• Bruden100710

10 JULI 2010

Någon mer som gifter sig 10 juli 2010?
    berätta gärna hur långt ni kommit i planering mm..

• Svar på tråden 10 JULI 2010
  • iregnet2010

Hej alla, här har ni en till 10 juli 2010 brud (visst är det ett bra datum 10-07-10...)

Oj vad ni alla har kommit långt med planeringen. Jag bokade lokal i måndags (fast har tjuv prelbokat innan). Det är på ett ställe där de fixar det mesta. Kyrka är också bokad men vi har prelbokat två och vet inte vilken vi ska välja.

Har även bestämt tema: "apor"
    Har annars inte kommit så långt utan alla alternativ snurrar i huvudet...

Funderar också på när inbjudningskorten ska gå ut, inte för tidigt men inte heller för sent eftersom vi ju gifter oss mitt i semestertider.

• Bruden100710

Ja visst är 10 juli perfekt :D
    Vi kommer att skicka ut våra inbjudningskort redan i slutet av januari.

iregnet2010 va roligt det lär med apor som tema :D

Kommer ni göra egna inbjudningskort??

• fromheretoeternity
    Bruden100710 skrev 2009-11-05 22:16:54 följande:
    Ja visst är 10 juli perfekt :DVi kommer att skicka ut våra inbjudningskort redan i slutet av januari. iregnet2010 va roligt det lär med apor som tema :DKommer ni göra egna inbjudningskort??
    Ja, vi ska göra egna. Jag har en kompis som är duktig på scrapbooking så jag tänkte fråga henne om tips. Annars har jag en ganska klar bild på hur jag vill att de ska se ut. Grå-vit-svart och stilrent.
  • Bruden100710

Okej va skoj..
    Jag kommer också göra egna.
    Har bild i galleriet.

Jag gjorde ett test för ett tag sen. Och nu har jag köpt hem allt som behövs för alla kort, så man får väl ta tag i och göra klart dom snart. :D

Men jag har tänkt att göra egna plaveringskort också, men dessa har jag inte en aning om hur jag ska göra.

• iregnet2010

ja, jag har inte bestämt mig om jag ska pyssla ihop den själv eller om jag bara ska göra designen och få dem tryckta. Jag gillar verkligen att pyssla så det kanske kan vara kul (vissa förtryckta designer är ju bara så häftigt..)

Apor är lite av min M2B och min grej (alla tycker vi är knäppa men det gör det ju lite personligt) ska försöka få till det bara så att det blir sött och inte enbart konstigt

Bruden100710 skrev 2009-11-05 22:16:54 följande:
    Ja visst är 10 juli perfekt :DVi kommer att skicka ut våra inbjudningskort redan i slutet av januari. iregnet2010 va roligt det lär med apor som tema :DKommer ni göra egna inbjudningskort??
  • iregnet2010

man kan inte se ditt galleri...är nyfiken på hur dina inbjudningar ser ut!

Bruden100710 skrev 2009-11-05 22:25:04 följande:
    Okej va skoj..Jag kommer också göra egna.Har bild i galleriet.Jag gjorde ett test för ett tag sen. Och nu har jag köpt hem allt som behövs för alla kort, så man får väl ta tag i och göra klart dom snart. :DMen jag har tänkt att göra egna plaveringskort också, men dessa har jag inte en aning om hur jag ska göra.
  • Bruden100710
    iregnet2010 skrev 2009-11-05 22:31:10 följande:
    man kan inte se ditt galleri...är nyfiken på hur dina inbjudningar ser ut!
    Testa igen nu för jag hade lite fel inställningar tror jag.
    Hoppas jag fixa till det rätt nu...

Det är väldigt skoj att göra dom själv. Fast färdigtryckta är ju väldigt snygga..
  • KatjaB

vi har tagit inspiration från calligraphens och gör egna nästan precid likadana till en bråkdel av priset.. då får vi ju finare papper också, istället för helt matt papper är det pärlemorsskimrande. Så tjusigt så

• hojsa

Ska också göra våra inbjudningskort själv.. inväntar bara materialet som jag beställt på ebay :)

fyndade riktigt bra där.... skulle kostat närmare 600 för dekorationer till kort o festhäfte och fick det för 100 kr via ebay :)

• fromheretoeternity
    hojsa skrev 2009-11-06 09:14:36 följande:
    Ska också göra våra inbjudningskort själv.. inväntar bara materialet som jag beställt på ebay :) fyndade riktigt bra där.... skulle kostat närmare 600 för dekorationer till kort o festhäfte och fick det för 100 kr via ebay :)
    Wow! Det var billigt! Jag har aldrig vågat handla via ebay. Hur betalar man där?
Svar på tråden 10 JULI 2010