hur skriver man för "ej barn"?
hur skriver man barnfritt bröllop på artigaste sättet i inbjudan?
Endast vuxna
tycker jag låter bättre än
Inga barn
men det borde finnas någon ännu "finare" formulering?
hur skriver man barnfritt bröllop på artigaste sättet i inbjudan?
Endast vuxna
tycker jag låter bättre än
Inga barn
men det borde finnas någon ännu "finare" formulering?
Tack för att svar. :)
"Barn är välkomna till vigseln" låter bra. Om man skriver bara det, förstår folk då att man menar att barnen inte är välkomna till festen/middagen? På något sätt vill jag att texten ska var kort så det inte känns som att man gör stor sak av det. "Vuxen fest" är därför kort och bra men låter det nästan lite som "adult movie" he he? det här med "dryck medtages" undrar jag också om det är ok att skriva? utan barn och alkohol har vi råd/plats att bjuda fler vänner.
Vad tycker ni om det här?
inbjudan:
x & x
ska gifta sig och
hoppas att ni vill vara med
Vigseln
äger rum Nyårsdagen 2011 kl 15:00
i Gunnilbo kyrka, Skinnskatteberg
Bröllopsfesten
med middag hålls på St Davidsgården
Valfri klädsel Dryck medtages Vuxen fest
O.S.A 1/12 2011
hm, jag "vuxen fest" låter lite misstänkt kanske.
få se hur vi gör. sen är det ju så att de flesta vi bjuder inte har småbarn, och de som har det är kompisar vi ändå pratar med ofta så dem kan man ju bara säga till, så slipper det nämnas alls i kortet.
låter det vettigt?
haha, tack! bra
på
pekande.
ärligt talat, nu har jag googlat en del på ordet "vuxenfest" och det lär bli det. förekommer inte som ngt lite porrigt som jag var rädd för, "adult" liksom, utan bara helt vanligt i positiva sammanhang där folk har kul utan barn. ett enkelt och bra ord. det där med att barn är guds gåva etc känner jag kan störa folk ännu mer som inte har barn.
Vi skriver: Vuxenfest.
Enklast med ett ord.