Sundance skrev 2009-09-09 12:20:09 följande:
Nämen! Vad läskigt! Men du har alltså inte ont? En konstig fråga då kanske... Var det läkare som kom fram till att det berodde på detta? Eller var det du själv? Trodde i så fall läkarna på din teori, att det kom från axlar och nacke? jag står just nu och försöker komma fram till vårdcentralen för att boka tid. Det var lite läskigt igår kväll. Var så där yr och helt plötsligt var det precis som att jag kom av mig helt. Glömde mitt i en mening vad jag skulle säga och började kasta om ord. Min stackars sambo blev helt förvirrad och var tvungen att fråga mig om jag kom ihåg vad jag hette.
Min mamma jobbar inom vården, så det var hon som började tro det var axlarna (jag skrev väldigt mycket brev då och satt och spände axlarna hela kvällarna)... Sen gick jag till någon läkare som skickade mej vidare till en fysiotherapeut.
Jag minns ännu vilken panik jag kände dendär första gången när det svindlade till... Mamma satt uppe med mej flera nätter och tittade på tv, bara för att jag inte kunde ligga ner utan att rummet snurrade runt.
En gång för inte många år sedan kunde jag inte jobba för att när jag kom in i glasskiosken (där jag jobbade då) snurrade allt bara runt och jag måste lägga mej ner på golvet.
OBEHAGLIGT är rätta ordet för detta fenomen. Nuförtiden har jag skaffat gångstavar, lätta hantlar, vetedyna, kylsalva och spikmatta för att hålla mina axlar i skick.
Tyvärr är ju datorn en bidragande faktor till mina onda axlar.