• Heloise

inget bröllp pga pengabrist

Vi väntade ett par år men sen vart jag trött på att vänta
    Visst önskar jag att vi hade haft 200 000kr över som vi kunde lägga på en fantastisk dag, men jag är inte uppfostrad så. Det finns inte i min världsbild att jag skulle spendera så mkt pengar på en dag, hade vi 200 000kr över så skulle vi ist ta tjänstledigt i ett halvår och resa jorden runt

Så kontentan är att vi väntade tills vi hade tillräckligt mkt pengar för att kunna bjuda på bröllop, köpa en klänning, en ny kostym, nya fina ringar och allt runtomkring, men inte tillräcklligt för att ha ett superlyxigt bröllop.
    Vi försökte vara ekonomiska och ta bort onödiga och kostsamma saker som man inte behöver( i våra ögon dvs).
    Vi är jättenöjda och lyckliga över vårt bröllop, det var vackert, maten var god, folk hade trevligt och viktigast av allt vi blev man och fru! Jag tycker faktiskt att många verkar tappa bort den delen i själva bröllopsplaneringen, det handlar inte om klänningar eller herrgårdar eller budgetalternativ, det handlar om att gifta sig, och gifta det blir man i jeans och tshirt i rådhuset oxå!

Svar på tråden inget bröllp pga pengabrist