Tips på billig brudbukett
Vi gifter oss enkelt och jag vill ha en billig brudbukett. Hittar man något för 200-300 kr eler 500 kanske? Vad skulle vara fint?
Vad skulle det kosta att binda ihop något av 10 röda rosor?
Vi gifter oss enkelt och jag vill ha en billig brudbukett. Hittar man något för 200-300 kr eler 500 kanske? Vad skulle vara fint?
Vad skulle det kosta att binda ihop något av 10 röda rosor?
En kompis var nere och snackade med en blomsterförsäljare på det torg de har i staden. Hon fick en jättefin bukett för 350 kronor.
Undvik att nämna order "brud" framför så blir det bra mycket billigare.
Ordet ska det vara, inte order. Sorry!
Jag skulle aldrig "ljuga" utan skulle säga: jag ska gifta mig. Vill ha något fint och enkelt för max 500:-!!
Då är jag övertgad om att dom gör något fint som passar!
RonnysNina, så sant så sant. Bara för att man säger något bröllopsrelaterat ord så pangar de på med typ 50% höjning av priset. Så är det ju både vad gällande, blommor, tårta, hår och dylikt.
Just det, precis som Frulle säger, så skulle jag om jag var du gått till floristen, sagt maxbeloppet och att du ska gifta dig och vill ha en enkel bukett med röda rosor i.
Jag tror nog det är bäst att göra som Frulle sa; Säg hur mycket du tänkt dig att det får kosta, så kommer nog Floristen på nåt som blir bra.
Håller med Ore. bara för att det är bröllopsrelaterat betyder det inte att en HEDERLIG företagare pangar på med 50% extra. har pratat med frisörer som inte kan förklara sina höga priser och därför anlitar jag inte dem. Tex var det en frisör som sa att "jamen det blir ju det extra gulligulliga när det är bröllop som tex ett glas champange och så" för att motivera det högre priset för en uppsättning. sanslöst.. speciellt som jag förklarade att jag itne ville ha champange eftersom jag är nykterist.
och så tillbaks till det tråden egentligen handlar om..:) jag band en sistaminuten-brudbukett en dag på jobbet. Det var en lösbunden bukett(alltså inte en sådan i stickmassa i plasthandtag) med band virat runt skaften där man skulle hålla. Det enda man då tar betalt för är blommorna och kostnaden för mängden band som gick åt. I buketten var babyrosa rosor, lila lökbollar, ljuslila limonium och lila kallor(visserligen till halva priset just den veckan)jag skulle säga att det blev en normalstor bukett och paketpriset för buketten och mannens corsage blev 500 kr.
det som gör att droppformade buketter är dyrare är helt enkelt att de tar mer tid. skulle säga att det samma gäller för frisörer. som sagt är tid pengar:)