• Bruden100710

10 JULI 2010

Någon mer som gifter sig 10 juli 2010?
    berätta gärna hur långt ni kommit i planering mm..

• Svar på tråden 10 JULI 2010
  • KatjaB

vi har redan skicka save the date, och så kommer vi skicka inbjudan relativt tidigt. Senast i mars-april och osa i maj. Då har vi två månader på oss at planera för mat o så när man vet hur många som kan komma

klänningen ska jag beställa i januari eller februari med ett fejkat bröllopsdatum en månad tidigare, så att jag garderat mig för att inte få den för sent och itne hinna lägga in, lägga upp osv om det skulle behövas

• Bruden100710

Vi kommer nog skicka ut inbjudningarna i jan/feb, och OSA ca 2 månader innan.
    Då vi kommer göra allt själva känns det skönt med 2 mån, så man har lite tid att planera.

• fromheretoeternity

Hallå tjejer?? Vad dött det är i tråden! Har ni lagt ner bröllopsplanerna?

Jag har i alla fall varit ute och provat klänningar för första gången. Puh vad nervös jag var innan. Det var många jättefina som passade. Vilket underbart plagg brudklänningar är! vilken midja man får och vad smal man ser ut!
    Tyvärr verkar det vara helt omöjligt att få tag i en brudklänning i chiffong med axelband som är draperad i midjan. Jag blir snart tokig! Någon som har något tips?

Har hittat en klänning som är ganska fin, 37210 från forever yours men ingen buktik har den inne så jag kan inte prova och lite otäckt tycker jag att det är att köpa en klänning utan att ha sett den i verkligenheten. Någon som sett den?
    Vad ligger forever yours klänningar på ungefär?

Någon som har något nytt kul att berätta?

• KatjaB

vad kul att prova klänningar svårt det där med att inte kunna prova innan, beror ju på vad den kostar men skulle den vara dyr så skulle jag nog hellre leta upp en butik som har dem.

sambon har äntligen frågat en kompis om han ville vara bestman, vilket han ville, jag har hittat en tärnklänning åt tärnorna som båda gillade så det blir nog en sån åt dem båda. Och så har jag grejat lite med stolsöverdragen jag syr o äntligen lagt in bild här också..

• fromheretoeternity
    KatjaB skrev 2009-11-15 16:48:54 följande:
    vad kul att prova klänningar svårt det där med att inte kunna prova innan, beror ju på vad den kostar men skulle den vara dyr så skulle jag nog hellre leta upp en butik som har dem. sambon har äntligen frågat en kompis om han ville vara bestman, vilket han ville, jag har hittat en tärnklänning åt tärnorna som båda gillade så det blir nog en sån åt dem båda. Och så har jag grejat lite med stolsöverdragen jag syr o äntligen lagt in bild här också..
    Åh, hur ser känningarna ut?

Ja, det är svårt. Men om jag inte hittar någon butik som har den inne då? Jag får ångest när jag tänker på att jag kanske inte kommer hitta en klänning jag gillar!
  • KatjaB

de finns i mitt galleri, den översta bilden

• iregnet2010

Hej tjejer! har också tänkt att tråden vissnade lite men det är kul att den lever vidare.

Själv så har jag gjort superframsteg..JAG HAR HITTAT MIN KLÄNNING!! *studsar". För att gör en lång historia kort så skulle jag och min kompis checka av stans bröllopsbutiker igår, ingen av oss (hon ska också gifta sig juli 2010) trodde vi skulle hitta något men tji fick vi. I tredje butiken vi var i hade vi båda varsin klänning som vi vägrade klä av oss (jag kände det som om jag vill ha min på för evigt så fin tyckte jag den var. Finns i mitt galleri!! (jag vill dock ta bort axelbandet på klänningen och sätta dit två smala, vet ned det när jag provade och vet att klänningen blev ännu snygare då)

10% rabatt fick jag också eftersom vi hittade den så tidigt...känns underbart, nu är bara frågan om jag ska banta ner mig en storlek eller köpa den som satt perfekt igår...(känner mig rätt pluffsig just nu och har väl ngt extra myskilo just nu)

• Bruden100710

Ååå det låter så härligt att gå runt och få prova klänningar...
    Själv har jag hittat min favorit på Tradera.
    Jag vill inte ha en hel vit utan det ska va en del vinrött i den med. Bild finns i galleriet.
    Kollade ifall det kanske fanns nått liknande i en bröllopsbutik i Trollhättan. Men det fanns ju enbart helt vita klänningar bara.

Det är verkligen roligt att tråden lever vidare.
    När jag startade den så kom det in några få inlägg men sen efter ett tag när jag trodde den dött ner, så kom den igång på riktigt.
    Jag hoppas vi kan hjälpa och stötta med tips och ideer till varandra ända tills dagen D.

• fromheretoeternity
    Bruden100710 skrev 2009-11-15 18:35:22 följande:
    Ååå det låter så härligt att gå runt och få prova klänningar...Själv har jag hittat min favorit på Tradera.Jag vill inte ha en hel vit utan det ska va en del vinrött i den med. Bild finns i galleriet.Kollade ifall det kanske fanns nått liknande i en bröllopsbutik i Trollhättan. Men det fanns ju enbart helt vita klänningar bara. Det är verkligen roligt att tråden lever vidare.När jag startade den så kom det in några få inlägg men sen efter ett tag när jag trodde den dött ner, så kom den igång på riktigt.Jag hoppas vi kan hjälpa och stötta med tips och ideer till varandra ända tills dagen D.
    Jättefin klänning verkligen!
    Jag har lite bilder i mitt galleri på klänningar jag tycker om men jag kan inte hitta den perfekta tyvärr... borde nog inte vara stressad men det är jag!
  • iregnet2010
    lindadaniel skrev 2009-11-12 08:50:40 följande:
    .Iregnet2010 - Var var ni i Toscana? Finns så mycket man vill se så känns svårt att begränsa sig. Hyrde ni bil och körde runt?
    vi var i en liten by som hette San Sano (ca en halvtimme från Sienna) vi hade en hyrbil men var mest i den byn eftersom de släktingar som vi var där och firade jul med har ett hus i den byn. Det ligger dock en massa mysiga byar runt om med massa fina hotell. I san Sano bor man som i en gammal borg vilket jag kan tänka mig är oerhört vackert på sommaren (ännu vackrare) och mysigt. Varje by har i princip sitt eget vin så gillar man toscanska viner kan man åka runt och njuta av alla husspecialiteter.
Svar på tråden 10 JULI 2010