• Bruden100710

10 JULI 2010

Någon mer som gifter sig 10 juli 2010?
    berätta gärna hur långt ni kommit i planering mm..

• Svar på tråden 10 JULI 2010
  • CeKe

Hej! Jajemensan =) Vi också, det vill säga jag och KeCe.

Vi skulle kunna gifta oss om en månad typ Haha.

Lokal, kyrka, präst, solosång, Tärna o bestman, matfixare (kompis), tårtfixare (mamma), fotograf (tärnan), DJ (brors kompis), klänning (tyg ska inhandlas i helgen o mått tas och har bekant som ska sy och vill börja redan nu), dukar (knoppa lakan), beställt material till att göra inbjudningskort, frisör och smink (kusin), underkläder fixade och så tror vi att vi vet vilka ringar vi vill ha, som vi kommer att designa själv.

skratt, inte klokt va vi fått till det mesta redan, men ändå har vi inte ens ansträngt oss! Men nu kan vi börja rulla tummarna ordentligt!

• chippis419

Här har ni mig med!

Det enda vi är klara med är bokningen av kyrkan och valt ut tärnor, best man mm.
    Ska iofs iväg och kolla på festlokalen ikväll och därefter bestämmer vi oss. Det har iofs jag redan gjort men man ska ju tydligen vara 2 st om besluten

• KatjaB

vi med! än så länge är kläderna utsedda men inte handlade, lokal, vigselförrättare och plats för vigsel bokat. hotellrum fixat, tärna utsedd, knoppalakan införskaffats till stolarna, save the date korten klara, brudskorna köpta. menyn är färdig och vi har kollat vart vi ska köpa tårtan ifrån. fotgrafen tillfrågad (en kompis) och sen är det nog inte mer, om jag inte glömt bort nåt

• kullaberg

Vi gifter oss oxå den 10:e och vi har oxå ganska mkt klart redan:
    Kyrkan bokad, festlokal bokad inkl vad vi ska äta och dricka (de fixar allt). Hotell bokat, det blir på samma ställe som festen. Tärna och bestman har accepterat. Toastmaster-par har accepterat. DJ bokad, frisör preliminärt. Ring är i princip klar, bestämde jag redan när vi köpte förlovningsringar. Fotograf accepterat (min svägerska). Inköpt material till inbjudningskorten.

Haha, precis som CeKe säger, vi skulle nästan kunna gifta oss till helgen...

Klänning har jag dock inte börjat titta på än, inte live iaf.

• inlio

Vi gifter oss också 10 juli!

Än så länge har vi bokat kyrka och vigselförrättare och festlokal. Dom på lokalen fixar i princip allt som har med middagen och festen att göra, dvs mat, dryck, dekorationer etc.. och tårtan kommer vi låta dem göra också. Skönt att slippa tänka på allt sånt själva! Dessutom har dom ett litet "brudhus" för brudparet att sova i natten efter bröllopet, så det kommer vi använda och så slipper vi boka hotell!

Annars har vi inte fixat nånting än, men vi vet precis hur vi vill ha våra ringar, vad för blommor vi vill ha, hur alla trycksaker ska se ut..

Snart ska vi också börja titta på kläder till oss båda!!

Det som känns svårt att ta tag i är fotograf, DJ, frisör och makeup.. men detta måste vi börja ordna med snart känns det som!

så.. även om vi har planerat det här bröllopet i snart ett år så är vi verkligen glada att ha ett år till på oss!! Vi hade inte kunnat gifta oss till helgen :)

• Bruden100710

Oj va ni har kommit så långt i planeringen. :D

Själv har jag bara bokat kyrka.
    Temat är bestämmt och inbjudningskort har jag börjat med.
    Ringar har vi bestämmt men de beställer vi inte förens till våren. Allt det andra lägger jag upp så jag har lite och göra under hela året. Det känns trist om allt e klart och man måste vänta i flera månader tills själva bröllopet blir av.

• hojsa

Vi gifter oss också den 10 juli. först var dagen satt till den 3 juli men det fanns ingen tid i någon av de två kyrkor vi valde mellan i varberg.

Men kyrkan är bokad(vilken präst och kantor det blir får vi veta i början av nästa år), festlokalen är bokad(via m2b jobb)

Tärnorna är tillfrågade och har tackat ja, likaså bestmanen.

Har börjat inhandla saker för att kunna göra inbjudningskorten, servettringar, festhäften och bordsplaceringskort.

Klänningen är köpt likaså skor till mig.

våra två tjejer som nu är 6 år(kommer vara 7 år vid bröllopet) samt 10 månader (1,5 år vid bröllopet kommer vara näbbar.

Färgtemat är mörkare rosa(lilarosa), silver och vitt

• Bruden100710

I tisdags va jag och kolla på festlokal.
    Den va helt perfekt så den bokades på direkten.
    Det är en jätte fin bygdegård ett par km från kyrkan.
    Skorna är beställda men det dröjer nog ett par veckor till innan de kommer. Tiaran borde dyka upp på posten vilken dag som helst. Var även på Bröllopsmässan i Trollhättan i lördags, så nu har jag än massa brochyrer att gå igenom. :D

Det är väl dags att börja kolla efter fotograf snart med.
    Vi vill bara ta kort i studio efter som min lilla syster utbildar sig till fotograf. Så hon vill ta alla kort under dagen.

Det är ingen här som möjligtvis vet någon bra fotograf i Uddevalla eller Vänersborg som har bra priser??

• fromheretoeternity

Vi ska också gifta oss 10 Juli 2010! bra datum tycker jag!

Vi har bokat kyrka och präst samt bestämt "lokal", dvs mina föräldrars trädgård där vi ska ha bjudningen efteråt.

Kostym och skjorta är köpt till min sambo men egentligen inget annat.

Jag övar på olika typer av cupcakes och dekorationer för att hitta den perfekta bröllopscupcaken!

• fromheretoeternity

När har ni tänkt att skicka ut inbjudningskorten?

Svar på tråden 10 JULI 2010