Inlägg från: fromheretoeternity |Visa alla inlägg
  • fromheretoeternity

10 JULI 2010

Vi ska också gifta oss 10 Juli 2010! bra datum tycker jag!

Vi har bokat kyrka och präst samt bestämt "lokal", dvs mina föräldrars trädgård där vi ska ha bjudningen efteråt.

Kostym och skjorta är köpt till min sambo men egentligen inget annat.

Jag övar på olika typer av cupcakes och dekorationer för att hitta den perfekta bröllopscupcaken!

• fromheretoeternity

När har ni tänkt att skicka ut inbjudningskorten?

• fromheretoeternity
    Bruden100710 skrev 2009-11-05 22:16:54 följande:
    Ja visst är 10 juli perfekt :DVi kommer att skicka ut våra inbjudningskort redan i slutet av januari. iregnet2010 va roligt det lär med apor som tema :DKommer ni göra egna inbjudningskort??
    Ja, vi ska göra egna. Jag har en kompis som är duktig på scrapbooking så jag tänkte fråga henne om tips. Annars har jag en ganska klar bild på hur jag vill att de ska se ut. Grå-vit-svart och stilrent.
  • fromheretoeternity
    hojsa skrev 2009-11-06 09:14:36 följande:
    Ska också göra våra inbjudningskort själv.. inväntar bara materialet som jag beställt på ebay :) fyndade riktigt bra där.... skulle kostat närmare 600 för dekorationer till kort o festhäfte och fick det för 100 kr via ebay :)
    Wow! Det var billigt! Jag har aldrig vågat handla via ebay. Hur betalar man där?
  • fromheretoeternity
    tessomac skrev 2009-11-07 20:39:48 följande:
    Vi gifter också oss den 10 juli, och jag får lätt panik när jag läser hur mycket ni andra har hunnit med. Vi har bokat lokal och mat - Ellinge slott - och tänkte även ha vigseln i deras trädgård. Har frågat och fått ja från tärnor, marskalker och toastmadame. Har bestämt färgtema - rosa, silver, vitt och champagne. Och har köpt mina skor, men inte börjat att gå in dem. Börjat titta lite smått på inbjudningar, men det är allt. Känns som det finns en miljon saker till att fixa under de 8 månader som är kvar.Vill dessutom gå ner i vikt innan jag börjar prova klänningar...
    Vi har kommit ungefär lika långt du och jag och jag är faktiskt inte så stressad. Har ni bokat lokal och mat så har ni ju gjort det som måste göras i väldigt god tid.
    Jag vill också gå ner i vikt. Minst 10kr och när jag tänker på att det bara är 8 månader kvar får jag panik!! Det är ju jul däremellan också!
  • fromheretoeternity
    KatjaB skrev 2009-11-08 11:41:53 följande:
    Jag visste från början att jag ville ha 20-tals vågor i håret och uppsatt, efter att ha kollat på bilder hitta jag precis vad jag vill ha, så det kändes bara rätt. Värre är det med klänningen, har ju en som jag i princip bestämt mig för, men ju mer man tittar desto mer velig blir jag
    Jag håller med. Jag har en alfred angelo-klänning på gång billigt men TÄNK om man hittar någon ännu finare klänning när 2010års kollektioner kommer ut! Tänk om man ångrar sig
  • fromheretoeternity
    iregnet2010 skrev 2009-11-08 12:43:39 följande:
    alfred angelo gör helt underbara klänningar. Jag fattar dock inte riktigt grejen med 2010-års kollektion (ja jag fattar ju varför de gör det och visst är det bra med uppdatering). Jag tänker ju bara gifta mig en gång och för mig kvittar det om jag har en 2008 eller 2010 (förnyelse och trendbehovet känns så där) får för mig att det är en ytterligare sak som försäljarna använder för att stressa oss blivande brudar typ..."visst är den dyr men tänk på att den är en 2010 modell"..(har faktiskt hört det..)Jag tänkte beställa efter jul och tycker då att man med 6 månaders framförhållning borde ha gott om tid. Döm då min förvåning när försäljaren/butiksbiträdet sa: "oj jag då blir det lite ont om tid..beställ gärna i december"..(=mer stressad)
    Oj! I december! Jag trodde att det var ca 14v leveranstid och då borde man ju kunna vänta till februari, eller räknar jag fel?

