oj ag som tänkte lyckas komma under 20000 utan att vi lyckas få ihop så mycket hjälp...nu blev jag nervös
CeKe skrev 2009-09-15 22:05:32 följande:
Och vi hoppas på att komma under 30000 (eller 20000 helst) för ca 90-100 personer. Men då har vi det ordentligt förspänt med en kompis som erbjudit sig att göra maten (utan att vi ens frågade), en mamma som är suverän på att baka och som ska göra tårtan, en kusin som är frisör och sminkös, en i stort sett gratis lokal genom föräldrarna, en bekant som är sömmerska som ska sy klänningen, en bror, kompis och tärna som vill sjunga under vigseln, en kompis till brorsan som vill ställa upp och va DJ mot gratis drinkar i baren och tärna och bestman som står för sina egna kläder. Till hjälp med diskning och undanplockning tar vi hjälp av några bekantas tonåringar och dagen efter städar vi lokalen själva eller med hjälp av de som vill stanna kvar efter en frukost i festlokalen för dem som vill. Fattar inte vilken otrolig tur och underbara släktingar och vänner vi har!Vi gifter oss i juli, så på borden tänker jag mig ängsblommor, vi hoppar toalettkorgar, rispåsar, giveaways, favors och såna extragrejer som inte känns som nåt för oss i vilket fall som helst =) Däremot kommer jag att göra egna inbjudningskort och eventuellt festprogram, men det känns också billigar än att beställa från någonstans!