gud vad tråkigt det låter med att dina kompisar och du har glidit ifrån varandra bara för att du inte dricker! Låter ju jättemärkligt för visst kan man följa med ändå! Jag har på motsvarande sätt tappat många kompisar för att jag jobbar/har jobbat så mycket men det är iallafall självvalt (har inte alltid möjlighet att ses för en fika kl 17 en vardag som mina kompisar ofta har...)
Ibland kan det vara nyttigt att sålla lite bland vänner, jag menar, om de inte längre är en vän för att man inte dricker så är det ju bättre att du upptäckte det nu än att slösa en massa tid på att umgås med sådana "icke-riktiga-vänner".
Bruden100710 skrev 2009-11-08 21:17:33 följande:
Va roligt att ni fått upp kontakten igen.. :DSjälv har jag haft lite problem med de jag trodde va mina vänner.Vissa tyckte inte jag va rolig längre bara för jag sluta dricka.Och vissa har man växt ifrån.Sen finns de dom som man inte har något emot men som aldrig hör av sig själva utan det är jag som får ta kontakt.Har slutat med detta nu.Jag har en sån där riktig bästis som tar mig för den jag är,problemt är att hon bor i Norge nu.Jag är lite ensam, men hellre det än att behöva supa varje helg för att ha kompisar..