• CeKe

10 JULI 2010

Hej! Jajemensan =) Vi också, det vill säga jag och KeCe.

Vi skulle kunna gifta oss om en månad typ Haha.

Lokal, kyrka, präst, solosång, Tärna o bestman, matfixare (kompis), tårtfixare (mamma), fotograf (tärnan), DJ (brors kompis), klänning (tyg ska inhandlas i helgen o mått tas och har bekant som ska sy och vill börja redan nu), dukar (knoppa lakan), beställt material till att göra inbjudningskort, frisör och smink (kusin), underkläder fixade och så tror vi att vi vet vilka ringar vi vill ha, som vi kommer att designa själv.

skratt, inte klokt va vi fått till det mesta redan, men ändå har vi inte ens ansträngt oss! Men nu kan vi börja rulla tummarna ordentligt!

• CeKe

Suck, nu kommer jag en bit ifrån bröllopssnack, men om det är några här som ska göra buffé med pajer etc, kan jag berätta att jag precis köpt in varor till 50 pers (pajer, vitlöksbröd, sallad, papptallrikar, plastbestick, servetter och ingredienser till chokladkakor) för 1500 kr. Ska ha 30-årsfest och det blev bra mycket större än jag tänkt mig =)

För mig blev det i alla fall en liten, liten fingervisning om vad en buffé kan kosta.. kommer ju i o f sig ha en hel del lyxigare på bröllopet, men ändå!

På tal om bröllopet, har jag bestämt klänning och tyget är inhandlat (längtar efter att se resultatet!!!). Jag kommer ha en barndomskompis som tärna och min sambo en nära vän som bestman... Vi står dock rätt still i planeringen. känns som att vi gjort så mycket vi kan så här långt.. och så har det varit en MASSA annat också!

• CeKe

Hehe, ja, 130 kr/pers är ju rätt bra faktiskt... Jag har dock räknat på max 100, men då kommer en kompis samt jag och mamma att laga maten. Och visst gick papptallrikarna o det på en del av det också (och porslin finns i vår festlokal till bröllopet). Men om man tänker att det blev typ 30 kr/pers för det här, är det ju rätt bra...Tänkte i o f sig lyxa till det lite mer till bröllopet =) Så då kanske det blir rätt lagom med 100 kr/pers exkl dricka!
    Har lyckats gjort 5 pajer idag (nöjd) och i morgon fortsätter pajlagandet

KatjaB skrev 2009-11-09 23:11:25 följande:
    Ceke: ja, det blev ju en slant. Dock så kostade väl engångsartiklarna en del också? Ja, catering för 130 kr / pers låter mer och mer lockande när man dessutom slipper jobba halvt ihjäl sig för att ro i hamn det hela
  • CeKe

Hehe, det gjorde min bästa vän när jag var hennes tärna... och jag körde dem. Blev faktiskt inte så dumt, blev en liten kul grej. De brydde sig verkligen inte i all sin lycka och inte någon annan heller! Så kör på det =)

iregnet2010 skrev 2009-11-16 22:00:34 följande:
    samma här, känns lite trist att behöva lägga pengar på transport (själv kan jag lika gärna åka en vanlig bil men det skulle nog kännas konstigt att hoppa in i en Volvo...periwinkle: välkommen till tråden, underbar känsla va när det första är bokat ?
  • CeKe

Musik... jag tycker i o f sig att det vore en riktig höjdare med ett liveband, men det kostar mer än vad jag tycker att det smakar! Däremot har min bror en kompis som är DJ och som har lovat att ställa upp =) så det blir toppen! Vi ska ju ha skärgårdstema, så tänkte kanske ha lite taube och andra gobitar som bakgrundsmusik under middagen..

• CeKe

Kul att det ordnat sig så bra

KatjaB skrev 2009-11-24 17:51:11 följande:
    Vi har förresten ändrat både stad och plats för vigsel och fest. Blir i Strömsholm istället i ett orangeri vid en herrgård, jättefint och så vigseln i en kyrkoruin några kilometer därifrån. Kommer bli bra tror jag Och så fanns det bänkar vaktmästaren kunde ställa in i ruinen så det finns sittplatser till alla.Så nu måste vi ringa runt lite för att kolla lokala ställen med catering o sånt, och avboka vissa saker vi redan bokat. Men jag tror att både jag och S kommer vara mer nöjda med det här upplägget. Speciellt han då det är en bekant till honom som äger herrgården, så han har varit där förut och känner lite mer "band" dit.
  • CeKe

Våra inbjudningskort är i stort sett klara =) Fast känns lite trist att vänta med att skicka ut dem...

• CeKe

Prag är ju helt underbart =) Jag skulle vilja ta med min älskling dit ngn gång också... får se när det blir. Bröllopsresan blir ju med vår nya båt, så får bli någon långhelg en annan gång!

KatjaB skrev 2009-12-12 22:58:54 följande:
    Klart man kan göra som man vill vi har ju två barn så för att kunna åka på en resa själva utan barnen blir det en 4 dagars weekend. Annars känns det alldeles för långt utan barnen, och så vill vi ändå få njuta lite på tu man hand också. Så då tänkte vi ta en europeisk storstad, förmodligen Prag, och så blir det en resa hela familjen någon gång längre fram. Då förhoppningsvis mer sol och bad också
Svar på tråden 10 JULI 2010