden skrev 2009-10-27 22:21:51 följande:
    Ceke! hur går det med tentaplugget? Vad är det för en tenta? Håller tummarna för att den går bra
    Tack. Suck.. inge bra. fastnar vid en massa annat hela ti´n =) Men i o f sig brukar det betyda att jag nog egentligen tror att jag kommer att ro iland det rätt bra. Brukar ha rätt höga förväntingar på mig själv, men nu med 100 % jobb och 50 % plugg därutöver har jag helt plötsligt inte det på samma sätt. Sköööönt. Vi får ju ha med oss böckerna på tentan och VIPS så blev jag lat.. men det KAN ju va bra att ha koll på litteraturen, annars går det ju inte ändå... Får se hur det går =) Är superdupertrött just nu...

Jo just ja.. det är samhällsplanering, så riktigt intressant =)
Svar på tråden Juli 2010 del 3