10 JULI 2010
Någon mer som gifter sig 10 juli 2010?
berätta gärna hur långt ni kommit i planering mm..
Någon mer som gifter sig 10 juli 2010?
berätta gärna hur långt ni kommit i planering mm..
men det är det för oss också, klänningen är klar, skorna är klara. frisör,smink och hotellnatt är klart och save the datekorten.
Har fått precis en offert av cateringen och har börjat kolla tårtor. Vi har ju rätt så klar bild över vad vi vill ha men det är inte så mycket som är köpt och färdigt än
Själv greja jag lite med inbjudningskorten igår.
Köpte även några muffins/bullformar i guld här om dan.
Passar perfekt till färgtemat
Skorna som jag beställde som va lila har jag skickat tillbaka och har pratat med henne så hon skickar nya skor i en annan färg.. Så nu hoppas jag verkligen det blir rätt..
själv har inte så mkt hänt sedan sist...håller på och researchar bröllopsresa..det är såå himla svårt. Allt jag vill ha är för dyrt tycker M2B (och det är tur att någon av oss tänker så...) damn, jag frestas hela tiden men att tänja på budgetgränsen (typ en natt till, ett bättre rum mm..)
iregnet: visst är det svårt. vårt bröllop kommer inte bli så fullt budget som vi tänkte från början. Vi var väl lite väl optimistiska först med vad vi skulle få för bröllop för pengarna. Bröllopsresa kommer dock gå till Prag, billig resa och billigt att leva Vet inte om det blir precis när vi gift oss, förmodligen väntar vi en månad och åker i augusti istället.
Vart ska ni åka?
Jag har samma problem! Vilka alternativ tittar ni på? Vi har pratat om New York i kombination med Aruba eller Hawaii. Eller Sydney och stora barriärrevet. Eller jorden runt. Min M2B vill göra något ovanligt och minnesvärt, inte bara "en vanlig resa".Och man vill ju gärna lyxa till det lite på sin bröllopsresa. Tyvärr är det ju dåligt väder i större delen av Asien i juli, annars kan man ju leva lyxliv billigt där. Någon som har några andra förslag på prisvärda ställen lite längre bort i juli?
Vi ville också åka till asien egentligen men pga av dåligt väder där då så åker vi nu i Januari till Malaysia och Singapore och sedan till Toscana på bröllopsresa. Tror det blir perfekt. Förutom bröllopsresa så är inget mer gjort... inte kollat klänning, inte frågat någon om tärna, bestman osv.
KatjaB: vi lutar åt att åka till Curacao. Har även varit väldigt inne på Maldiverna och Malaysia men har hittat ett jättemysigt litet hotell på curacao som har allt vi vill ha.
Linda Daniel: vi var i Singapore o Malaysia förrförra sommaren. Helt underbart och speciellt. Vart i Malaysia ska ni åka ?
Ska alla åka utomlands på bröllopsresa??!
Själva så är vi inte så mycket för det utan vi älskar att åka runt här hemma i Sverige.
Så då kom vår tanke på att vi kunde ju ta husvagnen till någon vacker camping och upptäcka ställen man aldrig vart på istället.
Vi kankse är lite knasiga, men man ska väl göra som man själv vill?!! :/ haha
Klart man kan göra som man vill
vi har ju två barn så för att kunna åka på en resa själva utan barnen blir det en 4 dagars weekend. Annars känns det alldeles för långt utan barnen, och så vill vi ändå få njuta lite på tu man hand också. Så då tänkte vi ta en europeisk storstad, förmodligen Prag, och så blir det en resa hela familjen någon gång längre fram. Då förhoppningsvis mer sol och bad också
Vi kanske ses på hotellet på Curacao Vi har i stort sett bestämt oss för att köra New York i kombination med stopp på alla tre ABC-öarna. Åker ni direkt efter bröllopet?
Prag är ju helt underbart =) Jag skulle vilja ta med min älskling dit ngn gång också... får se när det blir. Bröllopsresan blir ju med vår nya båt, så får bli någon långhelg en annan gång!
ja, vi har bara hört bra saker om prag. Var lite inne pålondon först men det känns som att man behöver mer tid än en weekend då, och frankrike har vi båda varit i.
Klurade lite på venedig eller rom också, men prag är ju helt klart mer plånboksvänligt
Mysigt med båten, har hon blivit döpt än?