Inlägg från: Liljekonvaljemö |Visa alla inlägg
  • Liljekonvaljemö

Alternativa bröllop nr.5

Hante skrev 2009-09-08 16:12:57 följande:
    Liljekonvaljemö skrev 2009-09-07 08:08:06 följande:
    mat har vi redan bestämt: Förätt: grillspett med bröd och rotfruktsröravarmrätt: helgrillat lamm med rotfrukter ev. potatisgratäng, någon sås.efterrätt: saffranspankakasedan bröllopstårta med mousse av något slag och vit choklad. dricka: mjöd, vin, öl, cider, flädersaftavec till kaffet funderar vi fortfarande på.
    Vilken härlig meny :D, caterar ni eller ska ni göra maten själva?
    Avecen till kaffet och brudskålen i början är det enda vi är helt säkra på, Aronialikör och bål på älgörtsdricka.

Har drüm någon hemsida? Försökte googla men hittar noll...
  • Liljekonvaljemö
    Hante skrev 2009-09-09 22:22:04 följande:
    www.draam.com/index.htmdär är deras hemsida. de spelar underbart men är nog dyra har inte lyckats få kontakt ännu med dem. älgörtsdricka vad är det? sött?
    Älgörtsdricka är saft gjort på älgört. Vilket man kan blanda till bål på.
  • Liljekonvaljemö

Hante!! Dråm är helt fantastiska! (synd att budgeten är tight)

• Liljekonvaljemö

Vi har precis planerat hela alltet med föräldrar/svärföräldrar. Och som du säger... när ska man hinna?? Vi har det mesta färdig i huvudet, men tyg ska beställas och allting ska hinnas sy (bävar för knapphålen). Och trycksaker och, och...

• Liljekonvaljemö
    Cltsp skrev 2009-09-20 15:49:19 följande:
    Älgörtsdricka låter förövrigt spännande. Vart kan man köpa det?
    Det gör man själv ;)
  • Liljekonvaljemö
    sarahkka76 skrev 2009-11-09 15:56:53 följande:
    Tack tack Åh vad jobbigt med influensan! Den vanliga eller grisen?Ja, men då har ni de stora bitarna klara iaf Och jag som hade klänningen klar, nu måste jag tänka om. Vet inte alls vad det kommer att bli med tanke på att jag inte alls vet hur jag kommer att se ut 3 månader efter förlossningen.
    Först och främst, grattis till graviditeten! :)
    Ska du sy klänningen själv eller är det ett beställningsjobb eller färdigsytt?
    Jag som får barn ca 4 mån innan brölloppet väntar med att sy klänningen tills efter födseln (då jag vet hur jag ser ut). Vilket är ett tips oavsett om du syr klänningen själv eller om du lejer bort det.
Svar på tråden Alternativa bröllop nr.5