Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

Hur får man till det.........

För det första så gäller det att spara, spara spara. Sätt undan en viss summa varje månad till ett sparkonto som ska gå till bröllopet och som ni inte kan röra. Hur mycket ni sparar per månad avgör er ekonomi, men klarar ni 500 kronor så spara en femhundring. Kan ni spara 2000 så gör ni det.

Bröllopet behöver inte kosta 100 000 för att ni ska bli gifta eller ha roligt. Det finns brudar här på BT med en budget på 10 000 - 20 000 kronor! Gör en budget och räkna lite på vad ni tror ni kan hamna på.

Sedan finns finns det massor av olika poster att spara in på. Beställ klänning från Kina till en femtedel av priset jämfört med att beställa i butik. Hör med släkt och vänner om du har nån som kan sminka dig och fixa håret, om någon kan fixa blommor och bordsdekoration.
    Man kan hyra en enklare lokal och dekorera och piffa till precis som man vill ha det, och fixa lite billigare catering till. Allt måste inte kosta skjortan!

Om ni verkligen vill och försöker så tror jag absolut du kan stå brud till nästa sommar! Lycka till!

• Martinaa
    Björnisarna skrev 2009-09-22 21:28:46 följande:
    Är lite i samma situation men känner att ja tycker det är värt å ta ett lån för den stora dagen faktiskt!
    Det här är ju helt upp till var och en, och avgörs väl lite av ens övriga ekonomiska läge och om man har andra lån på sig, men själv skulle jag aldrig ta ett lån för ett bröllop. Hellre vänta tills jag hade råd...
Svar på tråden Hur får man till det.........