Inlägg från: Hante |Visa alla inlägg
  • Hante

Alternativa bröllop nr.5

ok då är vi här.
    liljekonvaljbrud: vi har också höga krav på medeltidsmusikerna!!! men drüm (hette något annat tidigare men kommer inte på vad det var)verkar bra det jag hört passar kyrkan bra men de är rätt mycket uppbokade har jag märkt (spelar ju inte bara i sverige).

• Hante

Liljekonvaljemö skrev 2009-09-07 08:08:06 följande:

Hante>>> Vi är inne i samma problem, lokal och yttre delar är på plats men nu behöver vi bestämma vad vi vill ha för musik och underhållning och så maten.Musiken i vigsellokalen är färdig, vi ska bara komma överens om vilken låt det blir (mannen vill ha visan från Venjan men jag är inte överförtjust i den). Musiken till festen däremot... Mannen har höga krav på medeltida musiker, och då blir det inte många kvar alls att välja på. Det lutar åt en stereo och de skivor med akustisk medeltidsmusik som ligger härhemma.
    mat har vi redan bestämt:
    Förätt: grillspett med bröd och rotfruktsröra
    varmrätt: helgrillat lamm med rotfrukter ev. potatisgratäng, någon sås.
    efterrätt: saffranspankaka
    sedan bröllopstårta med mousse av något slag och vit choklad.
    dricka: mjöd, vin, öl, cider, flädersaft
    avec till kaffet funderar vi fortfarande på.

• Hante
    Liljekonvaljemö skrev 2009-09-08 19:11:55 följande:
    Vilken härlig meny :D, caterar ni eller ska ni göra maten själva?Avecen till kaffet och brudskålen i början är det enda vi är helt säkra på, Aronialikör och bål på älgörtsdricka. Har drüm någon hemsida? Försökte googla men hittar noll...
    www.draam.com/index.htm
    där är deras hemsida. de spelar underbart men är nog dyra har inte lyckats få kontakt ännu med dem.

älgörtsdricka vad är det? sött?
  • Hante
    Liljekonvaljemö skrev 2009-09-10 19:25:13 följande:
    Hante!! Dråm är helt fantastiska! (synd att budgeten är tight)
    ja visst är det!!!
  • Hante

hur går det för er? vi har fullt upp med övriga livet just nu - barnen ska til sina aktiviteter och jobbet - det tar all tid - när ska man hinna fixa allt till bröllopet???
    ska ju välja tyg till klänningen någon gång så den kan börja sys.

• Hante
    Fenixx skrev 2009-09-13 15:45:52 följande:
    jadu...som du säger så är det fullt upp med jobb, barnen. sen håller vi på att renovera huset mitt upp i allt med. men hoppas man kan få sig lite tid nu i höst/vinter och greja lite och börja pyssla med trycksakerna osv. vilken färg ska du ha på klänningen hante?
    ivory och gröna detaljer eller gröna kilar har inte riktigt bestämt ännu.... men tyget ska köpas snart så får väl bestämmma mig!!!japp det är bra att pyssla på hösten vintern men vi har en gymnastikförening och jobb/skola för m2b och 2 barn att serva .... fattar inte hur man hinner allt och så ska vi lära oss medeltida dans och gå en kortare svärdskurs som vi längtat efter båda två....sen kommer halloween, jul, födelsedagar mm...
  • Hante
    Liljekonvaljemö skrev 2009-09-13 18:23:17 följande:
    Vi har precis planerat hela alltet med föräldrar/svärföräldrar. Och som du säger... när ska man hinna?? Vi har det mesta färdig i huvudet, men tyg ska beställas och allting ska hinnas sy (bävar för knapphålen). Och trycksaker och, och...
    förstår dig om knapphålen!!! fast vi får hjälp av lite sykunniga tack och lov.
  • Hante

Tänkte blåsa lite liv i vår tråd. Vilken är det bästa medeltida gyklargruppen enligt er och varför?
    vi letar efter någon som inte kostar allt för mycket, ska kunna lite poijonglering, eldshow gärna med eldblåsning, och gärna kunna lite medeltida dans som de villigt lär ut....
    spexiga typer som vågar bjuda på sig själva för att blåsa liv i vår fest...

• Hante

Ja Trix är duktiga - frågan är bara vad de kostar... har en liten budget...

• Hante

Nästa fråga är det någon som druckit något gott mjöd och som vet var man kan köpa det?
    Det godaste vi har druckit var på medeltidsveckan på gotland men de säljer inte till privatpersoner.... vad jag vet...

• Hante

tack för tipset - men de har tyvärr att man måste köpa 6 flaskor som minst av varje, vi vill ju kunna smaka innan så vi vet att det är bra....

• Hante

ja så man vet att det smakar bra, kan ju behöva pröva några olika sorter med ;)

• Hante

har tyvärr inga förslag katjaB.

vi planerar det medeltida bröllopet för fullt och börjar inse att budgeten borde varit större....

• Hante

grattis till graviditeten!
    vi har vart sjuka i influenssan så nu planerar vi för fullt igen - maten bestämd, vigselplats, festlokal, klänningsmodell och övriga klädesdetaljer. dock inga skor.

Svar på tråden Alternativa bröllop nr.5