• nni

Måste man bjuda alla släktingar?!

Vi bjöd våra föräldrars syskon samt varsin kusin respektive varit uppväxta med. Inga andra kusiner. Samt bjöd jag inte min faster som jag inte haft någon som helst kontakt med.
    Ingen ifrågasatte det, de förstod att vi bjöd de som vi har kontakt med i nuläget. Vi bjöd också våra nära vänner som vi har kontakt med i nuläget. Faktiskt inga kommentarer. Men man får nog räkna med en o en annan men vadå, sin egna känsla brukar va det bästa att gå efter.

• nni

(Mina mostrar var glada o lite förvånade över att de var bjudna. Men även vi inte har någon superkontakt i nuläget ville vi väga upp våra sidor, han med styvsyskon o jag med mostrar)

• nni
    Ore skrev 2009-09-22 13:53:04 följande:
    Jag skulle inte ge mig på att bjuda "alla morbröder utom en", eller "nästan alla kusiner utom någon enstaka", trots ev. brist på relation... Däremot skulle jag kunnat bjuda en kusin, men inte resten, om den personen av någon anledning stod mig extra nära (om jag inte ville bjuda alla kusiner). Det är ALDRIG roligt att bli utesluten. Är det så att man inte har någon vidare relation, så kanske inte den som är inbjuden tackar ja... Det enda man "offrat" då är ju kostnaden för ett inbjudningskort, och så vet man att det inte är någon som klagar över att den inte blev bjuden. Men visst får man ju ta "risken" att personen i fråga tackar ja...
    Men om man INTE träffar sina kusiner eller morbröder eller vad som, så e det inte konstigt att de inte blir bjudna. Man får se sin släkt som den e. Vissa har bra relation till alla sina släktingar vissa inte...
  • nni

I min släkt e det lite uppdelat, och en del pratar inte med varandra. Gäller inte bara att vi inte pratar med vissa. Därför var det lättare för oss att välja gästlista. Det blev en jätte rolig fest o bra stämning!
    Lycka till!

Svar på tråden Måste man bjuda alla släktingar?!