Inlägg från: Bettertogether |Visa alla inlägg
  • Bettertogether

Bröllop 2010 del8

Tausen skrev 2009-10-16 11:21:56 följande:
    Jag har varit helt emot "toakorg", men det är kanske en ganska bra idé trots allt. (Nu när jag insåg att man inte behöver göra 90 stycken)Det känns ju självklart vad man har på damernas: huvudvärkstabletter, tamponger, kam, genomskinligt nagellack, nagelfil, halstabletter m.m.Men vad har man på herrarnas. Kom till huvudvärkstabletter, wax?, mer då?
    ...tops, säkerthetsnålar, ett par strumpor (?!), kanske också hårgel... halstabletter där också.
  • Bettertogether
    Summer2010 skrev 2009-10-16 15:29:43 följande:
    Jaaa! hej på er! Nu kan jag oxå skriva in mej här :D Min pojke friade i förra veckan och vi har bestämt att vi ska gifta oss nästa sommar. Inte riktigt bestämt datum ännu, men slutet av juli början av augusti nån gång.Vi kommer ha ett litet och enkelt bröllop, dels för att vi inte har så mycket pengar men främst för att min fästman kommer från england och de kommer inte kunna komma så många därifrån. Känns dumt om jag skulle bjuda massa från min släkt osv. Men jag har nog aldrig velat ha ett stort bröllop ändå..Temat vi tänkt ut är havet då vi båda älskar havet och vi bor ju i en hamnstad. En lite kort beskrivning av våra idéer så långt :)
    Härligt! Grattis till förlovningen! :) Var det planerat eller blev du överraskad?! :)
  • Bettertogether
    Blivandefrueriksson skrev 2009-10-18 20:49:45 följande:
    Åh vågar nästan inte skriva detta med åenga tanken som förekommer. Men var hos mormor idag för hon hade en sak hon vile ge mig, saken var pengar och inte lite utan min del till bröllopet är fixat, så egentligen kommer jag inte behöva spara. Men ska ta dem och sätta in på aktier/fonder och endå spara. Men tycker det var så gulligt av henne, hon vet endå inte om bröllopet så hon vet ju inte vad de kommer gå utan hon har gett sina 4 barnbarn ett för tidigt arv som hon sa.
    Så gulligt! :D Det är ju ett bra ändamål det går till, utan hennes vetskap då ;)
  • Bettertogether

Ni ska tro att det gladde mej när jag hittade min fästman på youtube... letandes efter låtar till bröllopet! :D En sånt litet engagemang kan betyda så mycket!

• Bettertogether

...och förresten.

Vad tror ni på en matbudget på cirka 9? per person.. hemlagat alltså. Och endast enkel förrätt och varmrätt m nypotatis och något kött (+ sallad)?

• Bettertogether

Lina o Peter skrev 2009-10-20 15:47:15 följande:

Jag håller på att köpa kläder till sambon via Ebay! Tack till bluebride för tipset! Har äntligen fattat vad jag gjorde fel med måtten, så nu är beställningen på G. Väntar på en färgkarta av säljaren då jag vill ha en mer lila plastrong. Men typ ett sånt här set (skjorta, väst, plastrong) ska jag köpa till darlingen, som han ska ha till sin svarta kostym. imagehost.vendio.com/a/32017018/aview/DSCN113...
    Vad får du betala för paketet? :)
  • Bettertogether

Nu har jag ett litet, vad ska man kalla det, problem? dilemma? fundering?

Är det någon annan som planerar ett cirka 135 personersbröllop?! Vi gjorde en uppdatering av vår gästlista och utökade med 16 personer på kompissidan. Det var ju inte tänkt att det skulle bli så mycket gäster, men varför inte när vi vill ha dem där? Det är ingen större begränsning på lokalen vi ska vara i, så det enda som egentligen påverkas är maten.
    Förut hade vi ju tänkt att varmrätten skulle vara ugnsrostad nypotatis och något kött med sås till... Men nu har vi fört våra tankar till laxsoppa istället. Nice eller bajs? Här där jag bor, eller snarare här i trakten, är det vanligt att man bjuder på köttsoppa på bröllopen så det vore egentligen inte så konstigt. Och om vi väljer laxsoppa skulle vi ha nybakt bröd till, samt salladstallrik.

Vad tycker ni om det?
    Har ni något tips på hur man skulle kunna "lyxa till" laxsoppan eller själva middagen?

• Bettertogether

Eftersom både jag och min fästman älskar laxsoppa tycker vi inte att det skulle vara fel. :) Och jag själv är en riktig soppmänniska! Älskar soppor!

Tror ni det kan anses vara "sämre" mat om man har soppa istället för potatis och kött?

Vi funderade om vi skulle ha pajer som nattmat istället (då man kanske inte hålls mätt lika länge på soppa som annat). :)

• Bettertogether

Vi skulle alltså inte ha soppa och paj som varmrätt, utan bara soppa... sen pajen till nattmat lite senare :)

• Bettertogether

Sen är faktiskt laxsoppa en riktigt billig rätt att tillaga... fast man inte kanske tror det med tanke på fisken... men det behövs inte så hemskt mycket fisk, så därför priset. :) Min farmor som har varit inom branchen informerade mej om saken ;) Och dessutom är hon otroligt bra på att tillaga den! Så jag har en tanke på att be henne om hjälp ;)

Svar på tråden Bröllop 2010 del8