Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

10 JULI 2010

vi med! än så länge är kläderna utsedda men inte handlade, lokal, vigselförrättare och plats för vigsel bokat. hotellrum fixat, tärna utsedd, knoppalakan införskaffats till stolarna, save the date korten klara, brudskorna köpta. menyn är färdig och vi har kollat vart vi ska köpa tårtan ifrån. fotgrafen tillfrågad (en kompis) och sen är det nog inte mer, om jag inte glömt bort nåt

• KatjaB

vi har tagit inspiration från calligraphens och gör egna nästan precid likadana till en bråkdel av priset.. då får vi ju finare papper också, istället för helt matt papper är det pärlemorsskimrande. Så tjusigt så

• KatjaB
    Malin80 skrev 2009-11-07 21:03:04 följande:
    Hej tjejer!Här är en till som ska gifta sig 10 juli 2010, fast i Eskilstuna. Vad duktiga ni är som gör era egna inbjudningskort. Jag är ingen pysselmänniska, så vi kommer att beställa allt i kortväg från www.kortdesign.se där vi har hittat en serie som vi verkligen gillar. Inbjudningarna skickar vi ut i slutet av februari/början av mars.När tänker ni andra boka florist? Det är en av få saker jag har kvar att boka och jag funderar på när det borde vara dags...Jag har inte heller hittat min drömbrudfrisyr. Har ni andra klart för er hur ni vill ha håret?
    Jag visste från början att jag ville ha 20-tals vågor i håret och uppsatt, efter att ha kollat på bilder hitta jag precis vad jag vill ha, så det kändes bara rätt.
    Värre är det med klänningen, har ju en som jag i princip bestämt mig för, men ju mer man tittar desto mer velig blir jag
  • KatjaB
    Bruden100710 skrev 2009-11-08 15:16:26 följande:
    Är det någon mer som inte kommer ha några tärnor?Skulle gärna vilja ha, men har ingen som skulle passa. :(
    jag tänkte först ha en tärna, men nu har jag två.. min sambo däremot har inte någon marskalk än, han kan helt enkelt inte bestämma sig för vem han vill ha
  • KatjaB
    Bruden100710 skrev 2009-11-08 18:24:09 följande:
    Va skoj för dig..Din sambo kanske också kan ha två :D
    ja han har svårt att ens komma på en person. Men han vill ha en iallafall så han kommer nog att bestämma sig snart, skulle tippa på att det blir en kompis till honom som han jagar och fiska med en hel del. De har ju gemensamma intressen som gör att de umgås en del.

Jag frågade först min kusin, har en gammal kompis som jag tappat kontakten med mycket men senaste månaden har hon faktiskt varit mer aktiv med att höra av sig, och det kändes lite som att vi fått liv i den gamla vänskapen, så när vårt tilltänkta toastmaster-par tackade nej för att de ska ha barn så tänkte jag att hon kanske skulle kunna passa som toastmaster, och då kändes det på nåt sätt lite dumt att inte fråga om hon vill vara tärna, för jag vet ju att hon gärna vill. Och nu när vi hörts av mer så kändes det ändå som att det nog kan bli bra. Så då blev det två tärnor
  • KatjaB
    Bruden100710 skrev 2009-11-08 21:17:33 följande:
    Va roligt att ni fått upp kontakten igen.. :DSjälv har jag haft lite problem med de jag trodde va mina vänner.Vissa tyckte inte jag va rolig längre bara för jag sluta dricka.Och vissa har man växt ifrån.Sen finns de dom som man inte har något emot men som aldrig hör av sig själva utan det är jag som får ta kontakt.Har slutat med detta nu.Jag har en sån där riktig bästis som tar mig för den jag är,problemt är att hon bor i Norge nu.Jag är lite ensam, men hellre det än att behöva supa varje helg för att ha kompisar..
    vad tråkigt.. vet hur det är. När vi började vänta vårt första barn var vi de enda i bekantskapskretsen som var i skaffa barn-fasen. Så man tappade kontakten med många som verkade tycka att bara för att vi skulle ha barn så var vi nog inte intresserade av att bli bjudna på fester osv.. Och så hade jag en kompis som visserligen hade redan innan känts ganska så omogen, men skillnaden blev så påtaglig helt plötsligt. Det enda hon var intresserad av att prata om var sig själv, hurvida den killen hon hånglat med på krogen skulle ringa henne eller inte (ny "kärlek" ofta) och vart hon skulle gå ut och vem hon träffat där. Tyckte hon var så pubertal och hade samma resonemang som jag hade när jag var 14 år. Och när det mot slutet kändes som att det kvittade mig om vi hördes av eller inte, om vi gick och fikade eller inte, så strunta jag i att ringa henne och då hon slutade ringa mig också så var det nog ömsesidigt. Vi hade helt enkelt växt ifrån varandra.

Man träffar ju nya människor i livet, och jag tror inte att alla har de där bästisarna de haft hela livet. De flesta bekantskaper jag har idag är folk jag känt i några år, sen har man ju några äldre vänner som man hörs med sällan men när vi väl ses har vi jättekul
  • KatjaB

spännande! måste gå iväg till posten själv nån dag och hämta ut ett paket med 20 000 akryldiamanter. Köpte på tradera för ett par hundra så det ska bli spännande att se om de är fina, och hur mycket det faktiskt är .. låter mycket men de är ju rätt små

• KatjaB
    Bruden100710 skrev 2009-11-09 11:23:26 följande:
    Ojj 20 000 va en hel del.Jag köpte 100st på tradera men det va som ingenting.Fick räkna dom för jag trodde det va för lite.. HahaMen 20 000 är en stor skillnad mot 100 så du blir nog inte besviken.Har du köpt olika storlekar eller bara en?De är väldigt fina iaf.
    ja, jag köpte dessa 20 000 st som är rätt små tror jag, och så köpte jag 500 som skulle vara en carat. De 500 st har jag fått och fnissade också lite över hur pass lite det faktiskt är. Trodde att 500 skulle vara massor. Vet inte hur pass mycket mindre de andra är men paketet fick iallafall inte plats i brevlådan så jag hoppas att det är en del iallafall.
    Hade tänkt att vi skulle ha ganska mycket, men hittar jag inga billiga så kommer vi nog inte köpa några mängder mer.. det är förmodligen bara vi som tänker på exakt hur pass mycket det blir.
  • KatjaB
    Bruden100710 skrev 2009-11-09 13:40:23 följande:
    Får man fråga vad ni fick betala för så många?? :)Jag tänkte köpa en massa jag med men jag ansåg att det skulle bli för dyrt efter som vi har lite tajt budget.Men jag har fått tag på hjärtkonfetti i guld som jag tror kommer bli lika fint.Kanske inte lika Blingbling men ändå.. :DKan ju kanske använda de 100 jag har och lägga på bordet där vi ska ha gästboken :D
    med frakt tror jag paketet med 20 000 st kostade 300 kr och det med 500 st gick på 100 kr. så det var ju inte alls farligt.
    du måste ha ett bindestreck när du gör dina gubbar. : - ) fast inte med mellanstlag förstås, eller : - D, ; - ) osv..
  • KatjaB

Ceke: ja, det blev ju en slant. Dock så kostade väl engångsartiklarna en del också? Ja, catering för 130 kr / pers låter mer och mer lockande när man dessutom slipper jobba halvt ihjäl sig för att ro i hamn det hela

Svar på tråden 10 JULI 2010