• JuliaAmalia

Fler unga blivande brudar?

Jag tänkte höra om det finns fler lite yngre blivande brudar här på forumet? Jag kommer själv vara 22,5 år när jag gifter mig i juli 2011 (är alltså 20,5 nu). Vore kul om det fanns fler lite yngre kommande brudar! :)

• Svar på tråden Fler unga blivande brudar?
  • Malin och Joel

Jag kommer vara 24 när vi gifter oss (är 23 nu) och han kommer vara 25. Det känns ungt tycker jag, i min närhet är det ovanligt att man gifter sig före 30-40-årsåldern.

• Stolpen

Jag gifte mig 29 augusti i år och jag var nyfyllda 26 år och min man 29 år. Vi har varit tillsammans i 7,5 år nu men jag tycker ändå att vi är väldigt unga! Kan bero på att vi är först i gänget att gifta oss medan de andra fortfarande ltar efter den rätta! Lycka nu till med all planering och se till att njuta av varenda sekund, dagen går fort när den väl kommer!

• AGev

Jag kommer att vara 25 år.
    Jag och min blivande träffades första gången 1 Maj -08, en blind-dejt. Vi flyttade i stort sett ihop efter 2 månader och förlovade oss efter 3 månader.
    Vi ska gifta oss nu i Januari 2010 och då har vi varit tillsammans i 1 år och nästan 9 månader.
    Min blivande är 28 år och hade strax innan mig ett 5-år långt förhållande.
    Jag tror att man känner när man hittat rätt och då är det väl ingen idé att vänta med allt man ska göra bara för att hinna vara ihop några år... Vi har ju hela livet på oss!
    Man kan känna att man hittar rätt väldigt fort eller så känner man det efter några år.
    Men känns det rätt så kör på!!

• Akutsyrra

Jag är 19 nu, förlovade oss i september, jag kommer vara 21 år när vi gifter oss.

• lillalyckan

25 kommer jag att vara, maken kommer att vara 34 så han är ju lastgammal och jag värsta ungdomen :-P  Känner mig lite kluven i min ålder, hur kan jag vara så ung (som jag trir att jag är) och ändå så redo?

• Trollmor 86

Jag kommer att vara 23 när jag gifter mig nästa år men fylla 24 några veckor efter. Min m2b kommer vara 24.

Vi är först i skaran som gifter oss. Men vi är även först i skaran med barn. Just nu har vi dotter på 1½ år. Men när bröllopet står i augusti 2010 så har vi förhoppningsvis en fem månaders också.

Känner mig gammal men ändå ung för att gifta mig.
    Vi kommer att varit tillsammans 5 ½ år nästan när det är dags för bröllop. Gifter oss tom före mina blivande svärföräldrar som vart tillsammans sen gymnasiet och nu är runt 45 ;) De fick lite panik när vi sa att vi skulle gifta oss ^^ Känns väl dumt att sonen hinner före...

• Chris24

Klart 25 är ungt!

Jag är också 25år när jag gifter mig!

• EmblaW

Vi har inte helt bestämt datum än men det lutar åt sommaren 2011 och då kommer jag vara 22,5. Min fästman kommer vara 28. De allra flesta har bara varit glada för vår skull.

• JuliaAmalia
    EmblaW skrev 2009-11-12 09:15:35 följande:
    Vi har inte helt bestämt datum än men det lutar åt sommaren 2011 och då kommer jag vara 22,5. Min fästman kommer vara 28. De allra flesta har bara varit glada för vår skull.
    Precis som jag!
  • mrsJR

Jag kommer vara 25 när vi gifter oss och det finns vissa som tycker att jag är ung men när jag läser här så är jag ju absolut inte det.

Har kolleger som tycker jag är ung men vad spelar åldern för roll, har man hittat mannen i sitt liv så varför vänta?

Det enda som ibland kan få mig att känna mig ung är att jag är först ut med bröllop bland mina vänner medan de andra tänker knappt i de banorna. Dock kan jag tänka mig att det blir fler bröllop efter oss, bröllopsyra har ju en tendens att smitta.

• JuliaAmalia
    mrsJR skrev 2009-11-12 16:59:29 följande:
    Jag kommer vara 25 när vi gifter oss och det finns vissa som tycker att jag är ung men när jag läser här så är jag ju absolut inte det. Har kolleger som tycker jag är ung men vad spelar åldern för roll, har man hittat mannen i sitt liv så varför vänta? Det enda som ibland kan få mig att känna mig ung är att jag är först ut med bröllop bland mina vänner medan de andra tänker knappt i de banorna. Dock kan jag tänka mig att det blir fler bröllop efter oss, bröllopsyra har ju en tendens att smitta.
    Jag håller med, våra vänner är inte i närheten av bröllopsplaner och jag kan tycka att det är lite synd. Det hade varit roligt att ha någon att prata bröllop med, dela med sig av idéer och tankar osv. Självklart kan jag göra det med mina kompisar nu med, men de har ju inte så mycket att säga då de inte ens börjat fundera i de banorna och är inte alls insatta. Så det blir väl till att fortsätta hänga här på BT för inspiration och idéer.
  • Akutsyrra
    mrsJR skrev 2009-11-12 16:59:29 följande:
    Jag kommer vara 25 när vi gifter oss och det finns vissa som tycker att jag är ung men när jag läser här så är jag ju absolut inte det. Har kolleger som tycker jag är ung men vad spelar åldern för roll, har man hittat mannen i sitt liv så varför vänta? Det enda som ibland kan få mig att känna mig ung är att jag är först ut med bröllop bland mina vänner medan de andra tänker knappt i de banorna. Dock kan jag tänka mig att det blir fler bröllop efter oss, bröllopsyra har ju en tendens att smitta.
    Har också kolleger som tycker att "men du ska ju hinna leva livet, du är ju såå ung!"
    Kan man inte leva livet som gift då? Alla kanske inte är intresserade av det livet som dom tänker på.
  • EmblaW

Jag har faktiskt en kompis som gifte sig när hon var 20 och hon har redan hunnit skaffa barn och hus så först är jag iaf inte, nästan lite skönt. Men jag känner igen mig i att det inte finns så många runt omkring som är så jätteintresserade av att prata bröllopsplanering. Men det blir förhoppningsvis bättre när det närmar sig. ;) Och till alla som tycker att det är för tidigt: Alla är olika, de kanske bara är avundsjuka på att de inte har träffat den rätte!

• emeliemarietherese

Jag kommer vara 21,5 och min blivande man kommer vara 24,5 så vi räknas väl som unga :) Min syster kommer också gifta sig nästa år och där är både hon och hennes pojkvän 20,5 :)

• mrsJR
    JuliaAmalia skrev 2009-11-12 17:07:38 följande:
    Jag håller med, våra vänner är inte i närheten av bröllopsplaner och jag kan tycka att det är lite synd. Det hade varit roligt att ha någon att prata bröllop med, dela med sig av idéer och tankar osv. Självklart kan jag göra det med mina kompisar nu med, men de har ju inte så mycket att säga då de inte ens börjat fundera i de banorna och är inte alls insatta. Så det blir väl till att fortsätta hänga här på BT för inspiration och idéer.
    Håller med, tur att man har BT, är väl där och med min mamma som kan prata bröllop utan att någon försöker byta samtalsämne.
Svar på tråden Fler unga blivande brudar?