• CeKe

kuvertavgift

Hej! Vi är i valet o kvalet hur vi ska göra just mellan önska oss pengar och be om kuvertavgift... Om vi väljer kuvertavgift, har jag ett konto som jag/vi aldrig använder, så det blir nog det vi skriver i sådana fall... Eller så kanske vi öppnar ett gemensamt.

Vi har fundrat på ett rim att skriva som inbjudan (har snott bitar från en annan tjej här på BT):

I Frötuna kyrka ska bröllopsmarschen ljuda
    och vi har den stora äran att
    X & X
    I valfria kläder bjuda
    Den 10 juli kl 15:00 är det dags
    Då fyller vi kyrkan till max
    Den bästa gåva för oss va
    om ni som bröllopsgäst innan den 31 maj tacka ja

Men på förfrågan utav er
    om vi en önskelista skrivit ner?
    Att önska oss något till hemmet är inget vi vill,
    då vi bor så litet att de räcker till

En önskan vi dock har
    är att kunna bjuda alla och en var
    därför vi be alla som komma kan
    till kuvertavgift sätta in 250 kr per man
    Med middagsbuffé, tårta dans och sång
    i X bygdegård from kl 17:00 vi fröjda oss natten lång

• CeKe

Intressant diskussion. Jag menar, även om man har kuvertavgift, bjuder man ju in folk att delta på festen så att de vet att de är välkomna =) Annars måste man ju ändra på ordet inbjudningskort också och det verkar ju lite jobbigt o krångligt...

Jaja, nog om det. Rimmet är inte 100 %, men har bara spånat lite.

Har börjat fundera mer och mer på det här med vad det är som gör att alla förväntar sig helt andra saker när det gäller en bröllopsfest än en annan slags fest... För mig blir det konstigt om en bröllopsfest blir nåt som man bara kan ha om man känner sig rik och kan bjuda på allt etc. Äsch, nu blev det här långt och snurrigt, men ni kanske fattar vad jag menar???

Vi har också pratat med släkt och vänner om vad de anser om kuvertavgift. Tror ingen har tyckt det varit en dum idé, utan de reaktioner vi fått är "Gu va smarta ni är!", "skönt, då behöver vi inte fundera på presenter" etc. Så för oss känns det helt ok. Har dock ändå börjat fundera på att önska oss pengar istället, men ärligt talat tycker jag nästan det känns mer kymigt... i a f då vi inte har tänkt oss ngn bröllopsresa att önska oss pengar till etc, då vår plan är att vara ute med båten i skärgården!

Svar på tråden kuvertavgift