• Tausen

inget bröllp pga pengabrist

Vi tänker hålla nere på kostanderna, men vissa saker känns ju viktigare än andra. Skall försöka göra så mycket som möjligt själva samt ta hjälpa av släkt och vänner dagarna innan. (Dock inte på själva dagen) Vi har väl räknat på 15 -20 tusen, men om vi inte kan få ihop den funderar vi på att ta nån form av kuvertavgift istället

• Tausen

Vi tänkt hälla upp fon tetra i karaffer. :)
    Om det nu blir vin allls, min m2b är lite tveksam om han vill ha alkohol alls...medan jag vill det

lecaroline skrev 2009-09-15 13:42:41 följande:
    Vi köpte några vin flaskor och sedan bag in box i samma vin så vi fyllde bara på flaskorna när de var tomma. Mycket billigare!!
  • Tausen

oj ag som tänkte lyckas komma under 20000 utan att vi lyckas få ihop så mycket hjälp...nu blev jag nervös

CeKe skrev 2009-09-15 22:05:32 följande:
    Och vi hoppas på att komma under 30000 (eller 20000 helst) för ca 90-100 personer. Men då har vi det ordentligt förspänt med en kompis som erbjudit sig att göra maten (utan att vi ens frågade), en mamma som är suverän på att baka och som ska göra tårtan, en kusin som är frisör och sminkös, en i stort sett gratis lokal genom föräldrarna, en bekant som är sömmerska som ska sy klänningen, en bror, kompis och tärna som vill sjunga under vigseln, en kompis till brorsan som vill ställa upp och va DJ mot gratis drinkar i baren och tärna och bestman som står för sina egna kläder. Till hjälp med diskning och undanplockning tar vi hjälp av några bekantas tonåringar och dagen efter städar vi lokalen själva eller med hjälp av de som vill stanna kvar efter en frukost i festlokalen för dem som vill. Fattar inte vilken otrolig tur och underbara släktingar och vänner vi har!Vi gifter oss i juli, så på borden tänker jag mig ängsblommor, vi hoppar toalettkorgar, rispåsar, giveaways, favors och såna extragrejer som inte känns som nåt för oss i vilket fall som helst =) Däremot kommer jag att göra egna inbjudningskort och eventuellt festprogram, men det känns också billigar än att beställa från någonstans!
  • Tausen

Låter ju väldigt bra!! Behöver ju inte vara dyr mat bara för attt den ska kännas "fin" heller.
    Jag är beredd att fixa myckket och försöka ta hjälp av vänner och familj...men vissa saker är ju svårare och så vill jag inte attt de ska behöva göra en massa saker på själva bröllopsdagen, känns ju trisst att de ska behöva jobba då. Kanske ska hyra in några ungdomar som får servera och diska för en liten slant...Några bra tips på attt hålla nere priserna? Det dyraste blir nog kläderna, både jag och min m2b vill köpa kläderna så vi kan ha dem kvar.

• Tausen
    KatjaB skrev 2009-09-16 13:31:47 följande:
    www.aftonbladet.se/ekonomi/article5292394.abhär är länken! tycker det låter gott.. här lagade de ju till 20 pers men det är ju bara att gångra det så blir det 2500 kr för 100 personer.
    tack tack! Lät ju jätte gott...och kändes lyxigt
  • Tausen

Jag tänkte kanske ta nåt av det sen kan man ju hitta på mer saker själv. Bästa är ju sånt som går att förbereda dagen/dagarna innan. För på själva dagen finns det nog inte så mycket tid över.

Svar på tråden inget bröllp pga pengabrist