Inlägg från: Lyckliga013bruden |Visa alla inlägg
  • Lyckliga013bruden

Bröllop 2010 del8

min förlovningsring påminner om Signo B069, så jag gillar den ju självklart

Jag har funderat på vad min nästa ring ska vara, först va jag inne på slät men nu vill jag ha sten i den med. Och om fler har sten i båda ringarna kan jag också

• Lyckliga013bruden

Trollia, lycka till!

Visst är det spännade roligt, och läskigt

• Lyckliga013bruden

min gubbe har endel idéer och åsikter. Han valde kyrka skulle man kunna säga och får troligtvis fixa prästen, han tyckte till om festlokalen.
    Han har idéer om paret på tårtan men sen blir det jag som får fixa.
    Lite jobbigt är det men jag litar inte helt på honom när det gäller planering och sådant, då är det bättre att jag gör det själv.
    Brukar dock fråga honom innan jag beställer fast han inte riktigt bryr sig men det känns bäst.

• Lyckliga013bruden

Vi gifter oss i april och ska skicka ut inbjudningarna typ nu.

Jag har läst i några sk vett&etikett böcker att inbjudan ska skickas ca 1 månad i förväg. Håller jag inte med om.

Som det kontroll- planeringsfreak jag är skulle jag uppskatta att få inbjudan för ett juli bröllop redan nu.
    Till ett augusti bröllop fick vi veta muntligt först vid jul och sen kom inbjudan omkring feb mars.

• Lyckliga013bruden

kämpar med en otrolig tråkig skoluppgift som ska vara inlämnad på måndag men som aldrig kommer bli klar, känns det som.
    Jag hamnar här väldigt ofta och kommer på olika saker till bröllopet för det är sååå mycket roligare, än skoluppgiften =)

• Lyckliga013bruden

nu blev jag hungrig, när ni säger sådana saker som kladdkaka, tacos och smuklpaj.
    Kanske dags för lunch/middag/nattmacka

• Lyckliga013bruden

Nej har inte bestämt bageri än. Pratade lite med tårtverkstan härom dagen när vi gick förbi. Det var lite dyrt tyckte jag men det skulle jag kunna leva med, om det klarat mina krav =)
    Jag har lite allergier mot nötter, och ägg, och laktos. Så jag undrade om de kunde göra ett veganalternativ för det skulle passa alla allergier. Det går jättebra att baka veganskt, och utan ägg. Men tanten ser lite förvirrad ut och svarar, nej baka utan ägg? det kan man väl inte göra?
    Ett proffs bageri borde kunna baka veganskt det tycker jag.
    Dessutom hade de mousse fyllning som inte verkade jättegod. Så jag ska leta upp ett annat bageri, jag tror nog att gubben får ta tårtfyllningen. Nåt ska han göra och jag tror han har fler krav på det än jag.

• Lyckliga013bruden

jag tycker att ett bageri borde kunna fylla tårtan med något annat än mousse, om man nu inte gillar det. Man så tycker jag ju också att de borde kunna baka utan nötter och ägg och det verkar det ju inte vara.

EåN2010 skrev 2009-11-22 09:46:47 följande:
    men om man inte tycker om mousse då? finns det inget annat som man kan ha i tårtan?
    Sundance: Jag läste om en kvinna 50-60år gammal och drack grönt te för att det skulle vara så nyttigt och bra. Men hon drack för mycket så hon blev sjuk av det. Kommer inte ihåg hur mycket hon drack dock. Lite lurad kände hon sig eftersom hon grät ut i tidningen.
    Jag tror det är som med mycket annat bra i lagom mängd. Önskar att jag tyckte om grönt te men det är ogott. Har provat många olika från billiga te-påsar till riktigt te-butiks te.
    Så jag håller mig till svart te, eller friggs mystiska lakritste. Det är gott det, men otroligt dyrt =(
  • Lyckliga013bruden

Jag dricker inte svart kaffe, cappucino, latte mfl går bra. Jag är så kräsen med det svarta kaffet, blir allt rätt är det jättegott men eftersom man typ aldrig lyckas med det tycker jag ofta det är äckligt.
    Färskt kaffe, färskt gott kallt vatten, och exakt rät mängd av varje.

• Lyckliga013bruden

Kaffedrinkar är så gott att jag inte vill veta kalorimängden.
    nu dricker jag ju inte det så ofta men iaf. att veta hur många kalorier goda saker innehåller kan förstöra njutningen.

Svar på tråden Bröllop 2010 del8