• Bruden100710

10 JULI 2010

Någon mer som gifter sig 10 juli 2010?
    berätta gärna hur långt ni kommit i planering mm..

• Svar på tråden 10 JULI 2010
  • iregnet2010

håller med! om man bara sätter en rosett på och kanske ger en kompis en chaufförhatt och ber än köra en så blir det nog toppen.

Häst och vagn är inget alternativ för en allergiker som mig men visst är det fint och speciellt!

Bruden100710 skrev 2009-11-16 22:06:33 följande:
    Vi har ju lite stram budget så vi kan inte lägga allt för mycket på transport.Hade gärna haft häst och vagn men det blir för dyrt för vår del.. Billigaste jag hittat är ca 5000kr.Men killen kom med ide´n om att hyra bil på tex. okq8 då har man ju iaf en bil som man kanske inte åker i vanligtvis.Och vi kan även ha den till hotellet sen också då.Rätt smart tycker jag..
  • KatjaB

vi har bara 2 km mellan vigsel och festlokal, så det känns ju lite jobbigt att lägga 2000 kr för en transport på en minut.
    Tänkte kolla med en jobbarkompis som bor i området om hon möjligen känner någon med en lite rolig bil i närheten, eller så lånar vi någon annans bil. Vår v70 är väl inte det tjusigaste man kan åka.
    Lägger hellre lite mer på tex ringen än på transporten. Tyvärr kan man ju inte ha allt...

• iregnet2010

håller verkligen med, det där med bil känns också väldigt lågprioriterat över allt man kan lägga pengarna på..(det finns ju så sjukt mkt). Jag börjar fundera över att strunta i favors också. Hur resonerar ni om det (det är ju eg inte ens svensk tradition men har blivit mer och mer vanligt)

• CeKe

Hehe, det gjorde min bästa vän när jag var hennes tärna... och jag körde dem. Blev faktiskt inte så dumt, blev en liten kul grej. De brydde sig verkligen inte i all sin lycka och inte någon annan heller! Så kör på det =)

iregnet2010 skrev 2009-11-16 22:00:34 följande:
    samma här, känns lite trist att behöva lägga pengar på transport (själv kan jag lika gärna åka en vanlig bil men det skulle nog kännas konstigt att hoppa in i en Volvo...periwinkle: välkommen till tråden, underbar känsla va när det första är bokat ?
  • Bruden100710

Jag tycker det ser så fint ut med favoraskar på borden.
    Och jag tycker det är en liten rolig grej.
    Men, vi har bara bjudit den närmaste släkten så det blir ju inte så många, så kostnaden för oss blir ju inte skyhög.

iregnet2010 skrev 2009-11-16 23:27:39 följande:
    håller verkligen med, det där med bil känns också väldigt lågprioriterat över allt man kan lägga pengarna på..(det finns ju så sjukt mkt). Jag börjar fundera över att strunta i favors också. Hur resonerar ni om det (det är ju eg inte ens svensk tradition men har blivit mer och mer vanligt)
  • KatjaB

jag tycker det är kul med piffiga detaljer som gör att det känns lite extra genomtänkt, så vi ska ha favours. Hittade fererro rocher choklad i olika smaker på axfood, dessutom till bra pris, så vi ska nog ha några såna till varje gäst.

• iregnet2010

ja jo ni har rätt i att favors är trevligt men av alla saker att lägga pengar på tänkte jag nog försöka spara in på detta, men en ask med choklad kan ju inte bli så farligt (vi kommer ha runt 90 gäster så varje krona blir ju en del...)

Var på ett bröllop för några år sen där brudparet har gjort egna nubbeflaskor med vodka i (himla uppskattat av herrana som fick det, vi tjejer fick choklad) Det hade tryckt etiketter på dem och allt.

• KatjaB

vad kul idé! satt och spånade lite på om man istället skulle köpa färdiga små chokladbitar och klistra på ett foto på oss på alla. Typ hotellchoklad. Fast de enda jag hittat är marabou och lindh som har såna små och de är varken speciellt goda eller det allra billigaste heller. Då finns det bodare billigare alternativ.

• iregnet2010

på företaget jag jobbar har de små chokladbitar med tryck på så det borde ju finnas flera ställen där man kan beställa utan att det blir superdyyrt (man kan säkert få sitt egen bild på)

Ett alternativ är ju att pyssla egna choklad-bitar (typ after-eight eller liknande, alt fakiskt bryta av en större kaka i mindre bitar) och slå in dem i aluminiumfolie och sedan limma på bilden som ni skriver ut på datorn. Blir nog mer personligare så, beror ju delvis på vilket färgtema ni har men annars borde det ju gå att hitta annat papper att slå in i...(hmm..kanske ska prova det själv...)

• KatjaB

ja det kan ju vara en idé förstås såg bilder på både tändsticksaskar och choklad med egna foton på vilket var lite småkul.
    Det vi annars tänkte var att ha en låda lagom stor för 4 praliner per gäst, och då i så fall ha 2 st fererro-choklad och två andra som inte är i papper. Köper man större askar så blir det ju inte så dyrt och sen en tjusig låda tänkte jag vika ihop själv.. älskar att göra tjusiga paket.

Sen såg jag en bild på en öppen låda med färgat silkespapper och kakor i, det är ju billigare och såg fint ut men jag vet inte om folk vil ha en låda kakor egentligen. Choklad känns ju sådär lagom som vi svenssons gärna vill vara och godare dessutom

Svar på tråden 10 JULI 2010