• CeKe

hur skriver man för "ej barn"?

Vi funderar på samma sak och hur vi ska skriva, så tack för alla tips.

Jag funderar en hel del på vad det är som gör att det är så känsligt med barn/barnfritt just på bröllop. Det är ju inte som att barn i allmänhet är med på vanliga vuxenfester med alkohol inblandat (i alla fall inte i min värld och har aldrig varit) och vad är det som gör att föräldrar blir så knorriga så fort det står att det är ett bröllop de bjuds in till utan barn?

Har ännu inga barn själv, men jag fattar inte just denna grej.. I min tanke så tror jag inte en t.ex. 3-åring tycker det är speciellt kul att sitta på en låååång middag och jag tycker definitivt inte att barn ska vara med på vilken fest som helst, om det är en massa alkohol med. Men det är jag det=)

• CeKe

Jag tycker också det är etikett som de flesta borde vara medvetna om, men har fått tips om att många inte fattar vinken och tar med sina små ändå... hehe, tror tyvärr att det är många i vårt avlånga land som inte har koll på det där med etikett längre! jag vågar inte köra på den varianten, för vill inte ha barnkalas med 40 ungar som ska springa runt och underhållas =)

elsi skrev 2009-09-21 09:38:56 följande:
    Man skriva namn på de som är bjudna på inbjudningskortet.Skriv man inte barnens namn då är de inte bjudna.etikett, helt enkelt...
Svar på tråden hur skriver man för "ej barn"?