• Bluebride

Bröllops-pysselfreaks

Här samlas vi som pysslar MYCKET inför sina bröllop (ja eller andras)

Vad för pyssel gör ni? Själv hittar jag på nya ideér hela tiden så jag får bara mer och mer pyssel att göra.

Detta är det just nu:
    -Program (kommer skrivas för hand och med mallar)
    -Korg för rispåsar (dekorerad med tyg och rosor i skumgummi tillkommer säkert något mer)
    -Gästboken
    -Konfetti (både hjärtan och snäckor)
    -Näckrosor (tillkom igår, på kul näckrosor är sörmlands lanskapsblomma och vi bor i sörmland)
    -Smycken (både mina och tärnornas och brudnäbbarnas)
    -Placeringskrukor (istället för placeringskort)

• Svar på tråden Bröllops-pysselfreaks
  • Martinaa

Jag vet inte om jag klassas som pysselfreak... eller jo, nästan iaf!

Det jag tänkt göra än så länge är iaf:
    * Inbjudningskort med egendesignad stämpel
    * Festprogram -"-
    * Vigselprogram -"-
    * Tackkort (kanske, vi får se)
    * Placeringskort och små hållare av ståltråd
    * Ska nog vika små pappersaskar för små favours till gästerna (med nån godisbit i)

Hittade en länk från USA där de gjort caketoppers i lera med lite roliga figurer, och fick idén att kanske göra en egen cake topper av cernitlera? Då hade man kunnat göra maken med fiskespö i handen till exempel och jag med... eeh... ja, nåt som är typiskt för mig!

• Bluebride

ja min cake topper blir en snäcka som jag redan har som jag ska fixa vårt monogram i på ngt sätt

• Martinaa

Yeha, idag ska jag hämta hem min stämpel som kommit nu! Så idag får jag äntligen testa på att embossa lite!

• Bluebride

vad kul, hoppas det kommer gå bra. Vad ska du ha för värmekälla?

• Martinaa

Tja, idag har jag ingenting så jag får testa med brödrosten, haha. Ska få låna en värmepistol av svärmor i dagarna och testa. Om den inte funkar bra så köper jag en riktig värmefön när jag ska till Göteborg nästa vecka!

• Bluebride

har du spishäll kan du pröva med spisplattan.

Använda bara inte hårtorken ha ha ha det funkar inte

• 20110820
    Martinaa skrev 2009-09-15 11:23:29 följande:
    Yeha, idag ska jag hämta hem min stämpel som kommit nu! Så idag får jag äntligen testa på att embossa lite!
    Åh vad roligt! Embossing är min nya hobby Kommer också att beställa en egendesignad stämpel och sedan embossa på våra inbjudningskort, vigselprogram och festprogram!

Varifrån beställde du stämpeln? Är du nöjd? Vad kostade den? 10 000 frågor som du ser...
  • Bluebride

var hittar man en billig värmefön?

• Martinaa

20110820:
    Jag beställde från stampelfabriken.e-butiken.se/. Bra service och snabbt gick det också. Min stämpel blev 8x5cm och kostade enligt fakturan 280:-, men så tillkommer lite moms på det så säg 350 ungefär?
    Har bara hunnit testa lite snabbt igår kväll, och stämpeln är det inget fel på. Däremot var inte färgen på embossingpulvret alls som jag trodde (som det såg ut på hemsidan) så det ska jag köpa nytt i butik så jag kan se hur det ser ut innan.

Efter lite mailkontakt innan min beställning så har jag beslutat att jag nog inte ska embossa vigselprogrammen. De är ju inte så avancerade i övrigt, och det känns lite overkill att embossa dem. Däremot kan man då köpa en stämpeldyna i valfri färg och bara stämpla med färg utan att använda pulver. Då får man fortfarande sin stämpel, men behöver inte lägga så mycket tid på en papperslapp som folk har i handen en halvtimme och sedan glömmer bort... typ...!

Bluebride:
    På In-Ex i Göteborg kostade de 199:- tror jag. En hundring billigare än många andra ställen!

• Hubba

Jag tillverkade egna servettringar av silvertråd som jag formade som ett hjärta och sedan trädde jag rosa sötvattenspärlor på wire och lindade runt hjärtat... fäste det sedan på rosa sidenband och knöt runt servetten... det blev jättefint!!!

Svar på tråden Bröllops-pysselfreaks