10 JULI 2010
Någon mer som gifter sig 10 juli 2010?
berätta gärna hur långt ni kommit i planering mm..
Någon mer som gifter sig 10 juli 2010?
berätta gärna hur långt ni kommit i planering mm..
jag köper nog men det är mest pg a att jag helt har gett upp att det ska finnas hyrklänningar i min storlek. Jag är rätt kort och brukar behöva lägga upp allt 10-20 cm i längden...tror att "vanliga fläckar" på hyrklänningar är ok (kemtvätt ingår). Är det fläckar som inte går bort åker man nog på att betala för en ny..
Vet inte vad jag ska göra med min klänning efteråt. Man kan ju alltid sälja den, jag tror nog att jag kommer spara min så att barnen kan 1) skatta åt hur konstig mamma såg ut eller 2)kanske själva fundera på att ha den när de gifter sig (no pressure där)
ja, jag tror att de skulle blir lite sura då men man kan ju alltid fråga när man hyr
Här är en till 100710-are. :)
Har ringt och bokat kyrkan idag, festlokalen är bokad sedan länge (och ligger på bara några minuters gångavstånd från kyrkan - skönt att slippa ordna med transport). Inbjudningskort hade jag tänkt göra själv, men kusinens flickvän som är duktig på scrapbooking ville gärna, så för någon vecka sedan "beställde" vi från henne. Toastmaster och -madame är tillfrågade och var genast med på noterna. Vi har tänkt oss tärna och marskalk också, men har inte kommit oss för med att fråga riktigt än.
Inbjudningskort tänkte vi nog skicka ut februari någon gång.
Jo mailat har jag gjort ett antal gånger, och testat att ringa utan svar.
Men idag dök den inte upp och inga svar från säljaren heller så jag ringde polisen och gjorde en anmälan.
Det hjälper mig kanske att få min tiara, men tycker inte det är mer än rätt att anmäla.
Va roligt att du har hittat hit till våran tråd.
Va skönt med kort avstånd mellan kyrka och festlokal..
Själva kommer vi nog ha ca 6-8km..
samma här, känns lite trist att behöva lägga pengar på transport (själv kan jag lika gärna åka en vanlig bil men det skulle nog kännas konstigt att hoppa in i en Volvo...
periwinkle: välkommen till tråden, underbar känsla va när det första är bokat ?
helt rätt!!
Vi har ju lite stram budget så vi kan inte lägga allt för mycket på transport.
Hade gärna haft häst och vagn men det blir för dyrt för vår del.. Billigaste jag hittat är ca 5000kr.
Men killen kom med ide´n om att hyra bil på tex. okq8
då har man ju iaf en bil som man kanske inte åker i vanligtvis.
Och vi kan även ha den till hotellet sen också då.
Rätt smart tycker jag..