• CherryM

Bröllopsbudget

Jag inbillar mig att det inte behöver kosta skjortan att gifta sig...Och har väl hoppats att klara mig med en budget på ca 10-15.000:-

Lokalen jag funderar på är inte dyr alls, min sambos moster är frisör och gör dessutom snygga och unika smycken, ännu en släkting till min sambo/blivande fästman är en pärla på scrapbooking och textning (inbjudningskort, placeringskort mm..)
    Blomarrangemang kan jag ordna själv, brudbuketten kan min kompis göra (hon är utbildad florist), min systers man har restaurang och kan ordna billig mat/tårta..

De flesta kostnader går att dra ned avsevärt!
    Låter 10-15.000:- rimligt?

Vad kostade ditt bröllop, gjorde ni mycket själva eller anlitade ni firmor?

• Svar på tråden Bröllopsbudget
  • emmibob

Vår nya budget är 40' och då gör vi mycket själva!

• Tausen

Vi har tänkt 15-20 000 men har ingen aning hur vi ska varken få ihop pengarna eller hur de skall räcka till.
    Kommer dock försöka ta hjälp av folk med mat, har en kompis som skall sminka mig, hittade kläder till mannen för ca 1500:-, själv ska jag beställa klänning från kina. Hoppas på att kunna hyra lokal gratis/billigt, ev binder jag bukett själv, skall göra inbjudningskort själv, skor tänka jag kika efter på mellandagsrean i jul m.m.

• Taaanja

Oj, jag tror att det kan bli svårt. Men det beror ju på om ni behöver betala de släktingar och vänner som hjälper er. Och hur många gäster ni ska ha osv.

• keskis
    Tausen skrev 2009-09-21 12:07:32 följande:
    Vi har tänkt 15-20 000 men har ingen aning hur vi ska varken få ihop pengarna eller hur de skall räcka till.Kommer dock försöka ta hjälp av folk med mat, har en kompis som skall sminka mig, hittade kläder till mannen för ca 1500:-, själv ska jag beställa klänning från kina. Hoppas på att kunna hyra lokal gratis/billigt, ev binder jag bukett själv, skall göra inbjudningskort själv, skor tänka jag kika efter på mellandagsrean i jul m.m.
    Vi satsar också på en budget på 15-20 000:-!
    Ska låta släktingar och vänner göra mycket, och göra mycket saker själva såsom inbjudningskort och så. Men känner på mig att det blir lite "dolda" kostnader också, tex att man kanske köper någon dekoration som man inte lägger till i budgeten. Men men...Dessutom känns det verkligen som att det alltid blir dyrare än man budgeterar för.
    Vi får se vad det landar på.
  • keskis

Kan ju tillägga att vi har ca 25 gäster. Kan ju vara relevant att veta :o)

• CherryM

Har räknat lite och vi kommer ha ca 57gäster.
    Våra släkt och våra vänner tar inte ut nåt för jobbet, men det för materialet kommer vi väl få stå för kostnaderna.

En hel del mat och fika kommer vi nog få till skänks.

• Tausen

ah...shit!!
    Vi kommer nog ha närmare 75 st.
    Äh de får väl väldigt billig mat i värsta fall.
    Tror också attt det kommer att tillkomma en massa som man ite alls har tänkt på.
    Men det kommer ju en jul och en födelsedag innan. Tänkte önska mig presentkort hos frisör m.m.
    och i bröllopspresent får det bli bidrag till resa.
    Egentligen har vi inte ens nån budget än, utan det beror nog på vad vi lyckas få ihop..men ju billigare desto bättre!!

keskis skrev 2009-09-21 12:57:36 följande:
    Kan ju tillägga att vi har ca 25 gäster. Kan ju vara relevant att veta :o)
  • emilou77

Vi blir ca 150.

Vår första budget var på 50 000:- men vi är snart uppe i det dubbla. Som tur är hjälper våra föräldrar till med kostnader för mat, så vi har ungefär 30 000 kvar att spara till januari :)

• Tattoo82

Vi tänkte oss först en budget på ca 20-25 000 kr men har nu höjt till max 30 000 kr. Det som kostar för oss är ju mat och dryck, då tänkte vi ändå ha bar till självkostnadspris efter middagen men obegränsat medan vi äter. Blir max 50 gäster. Maten är inte heller nå lyx utan en enkel buffé som vi planerar hämta själva på nån cateringfirma. Näst störst kostnad är nog ringarna som kommer gå på ca 5 000 kr.

• Önskebrunnen

Vi hade en budget på 20.000 men det blev närmare 35.000....

Svar på tråden Bröllopsbudget