• mittid

kuvertavgift

Om man bjuder in till knytis, "bjuder" man inte in till fest då??

Om man istället för present eller bidrag till en resa önskar ett bidrag i form av en kuvertavgift, bjuder man inte in till fest då???

Måste man bjuda på ALLT för att man ska kunna skriva "bjuda"? Få bröllopskalas kostar runt 250 kr/person och skulle nu så vara fallet så är det väll bra ändå!

Är det på nått sätt "finare" att ta emot fyra brödrostar och förfasa sig över hur oengagerade gästerna har varit när de inte tagit reda på vad man faktiskt önskat sig och hålla reda på vad alla andra har köpt?

Såklart så kan man skriva att man avsäger sig presenter och istället föredrar en kuvertavgift som bidrag till festen.

Det ena är inte på något sätt "bättre" än det andra!!!

JoPe2009 skrev 2009-09-03 18:05:33 följande:
    Tolka mig nu inte fel och mitt inlägg handlar _inte_ om att ha invändningar mot kuvertavgifer, men blir det inte lite konstigt formulerat på slutet att skriva att man vill "bjuda" alla när det i praktiken handlar om att man måste betala själv som gäst för att vara med. Brudparet bjuder ju inte?!Som sagt, det är ingen ivändning mot kuvertavgifter men jag tycker inte den formuleringen känns rätt.
  • mittid

Jag kan läsa... Det var min åsikt jag skrev ner och den är kopplad till raden ovanför: "Såklart så kan man skriva att man avsäger sig presenter och istället föredrar en kuvertavgift som bidrag till festen."

Påstår inte att du har invändningar emot kuvertavgift...
    Min kommentar ang. ditt inlägg var att du ansåg att man inte "bjuder" om man väljer kuvertavgift.

Så läs om och läs rätt!

JoPe2009 skrev 2009-09-07 10:29:07 följande:
    Läs om och läs rätt! Jag skriver tydligt att jag inte invänder mot kuvertavgifter i sig!!!Moirie verkar ha snappat vad jag menar och jag håller med henne.
Svar på tråden kuvertavgift