Jag är inte heller så beroende av att det ska vara en ny klänning men jag har hela tiden varit ute efter en klänning med axelband som går omlott över brösten och med draperingar i midjan och gärna i chiffong. Och det har inte gått att få tag i de senaste åren eftersom alla ska ha axelbandslösa dussinklänningar. Men jag har hört av flera att 2010års kollektioner har mer axelband och att chiffong har blivit mer modernt och därför kanske jag borde ha is i magen.
  • fromheretoeternity
    iregnet2010 skrev 2009-11-08 13:07:32 följande:
    jag tror inte det är någon fara att beställa senare än december, utan fick känslan av att hon ville stressa/ge sig själv bättre marginaler...men man blir ju ändå stressad av att höra det. Ni har rätt i att det har varit (i mitt tycke) på tok för mycket axelbandslösa klänningar. Det är förvisso snyggt och så men jag har aldrig gillar axelbandslöst och alla är inte så snygga i det varför det är konstigt att 80 % av klänningarna är det.håller med om att chioffong är ett härligt material, förstår inte riktigt hur du menar med axelband som går omlott över brösten, visa gärna en bild om/när du hittar en sån klänning.Jag ska ge mig ut på klänningsjakt nästa lördag ska blir superspännande !
    tex den som jag har som profilbild nu. Det är alfred angelo 1148 som jag funderar på att köpa.
  • fromheretoeternity
    iregnet2010 skrev 2009-11-08 13:50:13 följande:
    aha..jag har också spanat på den modellen. har ju inte provat men den är en av mina favoriter. Annars är deras modell 1645 en absolut favorit. (finns i mitt galleri) skulle dock vilja sätta på axelband på den och funderar om det skulle vara snyggt...sen att jag har hittat den för 4000 på nätet skadar ju inte heller...
    Den är också jättefin!
    Var hittade du den så billigt? Svensk sida?
  • fromheretoeternity

Vi kommer troligtvis inte ha några tärnor eller bestmans.
    Har du ingen kusin eller syster då?
    Jag funderar på att fråga min kusin om hon vill vara tärna och isf kommer min sambo fråga min andra kusin (hennes bror) om han vill vara marshalk.

Bruden100710 skrev 2009-11-08 15:16:26 följande:
    Är det någon mer som inte kommer ha några tärnor?Skulle gärna vilja ha, men har ingen som skulle passa. :(
  • fromheretoeternity
    tessomac skrev 2009-11-09 16:16:18 följande:
    Hoppar tillbaka lite i tråden.Oj, oj, oj... måste man beställa klänningen så långt i förväg? Jag som trodde att jag hade månader på mig att gå ner i vikt. Hur ska jag hinna nu? Jäklar vilken stress det blev nu då?Har alla ni andra tittat på klänningar redan?En sista fråga - när tänker ni andra skicka ut inbjudningar och vad tänker ni sätta för OSA-datum? Det är ju mitt i semestertider, men man vill ju inte vara alltför tidig.Ska ni skicka ut Save-the-date kort också?
    Jag känner precis som du men har bestämt mig för att ändå börja prova lite i helgen fastän jag inte känner för att ens klä av mig inför mig själv. Men då vet jag förhoppningsvis mer vilken typ av klänning jag kan passa i osv, men jag tänker inte beställa förrän i februari!
  • fromheretoeternity

130kr/pers tycker jag låter som ett pra pris om man får bra mat. Vi ska också ha catering men jag ska göra cupcakes och annat gott själv till efterätt, samt med hjälp av svärmor förhoppningsvis

Hoppas att allt jag beställde från kakburken.se kommer snart så jag kan börja träna på cupcakedekorationer!

KatjaB skrev 2009-11-09 23:11:25 följande:
    Ceke: ja, det blev ju en slant. Dock så kostade väl engångsartiklarna en del också? Ja, catering för 130 kr / pers låter mer och mer lockande när man dessutom slipper jobba halvt ihjäl sig för att ro i hamn det hela
  • fromheretoeternity

Wow! Medelhalvsbuffén lät ju super annars!!

KatjaB skrev 2009-11-10 08:46:06 följande:
    ja, jag tyckte det lät bra och så har de bra rykte. Fanns olika menyer att välja på, en medelhavsmeny: parmalindad kycklingfilé, grekiska köttfärsbiffar i tomatsalsa, spenatfyllda smördegsknyten, marinerade räkor, salami, couscoussallad, pastasallad, svamplasagne, fransk potatissallad eller varm örtpotatis, grekisk sallad, mozzarellasallad med tomat och basilika, ruccolapaj med soltorkade tomater, oliver, pesto, grissini, smör, bröd, ostar. ¨Eller blandad buffé: Ugnsbakad laxfilé med romsåssoyamarinerad kycklingfile eller med soltorkade tomatermarinerad fläskfilé och rostbiffgrönsalladgrekisk salladpotatissallader eller potatissgratängbrockoliädelostpajruccolatomatpajvästerbottenostpajmarinerad vitlök, kaprisbär, smör, bröd ostarsimon gillade blandade buffén bäst, tror att jag tyckte det lät godast också
  • fromheretoeternity

Hallå tjejer?? Vad dött det är i tråden! Har ni lagt ner bröllopsplanerna?

Jag har i alla fall varit ute och provat klänningar för första gången. Puh vad nervös jag var innan. Det var många jättefina som passade. Vilket underbart plagg brudklänningar är! vilken midja man får och vad smal man ser ut!
    Tyvärr verkar det vara helt omöjligt att få tag i en brudklänning i chiffong med axelband som är draperad i midjan. Jag blir snart tokig! Någon som har något tips?

Har hittat en klänning som är ganska fin, 37210 från forever yours men ingen buktik har den inne så jag kan inte prova och lite otäckt tycker jag att det är att köpa en klänning utan att ha sett den i verkligenheten. Någon som sett den?
    Vad ligger forever yours klänningar på ungefär?

