-
Jag lider inte av att jag inte vill dricka vin :D Och istället för champagne blandar vi en egen sorts champagne med pilsner och sprite :PEåN2010 skrev 2009-10-13 13:10:31 följande:ja men varför gör ni inte nån god drink då... i stället för champagne.. då kan ni ju ha den i samma färg som erat färgtema..
-
Och vinet till middagen gör vi själva, så alla som vill får dricka vin till maten :) Och det blir billigt må jag säga! Det kostar ca. 6 ? att göra en tunna vin... och vi kommer bara göra 2-3 tunnor :)
-
EåN:
Det är det! Min farmor har gjort den åt oss sedan vi var små, och det smakar lite som champagne, så det känns lite lyxigare för barn också.
Det tar längre än att gå till affären, men min mammas sambo har gjort eget vin många gånger, så det är ingen big deal. -
Pilser är väl öl med väldigt lite procent i, och det går cirka en flaska (såndär liten vanlig), på en 1,5 liters sprite (som ju är citronläsk i sverige om jag förstått rätt). Så den slutliga alkoholprocenten är omärkbar. Som vanlig matcider :P
-
Ris skadar inte fåglarna.. :)Tausen skrev 2009-10-14 16:15:52 följande:Vi tänker på de stackars fåglarna och tänker skriva i vigsel programmet att riskastning undanbedes...
-
På tal om grejer att kasta... (grejer låter ju lite våldsamt, men ni förstår vad jag menar ;) )
Först hade jag velat ha solrosfrön att kasta då vi hade solrosor i temat... Men sedan vi flyttade bröllopet till juni och därmed skippade solrostemat (fast jag fortfarande ska ha en solros i buketten).. Så nu siktar vi på kronblad från olika sorters blommor (typ rosor, gerbera) och också blomknoppar av brudslöja... eventuellt blandat med ris. Så passar det vårt färgglada bröllop och mitt yrke som trädgårdsmästare!! :D (ska det matcha hans yrke får vi väl kasta tangenter ;) ) -
Lina o Peter skrev 2009-10-15 07:12:42 följande:
Hahaha!!! ;-D Ja ska vi ha nått som matchar yrke/intresse kommer vi få blåmärken. Sambon är målare, så en färgburk i huvudet = AJ! Och jag so är mammaledig, men håller på med silversmycken kanske kan få lite kedjor kastade då, eller namntags..? Hihi! Gud va kul att vara trädgårdsmästare! Jag har kollat runt överallt efter utbildning till det, men närmaste är utanför Gävle, vilket blir att pendla med tåg osv... Funkar inte nu när vi har småbarn osv, men kommer ha det i bakhuvudet i framtiden. Man kan ju faktiskt utbilda sig hela livet tack och lov. I eftermiddag ska jag till farbror Doktorn och ta bort födelsemärke på kinden. Hua, tycker inte om sprutor, men nu är jag less på den där lilla utåtstånde pluppen mitt i ansiktet, den ska bort och hinna läkas fint innan det ska fotas på bröllopet!Ni kunde ju stänka målarfärg istället för att kasta hela målarburkar ;)
Ja, faktum är att de flesta som studerar till trädgårdsmästare i vår skola är vuxenstuderande, inklusive mej själv. Det är ett toppenjobb! :D Speciellt min inriktning som är butiksjobb (som innebär brudbuketter och sånt ;) ) -
Lina o Peter skrev 2009-10-15 09:04:46 följande:
Ja precis. Jag kollade med min vc först, men de sa också att kolla med privat hudläkare eller plastikkirurg. Mitt är kanske ca 4 mm stort och utåtbuktande, färglöst förutom en liiiiten prick mitt på. Detta gör att det ser mer ut som, en stor finne eller möjligen vårta, så den ska väck.. Ala kort syns den på då det blir skugga runtom pga av höjden på den... :P Och så sitter den så dumt, mitt i "skrattvecket" (bredvid näsa/mun. (Nasolabialvecket heter det tydligen om man ska va korrekt )Så nu ska jag till en privat hudläkare i eftermiddag, och det kommer inte bli några stygn, utan de ska "hyvla" ner födelsemärket till "hudnivå" (lät väl mysigt?)och sen bränner de bort "rötterna" till födelsemärket. Jag får betala 700 kr för det, men hellre det än att gå via vc där de skär diamantformat och syr ett stygn eller två. Detta ska bara bli en något ljusare prick när det har läkt. Hade det varit större/svårare skullle jag vänt mig till plastikkirurg.Har googlat och kolalt upp recensioner av den här kliniken och bara läst positiva saker, t.o.m en som gjort exakt vad jag ska göra och var jättenöjd. Man ska alltid kolla sånt tycker jag, och inte nöja sig med första bästa tid. Det här är ju dessutom i ansiktet, så lite nervöst är det ju ändå. Mest "rädd" är jag för att det ska bli nån infektion i såret eler nått, men den risken är ju minimal, så det blir säkert bra till slut. Jag är väl inte överförtjust i nålar (fast trots det jag har 5 tatueringar lixom ) så att få lokalbedövningsspruta mitt i ansiktet är inte heller nått jag ser fram emot direkt.. :P Oj va långt detta blev, sorry! :-O Uppadaterar hur det gått när jag kommit hem. Ska vara där 16.30.Det är ju sådana som min fästman har också!! Två stycken i ansiktet har han. ett i pannan precis mellan ögonbrynen, och ett på kinden :) Men jag tror aldrig att tanken att ta bort dem har slagit honom. Och mej stör de inte alls, så de får nog sitta där. -
...Och ni kunde ju riva boksidor till små konfetti att kasta ;)anoli skrev 2009-10-15 07:28:45 följande:Vet du 'Lina o Peter' nu när du skrivit att du ska ta bort en utåtstående plutt du har i ansiktet så vart jag också intresserad.. Så berätta gärna hur det gått! Har en jag med som jag stör mig lite på.. Lycka till!På tal om sysselsättningar så är såväl jag som sambon studenter, o böcker i huvudet är väl ingen hit det heller ;) ..Fast det slog mig precis att jag tar ju faktiskt examen i jul :O Ser liksom mig själv som student.. Det är ju jag! Aja, lite livskris så här på morgonkvisten ;)
-
Skämt är roliga tills de dör ut av sig själv ;Panoli skrev 2009-10-15 10:13:48 följande:Hahaha, sällan man drar såna här skämt för långt då. Ser oss sitta om en vecka också "eller så kan man ju kasta"..;)Såg en tråd om barn på festen, hur ska ni alla göra med det?
På tal om dålig humor. Såg någon på senaste avsnittet av "sveriges fulaste hem"? Där dendär snickaren drog det ena dåliga skämtet om stuckatur efter det andra?! ;) sambon och jag satt och skrattade så vi nästan började gråta ;)