• Björnisarna

Måste man bjuda alla släktingar?!

Jag å min M2B planerar för fulla muggar inför vårat sommarbröllop 2010!

Nu till kruxet: Jag känner att jag inte vill bjuda ALLA mina farbröder/morbröder/kusiner och han känner att han inte heller vill bjuda alla sina farbröder och kusiner. Hur ska man lösa detta? Vill ju inte att någon ska känna sig ovälkommen heller, men man har inte samma relation till alla far och morbröder precis.. och vi vill kosta på middag och sådant så vi vill inte att antalet gäster ska bli sådär jättestort.

Hjälp oss! Hur ska vi göra? Kan vi bara bjuda de vi verkligen vill ska komma utan att vara elaka??

• Svar på tråden Måste man bjuda alla släktingar?!
  • Björnisarna

Tack för era tankar! ni tror inte att om man bjuder en del kusiner men inte alla så kan de objudna bli förargade?
    sen tänker jag lite så att en del far/morbröder tror jag faktiskt inte skulle komma fast de får en inbjudan, så jag kanske kan bjuda dem ändå? men tänk då om de sen kommer iaf!! Huu..

• Björnisarna

Så sant så sant..!! fler åsikter någon?!

• Björnisarna

Okej, ingen som ifrågasatte det?!

• Björnisarna

Ja, min M2B är också det. Då blir det ju större "nära familj" att bjuda.

Fler åsikter?! :)

• Björnisarna

Tack för era inlägg! Ja, det ska bli spännande och se vad vi får för respons på gästlistan. Vi har inte berättat för våra familjer än heller (fast vi tror de anar..) och det ska bli skönt och bolla med mamma och svärmor hur de tänker också. Känns dumt och bjuda alla morbröder utom en lixom.. och som jag skrev tidigare tror ja inte de skulle komma fast de fick en injudan..men vem vet?!

• Björnisarna

Knepig situation det här tycker jag. Speciellt när jag vet att morbröderna/farbröderna/fastrarna har nära relationer till varandra och kommer prata sinsemellan. :( Hade vi haft god ekonomi hade vi inte tvekat utan bjudit allesammans, men nu har vi ju inte det :(

• Björnisarna

Ja det var en bra fråga och ställa sig BrideBecks!!

Svar på tråden Måste man bjuda alla släktingar?!