Inlägg från: MaybeBride09 |Visa alla inlägg
  • MaybeBride09

Byta eller inte byta när namnet signalerar en viss religion?

Det finns ingen möjlighet att din m2b kan byta till ditt då? Eller att ni kan komma på ett eget namn ni båda trivs med?

• MaybeBride09

Shiri Mai skrev 2009-09-14 14:42:38 följande:

Nej, problemet är ju som sagt att jag trivs väldigt bra med mitt efternamn. Och jag förstår ju att han inte vill ta mitt namn - han har ju exakt samma orsak som jag har! Men det skulle kännas konstigt att prata våra kommande barn som Barn X, medan jag igen är mamma Y... Men kanske gör jag mig problem i onödan, jag vill ju tro att familjeandan inte sitter i ett namn...!
    Så har jag nu (vi är inte gifta än) det går bra ändå. Man måste ju inte ta någons namn. Men diskutionen kommer ju tillbaka sen istället, vilket efternamn ska barnen ha?
  • MaybeBride09

Nej barnen får inte automatiskt mammans barn, man får ju när skatteverket fått reda på att man fått barn ett papper hem där man ska skriva i förnamn, mellannamn och efternamn på barnet. Allt är samma blankett.

• MaybeBride09

men då kan ju inte era barn haft ett förnamn heller, eller har dom ändrat till den blanketten jag fick fylla i nyligen?

Svar på tråden Byta eller inte byta när namnet signalerar en viss religion?