• Nyårsdagen2011

hur skriver man för "ej barn"?

hur skriver man barnfritt bröllop på artigaste sättet i inbjudan?

Endast vuxna

tycker jag låter bättre än

Inga barn

men det borde finnas någon ännu "finare" formulering?

• Svar på tråden hur skriver man för "ej barn"?
  • Alexxxi

Vi älskar barn men just den här dagen önskar vi barnfri och hoppas dem kan sussa gott hemma medan vi festar natten lång.

Hehe vet inte om det funkar, jag är väldigt trött för tillfället, men d va ett förslag iafl man kanske kan hitta nåt ur det, eller ta bort/lägga till. =)

• Sofiav

Vi skrev "Barn är välkomna till cermonin, men festen är för vuxna."
    Vet inte om det är otrevligt, men både min bror och syster som har två barn var tyckte att det var helt okej.

• gbg mackan

Vi skrev helt enkelt bara att "tyvärr kan vi inte ta emot gästernas barn". Det är ju lite sunt förnuft hos gästerna med. De vet om att bröllop inte blir så kul för barnen, som de är för vuxna. Man brukar ju kunna fixa barnvakt.

• Ex animo

Vi skrev....

Barn är en gudagåva och är välkomna på vigseln,
    men festen vill vi fira med vuxna släktingar och vänner.

Togs imot med bravur!!!! Alla föräldrar blev lyckliga över att få gå på fest ensamma/tillsammans. En kväll även för dem, så att säga =)

• älskarlivet

Vi la med en lapp till de som hade barn och skrev att "bröllopet är barnfritt. Syskonbarn och ammande barn är undantagna"

• Nyårsdagen2011

Tack för att svar. :)
    "Barn är välkomna till vigseln" låter bra. Om man skriver bara det, förstår folk då att man menar att barnen inte är välkomna till festen/middagen? På något sätt vill jag att texten ska var kort så det inte känns som att man gör stor sak av det. "Vuxen fest" är därför kort och bra men låter det nästan lite som "adult movie" he he? det här med "dryck medtages" undrar jag också om det är ok att skriva? utan barn och alkohol har vi råd/plats att bjuda fler vänner.

Vad tycker ni om det här?

inbjudan:

x & x
    ska gifta sig och
    hoppas att ni vill vara med

Vigseln
    äger rum Nyårsdagen 2011 kl 15:00
    i Gunnilbo kyrka, Skinnskatteberg

Bröllopsfesten
    med middag hålls på St Davidsgården

Valfri klädsel Dryck medtages Vuxen fest
    O.S.A 1/12 2011

• Miss Biii

Barn är fantastiska men just denna dag har de det bättre hemma.

• havsluft

Vi skrev: Barn är underbara, men denna dag de hemma får vara.

• MV85

Varför inte hålla det enkelt?
    "Festen är barnfri"
    Har någon mage att ta det som otrevligt kan man starkt ifrågasätta varför.

• älskarlivet

Jag har en "vän" som inte kom för det var barnfritt, hon tog väldigt illa upp..

MV85 skrev 2009-09-19 10:09:05 följande:
    Varför inte hålla det enkelt?"Festen är barnfri"Har någon mage att ta det som otrevligt kan man starkt ifrågasätta varför.
Svar på tråden hur skriver man för "ej barn"?