• Clea

    Visa era "hemmagjorda" inbjudningskort!

    Jag är i desperat behov av lite inspiration, så snälla, visa/tipsa mig om era inbjudningskort i ert bildgalleri.
    /Clea

  • Svar på tråden Visa era "hemmagjorda" inbjudningskort!
  • Linadesign
    gumzan skrev 2009-09-21 20:50:54 följande:
    Kan man använda hårtorken eller blåser pulvret bort då? bara en tanke för det blir ju varmt.
    Tror inte det blir tillräckligt varmt av hårtork. Och som du säger så kan det nog finnas en risk för att pulvret blåser bort. Men du kan ju alltid prova...

    Själv värmer jag över brödrosten. Har även testat spisplattan, vilket också funkar bra, men jag föredrar brödrosten. Jag har märkt att det gäller att inte värma för länge, för då kan 3D effekten minska något. Så direkt efter att pulvret smält så tar man bort pappret från värmen.
  • Miss Giggle

    Ville bara tipsa om att det finns sk 3D lim och glitterlim som ibland kan vara lättare att arbeta med om man inte är van embossare!
    Jag gillar 3 D lim jättemkt själv och använder hellre det!

  • shamrock
    Hemlig2009 skrev 2009-09-20 23:02:38 följande:
    Trixet är att när du hällt på pulver på ditt motiv så ska du skaka bort det som är överflödigt och det häller du av på ett papper så att du sedan kan hälla tillbaka det överflödiga pulvret i asken. Jag har gjort 25 inbjudningskort, 50 vigselprogram, 43 festprogram och säkert 25 tackkort (inte klar) och har jag halva burken kvar! Har bara köpt en sån liten som finns överallt.
    Det är helt fantastiskt. Jag tänkte att det skulle gå åt några stycken burkar men men. Detta var ju kanon!
  • nni

    Våra var redan dubbelvikta (sparar en del jobb) med vi pysslade ihop dom själva annars.
    Se gärna galleriet!

  • mirandaclaesson

    Vet ni pyssliga något om man kan få ett monogram tryckt som klistermärken någonstans? Via webben eller i Göteborg..

  • Linadesign

    Miss Giggle skrev 2009-09-22 11:29:54 följande:


    Ville bara tipsa om att det finns sk 3D lim och glitterlim som ibland kan vara lättare att arbeta med om man inte är van embossare! Jag gillar 3 D lim jättemkt själv och använder hellre det!
    3D lim är jättebra! Blir jätteläckert på små detaljer. Men inte till text och sånt. så det kan ju inte riktigt ersätta embossing helt...
  • gumzan
    Hemlig2009 skrev 2009-09-21 19:47:47 följande:
    Smetade ut sig gjorde det inte men det är noga att borsta bort överflödigt pulver runt omkring, jag använde en gammal make up-pensel. Jag lade alla korten under en trave böcker och sedan var de fina och platta igen.
    Ännu en dum fråga :) det du hade embossat blev inte platt, eller "färgade av sig" när du la det under press?
  • Hemlig2009
    gumzan skrev 2009-09-22 18:43:59 följande:
    Ännu en dum fråga :) det du hade embossat blev inte platt, eller "färgade av sig" när du la det under press?
    Nej, absolut inte.
  • gumzan

    okej, jag ska nog våga mig på det, det blir ju så snyggt....
    så nu får jag ändra ide för tusende gången känns det som, någon som har tips på sajter med fina stämplar?


