• tågjäntan

hur skriver man för "ej barn"?

En del kan nog bli besvikna. Andra kommer vara förstående. En risk ni dock får ta med i beräkningen är att det är en del par som inte kommer kunna få barnvakt och därmed inte kan komma själva eller bara på vigseln.
    Vi var på en fest på midsommarafton där brudparet skrivit något liknande. Men det var så många som sa att de inte kunde komma om inte barnen fick följa med att de fick ändra sig. Det var ganska många barn.
    Till vårt bröllop så skrev vi inget om det, men vi skrev bara de vuxnas namn på kuverten. SEdan när de frågade om barn fick följa med så sa vi att för deras egen skull tror vi att det är skönast om de kan få barnvakt, men går de inte så är de välkomna. Några ordnade barnvakt, medan några fick lov att ta barnen med sig. Det hade känts alltför tråkigt om vänner man väldigt gärna ville ha med inte skulle kunna komma för den sakens skull.
    Men det är ert val och ni kan inte bli sura på föräldrarna (jag har läst något inlägg här på bt där någon/några var sura över att folk inte kunde ordna barnvakt) om de inte kan ordna barnvakt, för en del kan faktiskt inte det och andra så funkar det inte med barnen.

Jag hoppas att jag inte låtit sur eller så. Min tanke är bara att ge lite tips och råd.

Lycka till!

Svar på tråden hur skriver man för "ej barn"?