• CeKe

Bröllopsbudget

Vi trodde att vi skulle klara att hamna runt 20 000 för 100 gäster med middagsbuffé. Det låter kanske orimligt, men vi hade hoppats på det. Nu har det burit iväg lite med kostnad för tyget till klänningen, men samtidigt så har mina föräldrar och mormor gått in och betalat för den... och den är därför inte medräknad i budgeten =)

I släkt och vänskapskrets har vi: frisörska & sminkös, sömmerska, matlagare, tårtbakare, solosångare, DJ, fotograf, billig lokal, och folk som vill hjälpa till att plocka disk etc. Trots all ovärderlig hjälp så bär det ändå iväg pengamässigt och vi kommer, som det ser ut, att hamna på mellan 30-40000. Men då ingår det att min sambo slår på och köper en snygg kostym som han kan använda vid flera tillfällen och ringar, som vi inte bestämt hur mycket de får kosta ännu.

Men jag kan tycka att det ändå är rätt bra för en så pass stor fest =) Sen kommer vi antingen att önska oss pengar till en båt alternativt be om kuvertavgift.. I slutändan kan jag tycka att det är i stort sett samma sak (!).. men helt ärligt hoppas vi ju i alla fall att få ett litet bidrag från gästerna så att bröllopet summa summario inte dragit iväg så mkt pengamässigt =)

• CeKe

Låter rätt lika oss. Hur kommer ni att tacka av alla som ställt upp och hjälpt till? Vi vill uppmärksamma allt deras slit på nåt sätt trots att de inte vill ha nåt betalt. Jag skulle liksom inte känna att det va ok att inte på nåt sätt tacka av en kompis som lagat all mat, sömmerskan som ska sy m.fl.. Hur gör ni?

Stefan09 skrev 2009-09-25 18:46:33 följande:
    Vi kommer ha en budget på ca 45000 kr för 100 personer, då kostar kuverten ca 200 kr. Det mesta får vi gratis från vänner.
Svar på tråden Bröllopsbudget