Inlägg från: iregnet2010 |Visa alla inlägg
  • iregnet2010

10 JULI 2010

jag köper nog men det är mest pg a att jag helt har gett upp att det ska finnas hyrklänningar i min storlek. Jag är rätt kort och brukar behöva lägga upp allt 10-20 cm i längden...tror att "vanliga fläckar" på hyrklänningar är ok (kemtvätt ingår). Är det fläckar som inte går bort åker man nog på att betala för en ny..

Vet inte vad jag ska göra med min klänning efteråt. Man kan ju alltid sälja den, jag tror nog att jag kommer spara min så att barnen kan 1) skatta åt hur konstig mamma såg ut eller 2)kanske själva fundera på att ha den när de gifter sig (no pressure där)

Sussi08 skrev 2009-11-16 09:31:54 följande:
    Ska alla ni köpa klänningen eller ska någon hyra? Hur fungerar det isf? jag tänker på att den är vit, det blir lätt ngn fläck... Om man köper den ska man "bara" ha den hängande i garderoben sen eller...?
  • iregnet2010

ja, jag tror att de skulle blir lite sura då men man kan ju alltid fråga när man hyr

KatjaB skrev 2009-11-16 11:44:19 följande:
    rödvin och rulla runt i gyttja och vatten för att ta trash the dress-foton kan ju vara bra att undvika med andra ord när man hyr klänning
  • iregnet2010

samma här, känns lite trist att behöva lägga pengar på transport (själv kan jag lika gärna åka en vanlig bil men det skulle nog kännas konstigt att hoppa in i en Volvo...

periwinkle: välkommen till tråden, underbar känsla va när det första är bokat ?

Bruden100710 skrev 2009-11-16 21:17:24 följande:
    Va roligt att du har hittat hit till våran tråd. Va skönt med kort avstånd mellan kyrka och festlokal..Själva kommer vi nog ha ca 6-8km..
  • iregnet2010

helt rätt!!

Bruden100710 skrev 2009-11-16 21:15:13 följande:
    Jo mailat har jag gjort ett antal gånger, och testat att ringa utan svar.Men idag dök den inte upp och inga svar från säljaren heller så jag ringde polisen och gjorde en anmälan.Det hjälper mig kanske att få min tiara, men tycker inte det är mer än rätt att anmäla.
  • iregnet2010

håller med! om man bara sätter en rosett på och kanske ger en kompis en chaufförhatt och ber än köra en så blir det nog toppen.

Häst och vagn är inget alternativ för en allergiker som mig men visst är det fint och speciellt!

Bruden100710 skrev 2009-11-16 22:06:33 följande:
    Vi har ju lite stram budget så vi kan inte lägga allt för mycket på transport.Hade gärna haft häst och vagn men det blir för dyrt för vår del.. Billigaste jag hittat är ca 5000kr.Men killen kom med ide´n om att hyra bil på tex. okq8 då har man ju iaf en bil som man kanske inte åker i vanligtvis.Och vi kan även ha den till hotellet sen också då.Rätt smart tycker jag..
  • iregnet2010

håller verkligen med, det där med bil känns också väldigt lågprioriterat över allt man kan lägga pengarna på..(det finns ju så sjukt mkt). Jag börjar fundera över att strunta i favors också. Hur resonerar ni om det (det är ju eg inte ens svensk tradition men har blivit mer och mer vanligt)

• iregnet2010

ja jo ni har rätt i att favors är trevligt men av alla saker att lägga pengar på tänkte jag nog försöka spara in på detta, men en ask med choklad kan ju inte bli så farligt (vi kommer ha runt 90 gäster så varje krona blir ju en del...)

Var på ett bröllop för några år sen där brudparet har gjort egna nubbeflaskor med vodka i (himla uppskattat av herrana som fick det, vi tjejer fick choklad) Det hade tryckt etiketter på dem och allt.

• iregnet2010

på företaget jag jobbar har de små chokladbitar med tryck på så det borde ju finnas flera ställen där man kan beställa utan att det blir superdyyrt (man kan säkert få sitt egen bild på)

Ett alternativ är ju att pyssla egna choklad-bitar (typ after-eight eller liknande, alt fakiskt bryta av en större kaka i mindre bitar) och slå in dem i aluminiumfolie och sedan limma på bilden som ni skriver ut på datorn. Blir nog mer personligare så, beror ju delvis på vilket färgtema ni har men annars borde det ju gå att hitta annat papper att slå in i...(hmm..kanske ska prova det själv...)

• iregnet2010

periwinle: känner verkligen igen det där med telefonskräck. avskyr att ringa och trots att jag gör det rätt mkt i mitt jobb så känns det aldrig som man vänjer sig...

periwinkle skrev 2009-11-17 23:30:52 följande:
    fromheretoeternity: iregnet2010: Absolut! Inte minst som jag har lite telefonskräck och var rätt stressad över det innan (men så fort jag pratar med någon är det okej). Nu känns det som att det inte kan skita sig fullständigt i alla fall, när både kyrkan och lokalen är bokade. ;)
  • iregnet2010

sorry...har haft några dagars BT-fritt (är det någon men som ibland känner att hela planeringen överväldigare än ?) ena dagen sitter jag 10 h om dagen och planerar för att nästa känna "vem bryr sig om vad det är för färgschema ?"

• iregnet2010

anyhow, här har jag träffat hela m2b:s släkt så det blev en hel del bröllopssnack den gångna helgen... alla är väldigt snälla och man ser på dem att de försöker att inte "lägga sig i".

Kom på att vi antagligen skall göra egna etiketter till mini champagne till gästerna som de kan pyssla med när vi fotograferas.

har även varit på feststället och spanat. Fick tyvärr inte se några av rummen för de har "som policy att aldrig visa dem till brudpar om de inte är nystädade"..bad mig återkomma en vardag...ehh..jag försöker att inte vara en bridezilla men det är svårt när folk utgår från att det är det man skall vara..

• iregnet2010

gud va irriterande. Köpte du dem på tradera/blocket eller av en butik ? Köpte du av en e-butik brukar det ju vara lite lättare att lämna tillbaka än annars. Men stå på dig! Coolt med röda skor förresten!

Bruden100710 skrev 2009-12-02 10:01:16 följande:
    Igår fick jag hem mina brudskor som jag hade beställt.Jag kände mig som ett barn på julafton när jag skulle öppna paketet.Men det hölls sig inte länge. Jag blev så besviken när jag ser att skorn inte alls är den färgen jag trodde.Jag beställde vinröda skor men får ett par som är mörklila.Alla jag frågat tycker också dom är lila.Men men jag får väl hoppas att jag får byta dom.För de är jätte fina men färger passar inte mitt färgtema.
  • iregnet2010

själv har inte så mkt hänt sedan sist...håller på och researchar bröllopsresa..det är såå himla svårt. Allt jag vill ha är för dyrt tycker M2B (och det är tur att någon av oss tänker så...) damn, jag frestas hela tiden men att tänja på budgetgränsen (typ en natt till, ett bättre rum mm..)

• iregnet2010

KatjaB: vi lutar åt att åka till Curacao. Har även varit väldigt inne på Maldiverna och Malaysia men har hittat ett jättemysigt litet hotell på curacao som har allt vi vill ha.

Linda Daniel: vi var i Singapore o Malaysia förrförra sommaren. Helt underbart och speciellt. Vart i Malaysia ska ni åka ?

Svar på tråden 10 JULI 2010