Någon som har något nytt kul att berätta?

• fromheretoeternity
    KatjaB skrev 2009-11-15 16:48:54 följande:
    vad kul att prova klänningar svårt det där med att inte kunna prova innan, beror ju på vad den kostar men skulle den vara dyr så skulle jag nog hellre leta upp en butik som har dem. sambon har äntligen frågat en kompis om han ville vara bestman, vilket han ville, jag har hittat en tärnklänning åt tärnorna som båda gillade så det blir nog en sån åt dem båda. Och så har jag grejat lite med stolsöverdragen jag syr o äntligen lagt in bild här också..
    Åh, hur ser känningarna ut?

Ja, det är svårt. Men om jag inte hittar någon butik som har den inne då? Jag får ångest när jag tänker på att jag kanske inte kommer hitta en klänning jag gillar!
  • fromheretoeternity
    Bruden100710 skrev 2009-11-15 18:35:22 följande:
    Ååå det låter så härligt att gå runt och få prova klänningar...Själv har jag hittat min favorit på Tradera.Jag vill inte ha en hel vit utan det ska va en del vinrött i den med. Bild finns i galleriet.Kollade ifall det kanske fanns nått liknande i en bröllopsbutik i Trollhättan. Men det fanns ju enbart helt vita klänningar bara. Det är verkligen roligt att tråden lever vidare.När jag startade den så kom det in några få inlägg men sen efter ett tag när jag trodde den dött ner, så kom den igång på riktigt.Jag hoppas vi kan hjälpa och stötta med tips och ideer till varandra ända tills dagen D.
    Jättefin klänning verkligen!
    Jag har lite bilder i mitt galleri på klänningar jag tycker om men jag kan inte hitta den perfekta tyvärr... borde nog inte vara stressad men det är jag!
  • fromheretoeternity
    iregnet2010 skrev 2009-11-15 19:12:29 följande:
    personligen gillar jag verkligen den klänning som du har som profilbild, den har så himla fin skärning upptill och är hur fin som helst. Förstår att du känner dig stressad (man stressar ju lätt upp sig, ofta helt i onödan,över alla detaljer man vill få på plats) Nu när jag har hittat min klänning känns det nästan lite läskigt gott om tid så jag tror verkligen inte du behöver oroa dig. Tror butikerna helst vill stressa en lite för att de ska undvika att beställningarna hopar sig i februari-mars med risk för stressade brudar som får panik om beställningen blir någon vecka för sen... min klänning tar bara 2 månader att få så det är egentligen rätt gott om tid.
    Ja, den är också jättefin, jag gillar också skärningen men jag vill inte ha en så "brudaktig" klänning, jag vill hellre ha en enklare, tex i chiffong eftersom vi ska ha ett trädgårdsbröllop. Kan också tänka mig en i spets. Men det är svårt att kombinera alla önskningar i en enda klänning. Vill helst inte sy upp.
  • fromheretoeternity
    KatjaB skrev 2009-11-15 23:16:04 följande:
    gillar den översta i ditt galleri, den känns mer unik och inte nåt som man ser i var och varannan bröllopstidning
    Jag gillar den också! Den är så vacker och ändå inte prinsess-lik! Men man får nog inte lika fin midja i den som i dem som är draperade i midjan. Men det kanske kan bli fint med en korsett under ändå. Ska försöka hitta den i någon affär så jag kan prova.
  • fromheretoeternity
    periwinkle skrev 2009-11-16 15:51:16 följande:
    Här är en till 100710-are. :)Har ringt och bokat kyrkan idag, festlokalen är bokad sedan länge (och ligger på bara några minuters gångavstånd från kyrkan - skönt att slippa ordna med transport). Inbjudningskort hade jag tänkt göra själv, men kusinens flickvän som är duktig på scrapbooking ville gärna, så för någon vecka sedan "beställde" vi från henne. Toastmaster och -madame är tillfrågade och var genast med på noterna. Vi har tänkt oss tärna och marskalk också, men har inte kommit oss för med att fråga riktigt än.Inbjudningskort tänkte vi nog skicka ut februari någon gång.
    Välkommen!! Kul med en till Juli-brud! Hur ska inbjudningskorten se ut?
  • fromheretoeternity
    Bruden100710 skrev 2009-12-02 10:01:16 följande:
    Igår fick jag hem mina brudskor som jag hade beställt.Jag kände mig som ett barn på julafton när jag skulle öppna paketet.Men det hölls sig inte länge. Jag blev så besviken när jag ser att skorn inte alls är den färgen jag trodde.Jag beställde vinröda skor men får ett par som är mörklila.Alla jag frågat tycker också dom är lila.Men men jag får väl hoppas att jag får byta dom.För de är jätte fina men färger passar inte mitt färgtema.
    Har du sett tråden om hon som frågar var man kan få tag på mörklila skor?

www.brollopstorget.se/Forum-1-74/m3614642.html
Svar på tråden 10 JULI 2010