• Heloise

Bröllopsbudget

Vårt bröllop gick på ca 45 000kr, vi var 57 st.

Vi gjorde allt själva(nästan), inbjudningskort, vigselprogram, festprogram, all mat(utom tårtorna och brödet).Mest pengar la vi på våra ringar(10 000kr)ungefärlig summa för resten, kläder( mina=3500kr, min mans=3500kr), florist(2500kr),frisör+smink(2500kr), solist(1200kr), serv(2000kr). mat(3000kr), dryck(4500kr), lokal(5500kr), dekoration(blommor/dukar/servetter 1500kr) trycksaker(1500kr)gåvor ex blombuketter till de som hjälpt till/tärn och marsalk gåvor samt tackkort och tidningsannons ca(3000kr)

Vi hade god vällagad mat, förrätt och varmrättsbuffe( kött samt fisk, 2 sorters potatis, 2 sorters sås samt sallad, bröd och ost, tårta till efterrätt och vickning. Gratis dricka/alkohol under hela kvällen.

De poster som saknas är de vi "fick" av vänner i bröllopspresent, toastmadams man är dj, och min mans bonussyster är fotograf.

Mitt råd är att, tänka över vad som är viktigt för er, tänk igenom era köp och skippa sådant som är onödigt.
    Vi valde att ha mkt blommor på borden och det var den enda utsmyckningen(förutom ljuslyktor) vi hade, enkelt och vackert.
    Man behöver inte spendera mkt pengar på ex trycksaker(programmen) för att det ska se lyxigt ut. Jag sparade pappret som vart över när vi gjorde inbjudningskorten och anv dem som dekor på programmen.

Lycka till!

Svar på tråden Bröllopsbudget