• Bruden100710

10 JULI 2010

Någon mer som gifter sig 10 juli 2010?
    berätta gärna hur långt ni kommit i planering mm..

• Svar på tråden 10 JULI 2010
  • iregnet2010

åh vad fina det är, hur har du fått till det där med ringarna ?

Bruden100710 skrev 2009-11-05 23:12:20 följande:
    Testa igen nu för jag hade lite fel inställningar tror jag.Hoppas jag fixa till det rätt nu...Det är väldigt skoj att göra dom själv. Fast färdigtryckta är ju väldigt snygga..
  • Sussi08

Hej

Vi ska också gifta oss den 10e juli :)
    Bra att jag funnit flera :)
    Vi träffade vår bröllopsarrangör i går o allt känns perfekt. Inte mycket belv bestämt men vi fick veta möjligheterna och ska få en ungefärlig offert på vad allt kostar. Tjoho nu känns det som vi också är igång.
    Vad tror ni om våra ev färger rött och vitt? blir det för juligt, vintrigt? Vi kommer att ha det stilrent med dessa färger isf... Säg gärna vad ni verkligen tycker :)

• iregnet2010

Hej Sussi! välkommen i gänget.

Jag gillar verkligen rött och vitt men är personligen med förtjust i mjukare pastellfärger. Rött är ju både en hård och varm färg, finns så många fina saker man kan göra med rött och vitt så det är en bra kombination (t ex är ju en bukett med röda rosor bland det vackraste som finns). Juligt ska man nog inte vara rädd för men man ska kanske undvika att bland med allt för mkt glitter och grönt.

• Bruden100710

Tackar tackar.. :D
    Ringarna kan man köpa på panduro, det är tunna klistermärken som man nästan måste ha en pincett till. Men dom är jätte fina tycker jag..

iregnet2010 skrev 2009-11-06 09:50:21 följande:
    åh vad fina det är, hur har du fått till det där med ringarna ?
  • Bruden100710

Va roligt att vi är så många som gifter oss den 10 juli.. :D

Rött och vitt är jätte fint ihop.
    Det är mit färgtema också fast lite mer åt det vinröda hållet och med lite guld med..

Vart bor ni alla nånstans om man får fråga?? :D

• iregnet2010

Stockholm

Bruden100710 skrev 2009-11-06 19:52:22 följande:
    Va roligt att vi är så många som gifter oss den 10 juli.. :DRött och vitt är jätte fint ihop.Det är mit färgtema också fast lite mer åt det vinröda hållet och med lite guld med..Vart bor ni alla nånstans om man får fråga?? :D
  • Bruden100710

Okej.. Själv bor jag på andra sidan av vårt avlånga land.
    Vänersborg rättare sagt.. :D

• Sussi08

Jag bor också i Stockholm :) Fick offert på vårt bröllop från fest arrangören idag, dyrt... Men men vi ska bara gifta oss en gång:)
    Tack för råden om rött och för mkt glitter etc... vi kommer att hålla oss stilrent till vitt o rött.
    Såg dina inbj Bruden... Jättefina!!!!

• Maria Adelé

Hej på er allihop! Jag gifter mig oxå den 10 juli 2010, dagen innan min 26 årsdag hahah! Jag har precis varit och provat min klänning hos Mejan i Sundbyberg och den blev som jag hade tänkt mig...and then some. Ska fixa skor för att veta hur mycket hon ska korta den för att passa min längd, vet ni något bra ställe för detta i sthlm???
    Vi tänker oss vitt, guld och ljusgrönt i temat och då utgår jag från min tänkta brudbukett...
    Jag har under en bra tid undrat över det där med inbjudningskort och är det verkligen billigare att göra korten själv, jag menar måste man inte köpa olika pennor, papper och dekorationer som kostar en hel del på exemelvis panduro?? Vad gav ni för era grejer?
    Vi kommer bjuda max 100 pers till vår dag och det blir ju en del kort men jag gillar att pyssla med sånt :)

• tessomac

Vi gifter också oss den 10 juli, och jag får lätt panik när jag läser hur mycket ni andra har hunnit med.

Vi har bokat lokal och mat - Ellinge slott - och tänkte även ha vigseln i deras trädgård. Har frågat och fått ja från tärnor, marskalker och toastmadame. Har bestämt färgtema - rosa, silver, vitt och champagne. Och har köpt mina skor, men inte börjat att gå in dem. Börjat titta lite smått på inbjudningar, men det är allt. Känns som det finns en miljon saker till att fixa under de 8 månader som är kvar.

Vill dessutom gå ner i vikt innan jag börjar prova klänningar...

Svar på tråden 10 JULI 2010