hur skriver man för "ej barn"?
hur skriver man barnfritt bröllop på artigaste sättet i inbjudan?
Endast vuxna
tycker jag låter bättre än
Inga barn
men det borde finnas någon ännu "finare" formulering?
hur skriver man barnfritt bröllop på artigaste sättet i inbjudan?
Endast vuxna
tycker jag låter bättre än
Inga barn
men det borde finnas någon ännu "finare" formulering?
jag o min pojkvän satte en åldersgräns faktiskt .jag tycker ju att barn är ma under 15 år o en del tycker att deras barn är vuxna vid 10 årsåldern;)
Vi skrev så här: Barn är en gudagåva, men denna kväll får alla under 18 stanna hemma och sova...Fick bara positiv respons.
OJOJ vad många bra alternativ!!
Vi skrev så här.
" Som ni alla vet så tycker vi oerhört mycket om barn och de är så välkomna till kyrkan, men vi önskar en barnfri fest.. I efterhand hade vi skrivit Men vi önskar få fira dennna dag med våra vuxna vänner.,,, Alltid lätt o va efterklok haha
kram och lycka till.
Barn är vår största gåva, men denna kväll ska de vara hemma och sova!
Vuxen fest låter inte bra tycker jag... Det låter snarare som om det skulle pågå massa "barnförbjudet", haha.
Har inte läst hela tråden men jag såg någonstans att ett par hade skrivit "Vi vill gärna träffa era barn, men inte just denna dag!"
Det var lite fint tyckte jag :o)
"Vuxenbröllop, pga mer intim vigsel"
Enkelt o bra!
Nej, ta inte för givet att de förstår va ni menar, skriv tydligt på ett sätt som inte går att varken missförstå eller feltolka, är mitt råd.
Vi skall ha en barnfri fest, fattar inte att folk blir sura över sånt!! Vi har själva barn men vill ha en dag för oss själva, utan at behöva hålla koll på en 2-åring och en 3-åring...
Vi kommer skriva att " Barn är välkomna till vigseln, men vår bröllopsfest har vi valt att hålla barnfri. Ammande / flaskmatade bebisar följer såklart med sina föräldrar! ".
Typ så iallafall.
hm, jag "vuxen fest" låter lite misstänkt kanske.
få se hur vi gör. sen är det ju så att de flesta vi bjuder inte har småbarn, och de som har det är kompisar vi ändå pratar med ofta så dem kan man ju bara säga till, så slipper det nämnas alls i kortet.
låter det vettigt?