Han är tillbaka och nu är det kaos igen... Orkar inte
Hej vännen,
Jag känner verkligen med dig och ja förstår hur du känner för jag har varit i samma släkthets. Det har tagit mig många år att sätta gränser för alla i familjen och verkligen visa att mina beslut ska respekteras och tas på allvar. Jag har hft problem med ena delen av släkten där vissa i min närmaste krets inte har accepterat att jag kapade av alla band. Till slut bestämde jag mig för att gå på kognitiv terapi och berabeta mina skuldkänslor och min ilska gentemot de. Idag känner jag mig befriad. De kan inte längre komma åt mig med enbart deras existens och jag känner inget. Ingen ilska, inget hat, och det känns så underbart.
Det jag vill säga är att du ska göra allt i din makt för att bli kvitt hans spöke och din ilska gentemot honom för inget av det ger dig nåt. Du behöver inte försonas med han om du inte vill och om det påverkar dig negativt. Varför måste du göra jobbet med att gå på terapi och bearbeta allt när det är han som orsaker allt detta? Du har bara en du och du är värd att leva ett liv i harmoni utan magont så fort hans namn nämns. Bestäm dig för att han inte får kontrollera dig längre och gör allt osm finns i din makt för att rädda dig själv!
Många kramar//
Laris