Inlägg från: tessomac |Visa alla inlägg
  • tessomac

10 JULI 2010

Vi gifter också oss den 10 juli, och jag får lätt panik när jag läser hur mycket ni andra har hunnit med.

Vi har bokat lokal och mat - Ellinge slott - och tänkte även ha vigseln i deras trädgård. Har frågat och fått ja från tärnor, marskalker och toastmadame. Har bestämt färgtema - rosa, silver, vitt och champagne. Och har köpt mina skor, men inte börjat att gå in dem. Börjat titta lite smått på inbjudningar, men det är allt. Känns som det finns en miljon saker till att fixa under de 8 månader som är kvar.

Vill dessutom gå ner i vikt innan jag börjar prova klänningar...

• tessomac

Hoppar tillbaka lite i tråden.

Oj, oj, oj... måste man beställa klänningen så långt i förväg? Jag som trodde att jag hade månader på mig att gå ner i vikt. Hur ska jag hinna nu? Jäklar vilken stress det blev nu då?

Har alla ni andra tittat på klänningar redan?

En sista fråga - när tänker ni andra skicka ut inbjudningar och vad tänker ni sätta för OSA-datum? Det är ju mitt i semestertider, men man vill ju inte vara alltför tidig.Ska ni skicka ut Save-the-date kort också?

• tessomac

Jag känner mig fortfarande hopplöst efter
    Har beställt Save-the-date kort idag, som ska skickas ut tillsammans med julkorten nästa vecka. Har också hittat snygga och billiga tärnklänningar från Vila som nu ska provas av tärnorna. Och skickat en massa offerter till bussbolag, biluthyrning och band. Men det är sååååååå mycket kvar på listan.

• tessomac

Jag har samma problem! Vilka alternativ tittar ni på? Vi har pratat om New York i kombination med Aruba eller Hawaii. Eller Sydney och stora barriärrevet. Eller jorden runt. Min M2B vill göra något ovanligt och minnesvärt, inte bara "en vanlig resa".Och man vill ju gärna lyxa till det lite på sin bröllopsresa. Tyvärr är det ju dåligt väder i större delen av Asien i juli, annars kan man ju leva lyxliv billigt där. Någon som har några andra förslag på prisvärda ställen lite längre bort i juli?

iregnet2010 skrev 2009-12-10 23:11:36 följande:
    själv har inte så mkt hänt sedan sist...håller på och researchar bröllopsresa..det är såå himla svårt. Allt jag vill ha är för dyrt tycker M2B (och det är tur att någon av oss tänker så...) damn, jag frestas hela tiden men att tänja på budgetgränsen (typ en natt till, ett bättre rum mm..)
  • tessomac

Vi kanske ses på hotellet på Curacao Vi har i stort sett bestämt oss för att köra New York i kombination med stopp på alla tre ABC-öarna. Åker ni direkt efter bröllopet?

iregnet2010 skrev 2009-12-12 19:01:52 följande:
    KatjaB: vi lutar åt att åka till Curacao. Har även varit väldigt inne på Maldiverna och Malaysia men har hittat ett jättemysigt litet hotell på curacao som har allt vi vill ha.Linda Daniel: vi var i Singapore o Malaysia förrförra sommaren. Helt underbart och speciellt. Vart i Malaysia ska ni åka ?
Svar på tråden 10 JULI 2010