Inlägg från: lindadaniel |Visa alla inlägg
  • lindadaniel

10 JULI 2010

Vi gifter oss också då. Har bara bokat lokal - Flädie mat och vingård samt kyrkan i Borgeby. Har inte kommit längre än så men har börjat titta på bröllopsresa, tänkte åka till Toscana. Letar klänning på nätet men kan inte betsämma mig. Vi har inte bestämt eller frågat varken tärnor, toastmaster eller bestman. Känns som att ha en bra toasmaster är A och O. Här näst tänkte jag börja pyssla med inbjudningarna. När ska ni skicka iväg era? (Kanske står längre bak i tråden, har inte läst hela)...

• lindadaniel

Ja det verkar ha varit ett fynd. Alltid kul att hitta något prisvärt.

Iregnet2010 - Var var ni i Toscana? Finns så mycket man vill se så känns svårt att begränsa sig. Hyrde ni bil och körde runt?

Är det verkligen så brådskande med klänning? Tycker det borde räcka med 4 månader innan. Men det kanske är helt fel?

Funderar med på utskick och OSA, med tanke på det är mitt i semesterm. Kommer inte ha save the date kort. Tror vi skickar dem i början av feburari och OSA 3 månader innan det är dax. Ni då?

• lindadaniel

Tycker också det verkar onödigt att lägga pengar på dyr transport. Har bara 4 km mellan kyrka o lokal. Vår bil är från -88 och ska nog snart skrotas så tänkte spöka ut den med målade hjärtan och så. Vi ska inte ha några favours som det ser ut nu. Skulle va om man ramlar över något fint. Hur ska ni göra med musik? Band? Dj? Playlist i datorn?

• lindadaniel

Kan bocka av bröllopsresan, flyg, boende och bil bokad till Toscana. Längtar massor. Adresslista till inbjudningarna står som nästa på listan, och sen så klart sätta ihopa alla inbjudningar, vilket vi tänkte göra under julledigheten. Hur går det för er?

• lindadaniel

Vi ville också åka till asien egentligen men pga av dåligt väder där då så åker vi nu i Januari till Malaysia och Singapore och sedan till Toscana på bröllopsresa. Tror det blir perfekt. Förutom bröllopsresa så är inget mer gjort... inte kollat klänning, inte frågat någon om tärna, bestman osv.

Svar på tråden 10 JULI 2010