Inlägg från: iregnet2010 |Visa alla inlägg
  • iregnet2010

10 JULI 2010

Hej alla, här har ni en till 10 juli 2010 brud (visst är det ett bra datum 10-07-10...)

Oj vad ni alla har kommit långt med planeringen. Jag bokade lokal i måndags (fast har tjuv prelbokat innan). Det är på ett ställe där de fixar det mesta. Kyrka är också bokad men vi har prelbokat två och vet inte vilken vi ska välja.

Har även bestämt tema: "apor"
    Har annars inte kommit så långt utan alla alternativ snurrar i huvudet...

Funderar också på när inbjudningskorten ska gå ut, inte för tidigt men inte heller för sent eftersom vi ju gifter oss mitt i semestertider.

• iregnet2010

ja, jag har inte bestämt mig om jag ska pyssla ihop den själv eller om jag bara ska göra designen och få dem tryckta. Jag gillar verkligen att pyssla så det kanske kan vara kul (vissa förtryckta designer är ju bara så häftigt..)

Apor är lite av min M2B och min grej (alla tycker vi är knäppa men det gör det ju lite personligt) ska försöka få till det bara så att det blir sött och inte enbart konstigt

Bruden100710 skrev 2009-11-05 22:16:54 följande:
    Ja visst är 10 juli perfekt :DVi kommer att skicka ut våra inbjudningskort redan i slutet av januari. iregnet2010 va roligt det lär med apor som tema :DKommer ni göra egna inbjudningskort??
  • iregnet2010

man kan inte se ditt galleri...är nyfiken på hur dina inbjudningar ser ut!

Bruden100710 skrev 2009-11-05 22:25:04 följande:
    Okej va skoj..Jag kommer också göra egna.Har bild i galleriet.Jag gjorde ett test för ett tag sen. Och nu har jag köpt hem allt som behövs för alla kort, så man får väl ta tag i och göra klart dom snart. :DMen jag har tänkt att göra egna plaveringskort också, men dessa har jag inte en aning om hur jag ska göra.
  • iregnet2010

åh vad fina det är, hur har du fått till det där med ringarna ?

Bruden100710 skrev 2009-11-05 23:12:20 följande:
    Testa igen nu för jag hade lite fel inställningar tror jag.Hoppas jag fixa till det rätt nu...Det är väldigt skoj att göra dom själv. Fast färdigtryckta är ju väldigt snygga..
  • iregnet2010

Hej Sussi! välkommen i gänget.

Jag gillar verkligen rött och vitt men är personligen med förtjust i mjukare pastellfärger. Rött är ju både en hård och varm färg, finns så många fina saker man kan göra med rött och vitt så det är en bra kombination (t ex är ju en bukett med röda rosor bland det vackraste som finns). Juligt ska man nog inte vara rädd för men man ska kanske undvika att bland med allt för mkt glitter och grönt.

• iregnet2010

Stockholm

Bruden100710 skrev 2009-11-06 19:52:22 följande:
    Va roligt att vi är så många som gifter oss den 10 juli.. :DRött och vitt är jätte fint ihop.Det är mit färgtema också fast lite mer åt det vinröda hållet och med lite guld med..Vart bor ni alla nånstans om man får fråga?? :D
  • iregnet2010

jag tycker det låter som om du har hunnit fixa det "måste" fixas vid den här tiden (festlokal)...+ färgtema..

känner igen mig i det med att man gärna vill gå ner lite när man provar klänning.

tessomac skrev 2009-11-07 20:39:48 följande:
    Vi gifter också oss den 10 juli, och jag får lätt panik när jag läser hur mycket ni andra har hunnit med. Vi har bokat lokal och mat - Ellinge slott - och tänkte även ha vigseln i deras trädgård. Har frågat och fått ja från tärnor, marskalker och toastmadame. Har bestämt färgtema - rosa, silver, vitt och champagne. Och har köpt mina skor, men inte börjat att gå in dem. Börjat titta lite smått på inbjudningar, men det är allt. Känns som det finns en miljon saker till att fixa under de 8 månader som är kvar.Vill dessutom gå ner i vikt innan jag börjar prova klänningar...
  • iregnet2010

alfred angelo gör helt underbara klänningar. Jag fattar dock inte riktigt grejen med 2010-års kollektion (ja jag fattar ju varför de gör det och visst är det bra med uppdatering). Jag tänker ju bara gifta mig en gång och för mig kvittar det om jag har en 2008 eller 2010 (förnyelse och trendbehovet känns så där) får för mig att det är en ytterligare sak som försäljarna använder för att stressa oss blivande brudar typ..."visst är den dyr men tänk på att den är en 2010 modell"..(har faktiskt hört det..)

Jag tänkte beställa efter jul och tycker då att man med 6 månaders framförhållning borde ha gott om tid. Döm då min förvåning när försäljaren/butiksbiträdet sa: "oj jag då blir det lite ont om tid..beställ gärna i december"..(=mer stressad)

• iregnet2010

jag tror inte det är någon fara att beställa senare än december, utan fick känslan av att hon ville stressa/ge sig själv bättre marginaler...men man blir ju ändå stressad av att höra det.

Ni har rätt i att det har varit (i mitt tycke) på tok för mycket axelbandslösa klänningar. Det är förvisso snyggt och så men jag har aldrig gillar axelbandslöst och alla är inte så snygga i det varför det är konstigt att 80 % av klänningarna är det.

håller med om att chioffong är ett härligt material, förstår inte riktigt hur du menar med axelband som går omlott över brösten, visa gärna en bild om/när du hittar en sån klänning.

Jag ska ge mig ut på klänningsjakt nästa lördag ska blir superspännande !

• iregnet2010

aha..jag har också spanat på den modellen. har ju inte provat men den är en av mina favoriter.

Annars är deras modell 1645 en absolut favorit. (finns i mitt galleri) skulle dock vilja sätta på axelband på den och funderar om det skulle vara snyggt...sen att jag har hittat den för 4000 på nätet skadar ju inte heller...

Svar på tråden 10 JULI 2010