augusti 2010
vi öppnar väl en tråd till då
vi öppnar väl en tråd till då
Jag och min vackra gifter oss den 28 augusti 2010 i Göteborg så jag skuttar med in i gemenskapen :)
Nettis: tänker likadant som du, att skicka ut inbjudningarna i god tid då det är semestertider. Vad tycker du är god tid? Vi har mkt bokat å klart, kyrka,präst,herrgården,transport... men har inte ens börjat fundera på inbjudningarna än. Tack och lov jobbar en av mina tjejkompisar med just sådant och hon har lovat att fixa det efter våra önskemål. Vad har ni satt för datum för utskick? Däremot vet alla som ska bjudas vilket datum som gäller för oss, så vi har haft lite "save the date"-tänk.
Hur många gäster ska ni ha? Hos oss blir det ca 70.
Vi ska också ha ca 70 gäster. Tänkte kanske skicka ut inbjudningar runt januari-februari. Är lite rädd att folk ska tycka att man är helt konstig men samtidigt är det ju för att vi vill att så många som möjligt ska kunna komma.
Vi har inte helt klart med transporten som ska ordnas för gästerna från Örebro city till Finnsjöstrand. Ska få lite pris på det, en vän till mina föräldar kör buss så han kan ställa upp. Men han kör för ett företag och har ingen egen buss så den kommer det att bli en kostnad för såklart.
Jag har också en tjejkompis som ska hjälpa till med inbjudningarna, framför allt utseendemässigt.
Jag har hyrt överdrag till stolarna, tycker att det blir lite extra.
Ska till Ullared nästa heög så då ska jag kolla lite på dekorationer och så, gäller att vara ute i god tid Jag ska även ha vepor (av tyll tror jag) i taket med ljusslingor i, tycker det är så fint!
Trevlig helg
Oj, många nya nu!!
grattis och välkomna ni med..
Jag har fått fnatt, jag velar fram och tillbaka hur jag skall göra med inbjudningarna. Göra själv eller köpa, och när skall jag börja??
Sen fick jag bestämt höra från min blivande att jag inte hade något med buketten att göra, :-P lite blandade känslor om det, han har inte gett mig en blomma på 7 år, men som far min sade, han ger dig den viktigaste buketten.
Vad har jag mer tänkt på,, jo kom på världens roligaste överraskning för mina gäster, tänkte att vi skulle köpa sån Sky latern till alla gäster i vitt och sen hittade vi en sky latern som var ett jätte hjärta så det ska vi fixa på kvällen sen över sjön. Det tyckte jag var bra sätt på att avrunda kvällen på och då passa på för att tacka att alla kom!
hur går det flör er???
ja håller på och vela fram och tillbaka om smink och hår fixning ska man gå och få de fixat eller ska ja göra de själv de e så mycket pengar som går åt bara på mitt utseende tycker ja och de känns lite konstigt men de löser sig. annars håller vi på och kikar på ring och ja vill verkligen ha en med blå stenar i så de blir att leta vidare de är inte jätte vanligt tyvär.Annars så håller vi på att kika på kläder till min sambo ochde verkar som han ska få sina upp sydda i kina men vi får väl se. jag orkar inte greja så mycket nu vi fixar de stora bitarna nu sen e de bara maten och drickat kvar efter nyår. hur mycket har ni planerat?
Hänger också på här. Vi gifter oss i Visby 21/8-2010
Vi gifter oss den 21:a i Stockholm...
Kyrka bokad, brudföljet och närmaste familjen införstådda i planen, bröllopstårta (!?) beställd, solist till kyrkan är också klart. Stora bekymret är festlokal, har preliminärbokat en - men är inte riktigt nöjda... Vi letar vidare parallellt med att vi krigar i fotografdjungeln!
Hoppar in här :D
Vi ska gifta oss den 28 augusti 2010, i Vintrosa kyrkan :D
Hur går det för er med fotografletandet? Vi letar också, det är verkligen en djungel!
Det går sakta med säkert framåt!
Vi träffade en förra veckan, men hon kändes vansinnigt dyr (ville ha 17000 för att fota mina förberedelser, vigseln, kramkalas utanför kyrkan och porträtt) ska träffa en annan på fredag... Verkar hon bra hojtar jag till - beroende på vad ni har tänkt lägga på "fotografposten" förstås?!