    Hemlig2009 skrev 2009-09-22 18:45:28 följande:
    Nej, absolut inte.
  • 20110820
    gumzan skrev 2009-09-22 18:48:09 följande:
    okej, jag ska nog våga mig på det, det blir ju så snyggt....så nu får jag ändra ide för tusende gången känns det som, någon som har tips på sajter med fina stämplar?
    Är du inte rädd för att beställa från utlandet så rekommenderar jag verkligen www.addictedtorubberstamps.com

    Jag fick hem mitt paket därifrån igår och är TOKNÖJD! Billigt och smidigt, fick dock betala tull och moms men det är fortfarande billigare än om jag hade beställt från Sverige! Köpte stämplar, embossingpulver, akrylklossar, förvaring för stämplar, stämpeldynor och stickers

    Dom har över 10 000 stämplar (!) och det bästa (tycker jag) är att man kan se priserna i SEK, välj den svenska flaggan längst ner!
  • 27juni2009

    kika in i mitt galleri så ser du några av våra trycksaker

  • gumzan

    Hur mycket blev tull kostnaden då? Kommer det hem med inbetalningskort eller hur funkar sånt där?


    20110820 skrev 2009-09-23 09:51:30 följande:
    Är du inte rädd för att beställa från utlandet så rekommenderar jag verkligen www.addictedtorubberstamps.com Jag fick hem mitt paket därifrån igår och är TOKNÖJD! Billigt och smidigt, fick dock betala tull och moms men det är fortfarande billigare än om jag hade beställt från Sverige! Köpte stämplar, embossingpulver, akrylklossar, förvaring för stämplar, stämpeldynor och stickers Dom har över 10 000 stämplar (!) och det bästa (tycker jag) är att man kan se priserna i SEK, välj den svenska flaggan längst ner!
  • 20110820
    gumzan skrev 2009-09-23 20:40:00 följande:
    Hur mycket blev tull kostnaden då? Kommer det hem med inbetalningskort eller hur funkar sånt där?
    Tullkostnaden beror på värdet på godset, i mitt fall var värdet $93 och tullavgift och moms gick på 237 kronor. Det betalar man när man hämtar ut paketet.

    Men ser man till att avsändaren skriver eller kryssar i "gift" på paketet slipper man dessa avgifter. Något jag lärde mig efter att ha handlat på E-bay... Kanske kan addictedtorubberstamps göra det också? Bara att maila och fråga
  • Miss Giggle

    De kan inte kryssa i "gift" står på deras hemsida. Men jag har jmf priserna på Penny Black stämplarna och det är bra priser som de har så det är nog som 20110820 skriver- TOKBILLIGT ändå!

    Ska göra min egen önske lista nu så jag kan få hem massor att börja pyssla med!

  • Uglybynature

    Vi är lite kontroversiella när det gäller traditionella inbjudningskort och ville göra något personligt... Vilket blev en Youtube-inbjudan, hepp!





    Vill ni ha hjälp med att göra er dröm-inbjudan hör av er till mig på uglybynature.com

  • mica82

    haha vilken rolig inbjudan! Verkligen orginell! Det gjorde ni bra! kan tänka mig att ni fått massor av possitiva reaktioner
    Lycka till!


    Uglybynature skrev 2009-10-05 01:19:20 följande:
    Vi är lite kontroversiella när det gäller traditionella inbjudningskort och ville göra något personligt... Vilket blev en Youtube-inbjudan, hepp!www.youtube.com/watchVill ni ha hjälp med att göra er dröm-inbjudan hör av er till mig på uglybynature.com
  • Linadesign
    Uglybynature skrev 2009-10-05 01:19:20 följande:
    Vi är lite kontroversiella när det gäller traditionella inbjudningskort och ville göra något personligt... Vilket blev en Youtube-inbjudan, hepp!www.youtube.com/watchVill ni ha hjälp med att göra er dröm-inbjudan hör av er till mig på uglybynature.com
    Coolt!
  • jojoånick09

    våra var redan dubbelvikta,sedan köpte jag fint papper på panduro och några stämplar på framsidan.. skrev texten på finare datapapper..så det kändes gediget.

  • Uglybynature

    Tackar, Ja, vi har fått så himla bra respons! Alla pratar om vår film Så roligt att göra något oväntat och roligt!


    mica82 skrev 2009-10-05 08:16:03 följande:
    haha vilken rolig inbjudan! Verkligen orginell! Det gjorde ni bra! kan tänka mig att ni fått massor av possitiva reaktioner Lycka till!
Svar på tråden Visa era "hemmagjorda" inbjudningskort!