Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
ja, altlså det finns ju andra tårtor också tyckte bara den såg mest ut som en klassisk bröllopstårta
ja, altlså det finns ju andra tårtor också tyckte bara den såg mest ut som en klassisk bröllopstårta
fläskfilé känns ju som ett säkert kort, men jag tyckte första menyn lät jättegod.
Vad billigt det blir för er, har ni fiskat själva eller köper ni fisken?
låter ju jättebra med maten, kommer nog bli bra vad ni än gör.. så kör på det ni själva är sugna på
vi har köpt förlovningsringar nu, vi var ju inte förlovade förrän när jag friade, så ringarna kom idag. Köpte via nätet titanringar från titanringar.com
Är hur nöjd som helst. Min sambo vill inte ha mer än en ring, så hans är bredare och så ska vi fatta in en liten blå sten på insidan på bådas ringar, och så får han ju en gravyr till med datumet för bröllopet förstås.
jag ska ha en till titanring med en rad briljanter. Har inte helt bestämt om de ska vara små och då lite fler, eller något större och färre.
får du myrkenkronan billigt då? Det tar ju ett antal timmar att klä en myrtenkrona så jag har fått för mig att det kostar därefter, men jag kanske har fel.
Fint är det iallafall med myrtenrkrona
chokladmonstret: vad bra att ni hittade så billiga, ja de lägger ju på 320 kr för den blanka ytan så då blir det ju lite extra förstås. Tror inte att många med tiluxringar gör det.
Jag ville ha en sten i min ring, och blev helt förälskad i "between" som jag har som förlovningsring. Kollade runt vad andra skulle ha för samma ring ifall man gjorde en specialbeställning och då blev det ingen skillnad i pris.
Ja, de hade ju semesterstängt i somras när vi beställde, så det stod att ringen skulle komma ungefär den 15 september. Den kom prick på dagen de sagt, så även fast väntan var lång så höll de vad de lovat.
nyårsdagen: jo, jag vet en tjej som är florist som hade en myrtenkrona själv.. tog 4 timmar att göra den, så jag kan tänka mig att själva arbetskostnaden blir hög. En myrten kostar ju inte så mycket.. 150 kr kanske?
Men det är verkligen jättefint, klurade lite på det också men ville ha en frisyr som passar mycket bättre med hårkam så det blir ingen krona
allt beror ju på vad man vill ha för blommor, jag kommer ju göra min bukett själv, så arbetskostnad tillkommer inte, men däremot så bara "måste" jag ha rosen vendela, rosen sweet avanlance, vita brudorkideér och lammöra. Plus dekorationer.
Så för mig är det inte det viktigaste att hålla sig till en summa, utan just blommorna i sig är viktigast, vilket också såklart kan göra att priset kan vara dyrt beroende på vad de kostar i inköp.
Men om man inte är petig med exakt vad det ska vara i så behövr det inte bli så dyrt
hortensa är jättefint och köper du på kruka så blir det ju billigt. En kruka kostar ju runt 70 kr.. några rosor eller andra blommor i, som tex pioner kan vara fint i och bara ett sidenband runt stjälkarna.
vilka fynd!
vi har ju turen att ha champagneglas i lokalen, men vet också många som köpt på ikea för 1 kr styck.
Åh, jag känner mig som värsta bridezillan som ska ha järnkoll på allt, men vi har en vän som är duktig på att fota som lovat att han ska fota oss. Men han är typen som kan avboka i sista stund och så, och även fast jag nu ändå tror att han inte gör nåt sånt iför ett bröllop (han är ju ingen idiot) så blir jag lite nervös över att stå utan fotograf en eller två veckor innan bröllopet.
Har en före detta granne som är fotograf till yrket och vet att vi får kompispris på en fotograrfering om vi vill, 2000 kr inkl. foton.
Men nu har vi ju frågat min vän, och jag vill ju att han gärna fotar oss.. samtidigt vill man ju gärna känna sig helt lugn med att han faktiskt inte ändrar sig rätt vad det är och åker till turkiet just då, eller nåt liknande