• KatjaB

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

vi hade från början tänkt 20000 som maxgräns men det blir nog lite mer.. så 25000 tror jag det går på allt som allt.

kommer beställa kläderna från Kina och göra så mycket som möjligt själva för att komma billigare undan. Tårtan kommer vi dock beställa, annars vet jag inte hur vi ska hinna

• KatjaB

min sambo jagar så vi har allt kött gratis, så det drar ju ner priset på maten rätt rejält. Tänkte göra tjälknul på älg. (som rostbiff fast lite mer vilt smak)

• KatjaB

ja, absolut! och köttet är ju det dyraste så det blir ju lite skillnad i hur mycket man lägger ut på maten. Har aldrig gjort tjälknul själv bara så vi ska väl försöka oss på en provmeny snart

nano86 skrev 2009-09-15 17:55:45 följande:
    Vilken "tur". Det blir ju riktigt lyxigt fast det är billigt för er
  • KatjaB
    Uttan skrev 2009-09-22 18:13:51 följande:
    Tydligen fler än jag trodde på bröllopstorget som tänker köra på ett underbart med billigt bröllop. :)
    ja först blev jag lite avskräckt och trodde att det var vi som var helt galna som trodde att vi kunde komma undan så billigt, hehe.. I och med denna tråd vet jag nu att det finns fler galningar
  • KatjaB

En onödig grej som vi velar mellan är ju transporten till och från vigseln. Funderar faktiskt på att önska sånt i julklapp och födelsedagspresent. Samma sak med make up.. jag velar mellan att sminka själv eller att ta det på salong.

• KatjaB

det beror ju på vad man har för bröllop, om man som vi väljer att ha en buffé som är hemlagad känns det ju inte direkt som att det är nåt man tar betalt för, även fast både mat, dryck och lokal och allt kostar.. det är ju trots allt festen som är dyrast.

Hade vi gift oss på en herrgård med tjusiga menyer och proffsiga kockar så hade det kanske varit en annan sak, men vi vill hellre bjuda på en fest vi har råd med än att ta betalt

• KatjaB

jag tolkar det som att kuvertavgift är vad själva middagen kostar.. men så kanske inte andra tänker. Känns mest logiskt iallafall.

Nåt ska de ju få som hjälper till mycket, men vi har inte riktigt tagit tag i det än.. biobiljetter är ju en sak som inte är så dyrt men ändå en trevlig gest ifall ni har många att tacka för hjälpen.

• KatjaB
    Tausen skrev 2009-09-24 18:20:15 följande:
    Hur skall ni göra med tårta? Den är ju jättedyr, men jag hinner ju inte baka tårta till 80 pers...
    jag vet.. tårtan kostar ju en slant, men då vi ska göra typ allt själva så kommer vi köpa tårtan iallafall. Och vi kommer ha en klassisk i våningar MEN om man vill komma undan billigare säljer ica maxi tårtor med vit marsipan och en enkel marsipanros på toppen, dessa finns i 2 eller 3 storlekar.
    Såna kan man ju beställa innan och sen ställa ut på olika höjder på bordet. DÅ kan ni ha den minsta storleken som brudpars-tårtan
Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här