Sant Passionsblomman!
Gästerna kan bli tvungna att välja att inte komma, men det har man ingen rätt att sura över. Är man inte deras vän ändå så var man inte deras vän från början. Ingen förlust för dem alltså och de slapp att köpa en dyr present till någon som visade sig vara sådan. (För att vända lite på det. )
Ömsesidig respekt är alltid bäst.
passionsblomman skrev 2009-10-27 22:45:39 följande:
Jag skulle aldrigsura över att någon väljer barnfritt , det rör mig inte i ryggen. MEN jag skulle bli otroligt ledsen om jag inte kunde komma för att jag inte har barnvakt och möttes av den attityd som OFTA uttrycks på BT att "passar det inte så är de ju inga vänner", "NI gör som NI vill och det är ER dag och de ska anstränga sig och inse äran att de ens är bjudna"och annat i den stilen. Man måste inse att en inbjudan är en INBJUDAN och att et är en ära om folk VILL komma också, inte bara tvärtom. Det finns många faktorer i ett liv, och har man barn kan det mycket väl hända att man får prioriter a bort saker ibland. Anledningen att jag skriver det här är att TS nick skvallrar om en fest på ett "barnvaktbesvärligt" datum. jag vet inte en människa jag skulle kunna fråga just vid Nyår.Barnfritt bröllop på Nyår skulle därför antagligen bli nej tack till för mig, och då är ju det råkigt i sig. Om då bruden säger upp bekantskapen också, så blir det ju hemskt! OBS jag påstår inte att någon sagt så i just den HÄR tråden, men efter ett år på bt så...Förresten skulle jag själv älska ett Nyårsbröllop för egen del, men då skulle jag välja hela barnhögen också och värsta fyrverkeriet och hela tjottaballongen.